Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joanne1987 schreef:Dan hoeven wij ook nooit meer naar de verloskundige als je zo redeneert.... Maar dat is een andere discussie. Ik zou als eigenaar toch wel heel graag willen weten of het echt raak is, zodat ik weet wat ik nu eraan kan doen (voeding, beweging, evt voorzorgsmaatregelen in stal en binnen welke termijn is dit evt nodig). Daarbij vind ik de merrie op de foto niet echt drachtig ogen
Anoeska27 schreef:@Kitty Omdat een reeds te dikke pony van onbeperkt ruwvoer en merriebrok behoorlijk bevangen kan raken. En ja, ook als het maar een paar weken betreft. Qua kosten zit er echt weinig verschil tussen opvoelen en onbeperkt ruwvoer + merriebrok, dus geld weggooien is ook volslagen onzin.
Kitty1985 schreef:Joanne1987 schreef:Ik heb het niet over een echo, ik heb het over voelen...
En ik heb het niet over een maandje, ik heb het erover dat als de pony niet drachtig is, ze al andere tijd te dik is
Je hebt het erover dat de kennis geen rontgenogen heeft....wat heeft dat dan met opvoelen te maken?.
Waarom die merrie pesten met een arm in haar fluit terwijl je er binnen een paar week vanzelf achter komt.
Echt geld weggooien in mijn ogen.
Joanne1987 schreef:Hoezo is dat onzin? Als ik nu via dit topic jou zeg 'm'n merrie is dik, ik voel bobbels en ze heeft bij vorige eigenaar met hengst gestaan' nu kun jij mij dus met zekerheid zeggen dat ze drachtig is?
Kitty1985 schreef:Joanne1987 schreef:Dan hoeven wij ook nooit meer naar de verloskundige als je zo redeneert.... Maar dat is een andere discussie. Ik zou als eigenaar toch wel heel graag willen weten of het echt raak is, zodat ik weet wat ik nu eraan kan doen (voeding, beweging, evt voorzorgsmaatregelen in stal en binnen welke termijn is dit evt nodig). Daarbij vind ik de merrie op de foto niet echt drachtig ogen
Verloskundigen bestaan al eeuwen.
Fokkers voelen al eeuwen hun eigen dieren op.
Het zijn de gelegenheids- fokkers die de DA erbij laten komen om op te voelen dan wel scannen puur omdat ze er geen verstand van hebben.
TS heeft de mazzel een kennis met verstand in haar midden te hebben. Mooi toch. Kan zij haar geld in de zak houdenAnoeska27 schreef:@Kitty Omdat een reeds te dikke pony van onbeperkt ruwvoer en merriebrok behoorlijk bevangen kan raken. En ja, ook als het maar een paar weken betreft. Qua kosten zit er echt weinig verschil tussen opvoelen en onbeperkt ruwvoer + merriebrok, dus geld weggooien is ook volslagen onzin.
Denk dat TS nog wel slim genoeg is om haar merrie niet ineens 10 kilo brok te gaan voeren. En echt wel in staat is om te herkennen wanneer een paard tegen de hoefbevangen aan zit.
Kitty1985 schreef:Joanne1987 schreef:Hoezo is dat onzin? Als ik nu via dit topic jou zeg 'm'n merrie is dik, ik voel bobbels en ze heeft bij vorige eigenaar met hengst gestaan' nu kun jij mij dus met zekerheid zeggen dat ze drachtig is?
Ik doel op jouw rontgenogen opmerking.
Door de telefoon kan je sowieso niks zien. rontgenogen of niet
Cemlys schreef:Kitty1985 schreef:
Je hebt het erover dat de kennis geen rontgenogen heeft....wat heeft dat dan met opvoelen te maken?.
Waarom die merrie pesten met een arm in haar fluit terwijl je er binnen een paar week vanzelf achter komt.
Echt geld weggooien in mijn ogen.
Lekker opvoeren dan die pony of ze nu drachtig is of niet. Wat maakt een beetje vet zijn nu uit?
Daarbij wordt via de darm opgevoeld. Te dik zijn en onnodig merriebrok is niet gezond en ook zonde van je geld.
Joanne1987 schreef:Kitty1985 schreef:
Verloskundigen bestaan al eeuwen.
Het zijn de gelegenheids- fokkers die de DA erbij laten komen om op te voelen dan wel scannen puur omdat ze er geen verstand van hebben.
TS heeft de mazzel een kennis met verstand in haar midden te hebben. Mooi toch. Kan zij haar geld in de zak houden
Denk dat TS nog wel slim genoeg is om haar merrie niet ineens 10 kilo brok te gaan voeren. En echt wel in staat is om te herkennen wanneer een paard tegen de hoefbevangen aan zit.
Dat vroeg ik niet, die kennis heeft de merrie niet eens gezien, dus nogmaals hoe kan hij ondanks al die prachtige ervaring dan zeker weten dat de merrie drachtig is?
Kitty1985 schreef:Verloskundigen bestaan al eeuwen.