Pfoe, dat was me het dagje wel.. Ik had de hele week meer stress dan Indah vandaag. En dat terwijl hij zoveel nieuwe dingen is tegen gekomen vandaag!
Trailer laden ging makkelijker dan ik had verwacht. Bij de 2e poging stond hij erop, weliswaar met grote ogen en mega neusgaten! Toch emotioneel om te zien hoe zijn moeder tekeer ging toen ze hem niet meer kon zien en Indah daar dus ook direct op antwoordde door zijn stembanden flink te laten trillen.. Kreeg toch wel een brok in mijn keel..
Eenmaal in de wei in Wintelre aangekomen, stond hij toch wat bang, maar met een grote dosis nieuwschierigheid op de trailer. Uitladen ging prima, maar zodra het gras onder zijn voetjes kietelde en hij die kleine, zwarte, gekke shetlander op hem af zag komen, wou hij zijn geduld toch echt niet meer bewaren en los gelaten worden.
Na flink wat gesnuif en gecross samen met Maikel door de wei heen, had hij ook wel oog voor de 2 dames die in de wei ernaast mee stonden te doen. Echter is bazin Zola nog niet zo gecharmeerd van Indah zoals wij dat zijn, hihi! Maar ik heb er het volle vertrouwen in dat ook Zola uiteindelijk zwicht voor mijn Casanova.
Enfin, hier wat fotootjes van de hele kennismaking
Met Maikel aan de cross
Toch wel interessant zo'n klein vriendje
De knappe dames van erlangs
Ook even mee snuffelen
Tsja... Maikel heeft inderdaad wel dezelfde kleur als mama, Indah.. Maar of er nou melk bij hem te krijgen is..
@Frederieke: Helaas is het wegens prive redenen geen mogelijkheid om Indah bij leeftijdsgenootjes te zetten.. Hij heeft nu een hele mooie plek waar hij alsnog vriendjes kan maken, maar dan iets ouder.
Ik vind het juist mooi als ie in een gemixte kudde kan opgroeien, als er maar wat speelkameraadjes bij zitten, die van stoeien houden. Eén leeftijdsgenoot in deze gemixte kudde zou helemaal ideaal zijn. Alles van één leeftijd/geslacht (zoals in de opfok)vind ik niet echt natuurlijk. Dus dit lijkt me een prima plek, hoor.
Els1984
Geplaatst: 10-03-14 10:28
Wauw! Wat een prachtig veulen!
Neon
Geplaatst: 10-03-14 10:31
Opfok is niet ideaal hoor... zo in en gemengde kudde is in mijn ogen beter... je paard wordt nu opgevoed door oudere meer ervaren dieren En leert grenzen. De. opfok is alsof je je kind in een crèche gooit zonder volwassen begeleiding... dus: klooi maar lekker wat aan, grenzen worden niet gesteld... hoe wil namelijk een veulen in staat zijn om een ander veulen op te voeden...
Ontopic, wat een ontzettend leuk paardje veel plezier ermee.
maikeltje
Geplaatst: 10-03-14 11:10
Precies onze gedachte. Mijn merrie voedt 'm wel op, de shet houdt van spelen en de ponymerrie doet wat de grote merrie wil. Bovendien is indah dan lekker veel in handen want hij moet toch mee in het ritme van de rest, daar heeft de eigenaresse alleen maar profijt van straks.