Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:47

Zoooo zeg...daar heb je wat hulp aan ! Kan ze binnenkort lekker stallen schoonmaken voor je ! :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 17:34

Bedankt weer dat kind gaat nog naast haar hoefjes lopen met zoveel complimenten.

Vandaag ging een kennisje die op bezoek is even een staprondje op Brego, maar ze heeft pas drie keer gereden dus ik moest meewandelen.
Gisteren ook meegewandeld, maar de laatste km gaat het bergop en zo goed is mijn conditie nou ook weer niet.
Gelukkig heb ik een hele brave ruin die het prima vond om mij met zijn staart een handje te helpen.

Dat gingen we vandaag herhalen, maar dan net even anders. Ik heb een boomloos zadeltje op Raven gegooid, bitloos hoofdstel om en touwteugels eraan.
Ideaal want die kan ik als leadrope gebruiken en vastklikken als ik wil rijden. We zijn een eindje gaan wandelen en terug omhoog heb ik even op Raven meegelift.
Van het laatste stukje onder het zadel komt nog een filmpje, maar dat staat helaas niet op mijn telefoon.
Hier wel eentje van het wandelen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:39

leuk zeg zo aan de wandel :j

in welke gang loopt de kleine?

Saskia

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 19:36

Wat heerlijk zo zeg!! <3

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 19:38

Op dit filmpje is het meer telgang. (de voetjes raken net niet tegelijk de grond)
Maar meestal is het stap, paar tolt passen en dan galop.
Draven heb ik haar nog helemaal niet zien doen en doet haar moeder ook vrijwel nooit.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:43

Oh echt leuk zo!
Waar woon je ook alweer, Oostenrijk? Geloof dat ik daar ook maar moet gaan wonen :p

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:46

Mooi meisje en wat loopt ze lief mee <3

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 11:11

17 dagen oud alweer.
Nova is nieuwsgierig, speels, een kroelerd en af en toe een beetje bijdehand. Uitmesten vindt ze wel een hele gezellige bezigheid, ze volgt me dan op de voet en elke schep die de kruiwagen in beland moet uitvoerig bestudeert worden.

Afbeelding

Even een kriebeltje.
Afbeelding

Haar benen leiden af en toe een geheel eigen leven.
Afbeelding

Zodra ik bezig ben en me omdraai zie ik dit achter me.
Afbeelding

Dag Nova tot straks
Afbeelding

steph94xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:13

Aaaah heel cute wat een leuk lief mooi geweldig veulen veel plezier er mee! Dat hij maar snel groot word

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:30

Prachtig die foto's! Je hebt zo echt een heel gezinnetje <3
En dat hijgen op de film :'). Ik doe het je niet na hoor :=

CrazyCat schreef:
Heyy dank je wel. Hoe gaat het met Grani heb hem al lang niet meer voorbij zien komen?

Beetje late reactie (ik kreeg geen melding meer van dit topic >;) )
Maar met Gráni gaat het onwijs goed! :)
Hij doet het leuk onder het zadel (rijden 1 tot 2x per week 20 min) en gaat meer mee de polder of het bos in dan dat we in de bak bezig zijn. Maar echt een topper en een heerlijk dier om mee samen te zijn :D.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 11:32

Succubi schreef:
Prachtig die foto's! Je hebt zo echt een heel gezinnetje <3
En dat hijgen op de film :'). Ik doe het je niet na hoor :=

CrazyCat schreef:
Heyy dank je wel. Hoe gaat het met Grani heb hem al lang niet meer voorbij zien komen?

Beetje late reactie (ik kreeg geen melding meer van dit topic >;) )
Maar met Gráni gaat het onwijs goed! :)
Hij doet het leuk onder het zadel (rijden 1 tot 2x per week 20 min) en gaat meer mee de polder of het bos in dan dat we in de bak bezig zijn. Maar echt een topper en een heerlijk dier om mee samen te zijn :D.

Hahaha ja erg hè dat gehijg ben geen 20 meer...hahaha.

Leuk dat het zo goed gaat met Gráni. Ik zeg tijd voor FOTOOOOOO'S :+

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:39

lideli schreef:
Ah! wat een dotje <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:48

Toch maar es overwegen om te emigreren :j Wat een mooie filmpjes ! En die wandelroutes...mmmmmmmm....
Kan ik gelijk jouw kudde komen bewonderen <3
Is daar één of andere vorm van werkgelegenheid voor een nederige belg te vinden ?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 20:21

Pandora2 schreef:
Toch maar es overwegen om te emigreren :j Wat een mooie filmpjes ! En die wandelroutes...mmmmmmmm....
Kan ik gelijk jouw kudde komen bewonderen <3
Is daar één of andere vorm van werkgelegenheid voor een nederige belg te vinden ?

Wij zitten in Osttirol, het mooiste en rustigste stukje natuur in Oostenrijk vinden wij. Maar de werkgelegenheid is heel slecht tenzij je in de horeca wil werken en goed Duits spreekt. Ook zijn de lonen vrij laag terwijl hier zeker niet alles goedkoper is. Boodschappen zijn bijvoorbeeld duurder dan in Nederland en ook huurwoningen niet veel goedkoper. Stalling voor paarden is als je geen eigen boerderijtje hebt ook vrij dramatisch te vinden. Pensionstallen zijn er wel, maar afschuwelijk duur.
Zo is er waar wij nu wonen wat een relatief groot dorp is maar 1 pensionstal die niet eens weides hebben en alleen 1 binnenbak. (geen buitenbak en geen longeercirkel)
Daar betaal je 280 euro voor een binnenbox en 320 voor een buitenbox met heel klein uitloopje. Overigen pensionstallen met dezelfde prijzen zitten allemaal 30 km verderop.

