Rum Mini x Kwpn word steeds groter en groter..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:36

Ik zeg 2 dingen.

Leuk veulen, mooie kleur.

En toch ook het touwtje. Ons jonkie van 4 jaar terug ontsnapte met een touwtje aan het halster. Stond erop, nee wervel verschoof door de snelheid en kracht, die er op het touwtje kwam te staan en vervolgens dus ook op de nek vlak achter het oor.

Helaas.... Einde veulen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:49

Sizzle, maar dan kun je dus toch je eigen merrie dekken? Ts heeft er genoeg. :')
Of krijg je met een lijn uit een niet goedgekeurde hengst niet een goed gekeurd veulen?

Fearn

Re: Rum Mini x Kwpn word steeds groter en groter..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:54

Misschien stel ik nu wel een hele domme vraag, maar hoe kun je ooit een mini met een kwpn laten fokken? Het hengstje zelf optillen en dan de daad laten doen? :')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:56

Zoals eerder aan gegeven

Zoek Het vorige topic van ts

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:58

Oh sorry, hoe heet dat topic?

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:00

IsaCalixa schreef:
Misschien stel ik nu wel een hele domme vraag, maar hoe kun je ooit een mini met een kwpn laten fokken? Het hengstje zelf optillen en dan de daad laten doen? :')

vraag ik me ook af idd. haha om nou 6 paginas door te gaan lezen..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:01

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:19

hengst op de mesthoop merrie ervoor. Zo, klaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:35

Kaus schreef:
Lees dan op z'n minst even de reactie boven je ;)
[KS-MK] Speciale Combinatie Mini x KWPN

Ik ga geen 102 paginas lezen voor de simpele vraag of TS een toekomst ziet in de fokkerij met dit veulen en of ze hem gaat aanhouden :+

Laat maar dan, :evaw:

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:39

Ach Sizzle, je weet toch wel beter...
Wat voor markt is er nou voor papierloze ponyhengstjes?
Dit soort fokkerij zit niemand op te wachten.

Het is voor het veulentje te hopen dat TS het diertje voor altijd bij zich kan houden, zodat het nooit op een of andere markt terecht zal komen. We weten allemaal waar dit soort veulentjes dan eindigen.

TS doet er wijzer aan om met haar rijpaardmerrie rijpaardveulens te willen gaan fokken. Merrie is zelf niet al te opvallend kwa bouw en uitstraling maar ze beschikt over hele beste genen dus er is kans op goede veulens. Rijpaardveulens.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:45

Dees schreef:

Het is voor het veulentje te hopen dat TS het diertje voor altijd bij zich kan houden, zodat het nooit op een of andere markt terecht zal komen. We weten allemaal waar dit soort veulentjes dan eindigen.

TS doet er wijzer aan om met haar rijpaardmerrie rijpaardveulens te willen gaan fokken. Merrie is zelf niet al te opvallend kwa bouw en uitstraling maar ze beschikt over hele beste genen dus er is kans op goede veulens. Rijpaardveulens.

Waarom moet dit nou zo gemeen!? Het is een veulentje, je hebt geen flauw benul hoe hij er over drie jaar uitziet. Je hebt geen flauw benul waar je het over hebt. Ik vind dat je erg uit de hoogte doet, zo even de TS verteld wat ze moet doen aangezien jij er alles van weet. En dan ook nog even onder de gordel zeggen dat de merrie van TS niks speciaals is. Poeh, iemand hier heeft een slechte dag gehad. Echt dit topic gaat over een veulen van een paar maanden |o

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:46

Rum is leuk! Hij heeft een flinke dosis schattigheid over zich en een prachtig kleurtje! Geniet ervan!

Waarom zouden alle papierloze hengstveulens op de slacht eindigen. Wat een onzin. Voor ieder diertje een leuk baasje. Als ie naar een markt zou moeten, dan mag ze hem hier brengen. En ik denk dat er nog wel meer in de rij staan ;)

Nou ja, volgens mij was het toch meer nieuwsgierigheid deze combinatie en ik vind hem leuk uitgepakt. Keuze van de merriehouder toch.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:48

Wow lekkere reacties weer :roll:

Veulen is er nu, het heeft dus geen zin om er nog collectief over te gaan lopen miepen wat een slechte keuze het was, hoe ongelooflijk onverantwoord er gefokt is en ga zo maar door. Volgens mij mag iedereen zelf nog steeds uitmaken hoe men fokt. Die discussie is ook al uitgevochten in het vorige topic als ik me niet vergis. Als je alleen maar negatief kan doen klik je dit soort topics beter weg, denk ik dan...
@Sizzle : 102 pagina's? Als je gewoon even selecteert op de berichten van TS weet je genoeg ;)

Dat van het touwtje ben ik het wel met de meerderheid eens natuurlijk.

Verder vind ik het een erg leuk veulen, en ben benieuwd hoe die gaat uitgroeien :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:51

Ik zit op mijn foon en heb geen zin in een speurtocht, zo simpel is het. Naar mijn weten is het in ks-itp een doodnormale vraag wat de plannen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:53

Dees schreef:

Volgens mij heb ik alleen in dit topic al verschillende reacties gelezen van mensen die hem graag van haar overnemen, dus kwijt raken doet ze hem echt wel. Vind deze reactie een beetje overkomen als een typisch geval van jaloezie. Erg jammer. Je hoeft het niet met een fokdoel eens te zijn maar mensen in hun waarde laten is toch wel het minste wat je kunt doen.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:56

Ayasha schreef:
Goudlokje1 schreef:
Ik had nooit verwacht het te zeggen, maar wat een knap dingske.. Ik vind hem echt heel gaaf, hoeft geen strikje omheen <3

Iedereen over het touwtje: Jullie hebben van alles te zeuren over het feit dat er een touw aan zit, wat (ook volgens mij) best iets korter kan, maar als TS aangeeft dat hij anders niet te vangen is, anderen aankomen met "dan is het een fout van de fokker, je had er eerder mee moeten beginnen." aan komt, zak je voor mij wel heel laag. Het is gezegd, klaar.

Waarom zak je dan laag?

Het hoeft geen 100 keer verteld te worden. Ik zie maar bar weinig reacties zonder het touw aan halster-verhaal, en na een paar keer snapt TS het vast ook wel. TS komt haar veulen showen en zit niet op dit soort reacties te wachten terwijl er in de OP al aangegeven staat dat het maar voor heel tijdelijk is.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:59

Voor degenen die dan geen kans krijgen om dit veulentje te kopen - ts kan immers maar 1 x verkopen - ieder jaar staan op de markt van Zuidlaren legio experimenteel gefokte, papierloze hengstveulentjes te koop. Voor een habbekrats. Misschien een ideetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:06

Ik heb hier geen emoties bij hoor, vind het een leuk veulen maar begrijp de kruising zelf ook niet zo goed. Merrie heb ik ook mijn gedachten over, maar ik ken haar alleen van de foto's dus daar zeg ik niets over. In een ander topic las ik dat het haar doel was om een pony met extreem goede gangen te fokken? Dan zou ik graag een filmpje van de merrie zien omdat je dan toch volgens mij wel een merrie moet hebben die zelf uitzonderlijk mooie gangen heeft. Maar dat is nog geen reden om ts terecht te wijzen omdat ze een "kansloos, papierloos" veulen fokt. Dat vind ik haar keuze

Zag dat je je post hebt aangepast Dees! :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 18:12

Dees als jij dit soort veulens met deze beweging, bloedvoering en kleur voor mij kan vinden dan breng ze maar voor een habbekrats ;) veel succes met vinden ervan ;)

Daarbij als ik dit veulen al zou verkopen, nee niet voor een marktprijs.. Hij is niet te koop, maar als zich een geschikt iemand voordoet weet je maar nooit ;)

En over mijn merrie.. wat weet jij ervan heb je haar ooit gezien? dacht ik ook ;)

Verder bedankt voor de leuke reacties en mocht je vragen hebben dan zou ik zeggen stuur even een PB want zie hier door de bomen het bos niet meer met sommige vragen dus sorry als ik er overheen lees :)

Wel hoe ik het voor elkaar kreeg.. Mesthoop maken, plank erover(op de muurtjes en mest als versteviging) dan merrie tussen de muurtjes en hengst sprong erop :)

Inschrijven staat een heel verhaal over in mijn andere topics ergens..

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:14

Dees schreef:
Voor degenen die dan geen kans krijgen om dit veulentje te kopen - ts kan immers maar 1 x verkopen - ieder jaar staan op de markt van Zuidlaren legio experimenteel gefokte, papierloze hengstveulentjes te koop. Voor een habbekrats. Misschien een ideetje?

Als je het maar interessant genoeg maakt denken mensen ook dat het interessant is en willen ze zo'n veulen wel hebben.
Sommige veulens op de paardenmarkten zijn een stuk interessanter maar belanden toch bij de slager.
En maar doorfokken zodat er ieder jaar weer vrachtwagens vol veulens naar de slacht kunnen rijden.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:17

Wat een ontzettend leuk veulen! :D

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:41

Super schattig en knap veulen <3

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:48

harbourlight schreef:
Dees schreef:

Als je het maar interessant genoeg maakt denken mensen ook dat het interessant is en willen ze zo'n veulen wel hebben.
Sommige veulens op de paardenmarkten zijn een stuk interessanter maar belanden toch bij de slager.
En maar doorfokken zodat er ieder jaar weer vrachtwagens vol veulens naar de slacht kunnen rijden.

En dat is heeeeel sieligh, onderwijl bitterbal in de mond stekend :O

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:58

Ik zal wel de enige op bokt zijn die het geen bijzonder goed gelukte kruising te vinden. Vindt het halsje te kort vergeleken met de rest van zijn lichaam dus geen mooie verhoudingen. Kleurtje is wel leuk.

Zo te zien wordt het een D tje en dat is nou niet echt ook heel populair.

Het zal best een aardige pony worden
maar er zijn veel leukere en beter gebouwde pony's.

Was erg nieuwsgierig naar het resultaat maar had op iets meer bijzonder of mooier in verhouding gehoopt.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:04

Wat een verstand, hoezo weinig vraag naar d maatjes? Populairste maatje onder de ponies, ga maar goede d pony zoeken.