Daarentegen kun je hier wel als je een "Gasthof" (boerderij met mogelijkheid tot kamerverhuur) kunt kopen heel leuk leven. In de winter is het een skigebied en zit eigenlijk alles wel vol. Zomers heb je veel wandelaars en bergbeklimmers, maar is het aanzienlijk rustiger.

Daarnaast is het behoorlijk conservatief hier en daar heb ik soms best wel wat moeite mee.
Volgens mij moet je echt verliefd zijn geworden op dit gebied om er fijn te wonen, want het is echt niet altijd gemakkelijk.

Maar voor een vakantie is het echt een prachtig gebied. Veel mensen komen alleen naar Oostenrijk voor de wintersport, maar vooral hier aan de voet van de hoogste berg is het zomers echt verbijsterend mooi.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:25

Oh, ze wordt elke dag mooier <3

En je woont echt prachtig inderdaad :j Wij komen daar in de buurt idd voor de wintersport, maar heb (vroeger met mijn ouders) ook al heel wat zomervakanties in de Oostenrijkse bergen doorgebracht. Ooit willen mijn vriend en ik de Grossvenediger op, maar daarvoor moet ik eerst nog wat aan mijn conditie werken :=
Verbaast me trouwens dat pensionstallingen daar zo duur zijn, ze hebben toch genoeg grond zou je zeggen...
(okay, geheel off-topic dit :o )

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 22:15

Ach offtopic mag best hoor van mij.
Grossvenediger is hier inderdaad vlakbij. Zowel bij de grossvenediger als de grossglockner kun je prachtig wandelen. Overigens zijn er genoeg routes waarvoor je geen spectaculaire conditie nodig hebt hoor.

Mochten de mensen hier nog geen vakantieplannen hebben ik zeg plan een vakantie in de bergen. Iedereen mag Nova komen knuffelen en een ritje op Brego uitproberen.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:31

Ja, die routes zijn er ook idd. Maar het lijkt ons nou juist zo gaaf om naar de top te gaan :D Dus dat staat nog wel op het verlanglijstje :j
Zomervakantie is nog niet gepland, als we richting Kroatië gaan, plannen we wel een (of een paar :D ) overnachting(en) in dat gebied. Dus wie weet :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 22:55

Helaas trekken mijn knieën dat niet meer, in 2005 kon ik het nog. (5 uur lopen tegen de berg op)
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 22:56

Vankje schreef:
Zomervakantie is nog niet gepland, als we richting Kroatië gaan, plannen we wel een (of een paar :D ) overnachting(en) in dat gebied. Dus wie weet :D

Je bent van harte welkom. Laat maar weten als ik kan helpen met iets boeken.
De beste plekjes zijn niet zo gemakkelijk via internet te vinden.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 01:48

Ik moet echt zeggen, wat een omgeving! WOw, je zal maar zo wonen :O Dat is echt geweldig. Kom graag erbij intrekken, haha!

Echt een onwijs schattig veulentje :3 Veel plezier er mee!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:26

Mmmmm...misschien een " gat in de oostenrijkse markt '' om een boerderijtje met land op te kopen en pensionstal te beginnen waar horsies wel op de weide kunnen :D En met een afdeling voor oldies en afgedankte paardjes...is mijn grote, nog te verwezenlijke droom ! :o
K moet dan wel waarschijnlijk eerst een bank overvallen :Y)

Maar in elk geval, de eerst volgende vakantie dat ik hier oppas voor mijn '' patient-paardjes '' kan regelen, kom ik die kant uit ! ( Is hier niet evident omdat er 2 van de 3 toch een beetje zorgen nodig hebben... :j )
Staan we met z'n allen in de rij om kleine Nova te knuffelen en met Brego rond te toeren *\%/*

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:37

Wauw zeg....Wat een dartel dingetje! Heerlijk gewoon!! :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 15:12

Pandora2 schreef:
Mmmmm...misschien een " gat in de oostenrijkse markt '' om een boerderijtje met land op te kopen en pensionstal te beginnen waar horsies wel op de weide kunnen :D En met een afdeling voor oldies en afgedankte paardjes...is mijn grote, nog te verwezenlijke droom ! :o
K moet dan wel waarschijnlijk eerst een bank overvallen :Y)

Maar in elk geval, de eerst volgende vakantie dat ik hier oppas voor mijn '' patient-paardjes '' kan regelen, kom ik die kant uit ! ( Is hier niet evident omdat er 2 van de 3 toch een beetje zorgen nodig hebben... :j )
Staan we met z'n allen in de rij om kleine Nova te knuffelen en met Brego rond te toeren *\%/*

Ik vrees dat ik dan ook een bank moet gaan overvallen, maar dat is ook mijn droom.
Daar werken we wel naar toe in ieder geval :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 19:53

Nova is morgen alweer 3 weken oud. Vandaag zijn we weer eens lekker naar verschillende graasplekjes gewandeld en terug heb ik op raven gereden. Nova vindt alles interessant en is nergens bang voor.

Hier waren we vorige keer ook geweest en heb ik nu lekker een urutje in de zon gezeten terwijl de dames graasden. (nou ja Nova een poging tot) :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit was een nieuw plekje zo'n 200 meter verderop.
Die steen moet uitgebreid besnuffeld worden natuurlijk.
Afbeelding

En een filmpje van het laatste stukje terug.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:23

Krijgt ze stevige spieren van! :))