Bloembol...22 jaar en still alive and kicking!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Bloembol...22 jaar en still alive and kicking!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:12

TS ze houd hem/haar lekker binnen nog zeg.! :P Hoeveel dagen zit ze nu.?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:36

Beaver vind wel dat het wat minder kan hoor.. Er zijn nog genoeg oudere merries waarmee gefokt word en zolang zij toch goed in conditie is en er nog van geniet waarom niet? Ik heb zelf een merrie van 16 staan, maar als het daar teveel voor word is het ook gewoon klaar.. Dat zal bij de TS ook zo zijn, die zal niet ten koste van haar merrie een veulentje willen fokken.. Daarbij is TS geen fokker zoals die er nu heel veel zijn: Ik heb een stel merries (zonder papier) en ooh dat is wel een mooi hengstje, hoppa gooi er maar bij.. Ze fokt om te verbeteren, met een merrie met predikaten enz enz..

Laten we dit topic gewoon leuk houden en als je het er niet mee eens bent tel dan tot 10 en klik rechts boven in op het kruisje of snel op je backspace knop naar de vorige pagina. Dan kan de rest die het wel leuk vind(merendeel) gewoon lekker genieten :)

Nou BB schiet op, het word lekker weer!!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:54

Niet gelijk gaan huilen huilebalkje.
Ik vind het niet kloppen en vooral een zwak excuus,dat mag gezegt worden en als jullie daar niet tegen kunnen moet je het lekker voor jezelf houden en het niet op internet gooien :+[/quote]

wees blij dat ts jullie mee laat genieten van het gebeuren want dat is toch een van de mooiste momenten van een paardenleventje.. maar nee hoor er moeten er weer commentaar hebben.

en ja daar "huil" ik om, omdat er altijd anderen zijn die een anders iets niet gunnen en dat ook ff duidelijk moeten laten merken, en dat is vooral op bokt wel heel erg hot item

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:55

Beaver
mijn merrie is 18 en wordt dit jaar ge insemineerd..
ben ik nou ook een dieren beul -.-

kasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:49

Wat een supermooie shet! Wees er trots op! Ik ben erg benieuwd naar haar veulentje....

En Beaver, in het wild worden de merries ook gewoon doorgedekt, tot ze zelf niet meer drachtig worden. En in het wild is het veel zwaarder voor ze om te overleven....Deze merrie wordt zeer goed verzorgt, lijkt me, en TS kent haar merrie vast goed genoeg om te bepalen of ze het nog aan kan of niet....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 12:14

Goedemorgen!
Wederom.....geen veulen vannacht :D
Baby was wel heel druk aan het bewegen en rondjes zwemmen in BB buik, mooi om te zien.
Ze zit nu op dag 334, wmb mag het echt, écht wel komen vandaag!
Hou jullie op de hoogte!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:34

En wie bepaald dat 22 jaar TE oud is om een goede mama te zijn en een gezond veulen op de wereld te zetten??
Jij Beaversrun???

Naar mijn weten kunnen shetten heeeeel oud worden in supergezondheid dus is Bloembol een iets oudere dame die nog een baby krijgt.
En bovendien... ergens hier op bokt wordt ook met verve beweerd dat merries niet meer opnemen als het lichaam niet meer kan.

Bloembol heeft een predikaat waar je u tegen zegt dus zolang zij het aan kan en dat is in dit geval wel heeeeel overduidelijk doet de leeftijd er helemaal niks toe en is fokken met haar zelfs verantwoord.

Wildgirl, het is mooi weer, lekker warm dus kom maar op met dat veulentje toch??
We wachten met smart, ja ikke ook.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 15:47

Spannend!! Wat een bolletje zeg haha

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:07

Jeetje, ik heb even paar dagen de reacties niet gelezen maar wat een gezeik om de leeftijd zeg! Sommige merries vinden het heerlijk om een veulen aan de voet te hebben en ik ga ervan uit dat TS weet waar ze mee bezig is. Die indruk heb ik tenminste wel. Laat aub de discussie over de leeftijd in een ander topic plaatsvinden Beaver. Daar is deze niet voor bedoelt. Hier genieten we van dikker wordende merries, tietfoto's en voorspoedige bevallingen.
Ik vind Bloembol er fantastisch uit zien voor haar leeftijd!

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:10

ik ga volgen :) wat een vierkante dame zeg! :O

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:16

Als een merrie meerder veulens heeft gehad kan ze nog prima op haar 22e een veulen krijgen. En over dat ze dat doet omdat de merrie anders hoefbevangen word, dat vind ik wel een goede reden. Ik heb dit namelijk 1 x eerder gezien en aangezien die merrie eigenlijk niet nog een veulen aankon, maar zonder veulen aan de voet en in de buik gelijk weer hoefbevangen zou raken en veel pijn zou hebben laten ze haar inslapen zodra het laatste veulen van de voet is.

Nu klinkt het misschien stom, maar ik vind dat dit wel degelijk een goede oplossing is als niks anders werkt.

Nu weer even ontopic. Wat is ze dik zeg jemig! En er is nog steeds geen veulentje? Dan komt er vast iets heel moois uit. :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:27

Ach weetje, in het wild gaan ze ook door tot het niet meer kan :P Dus why not? Daar sterven soms ook merrie's aan ouderdom met een veulentje in hun buik...
Dus dit zou niet echt een probleem zijn of zo. Het is hun natuur.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 11:58

En vannacht wederom geen actie...wel een bezwete merrie met een iets meer naar achter geschoven buik...

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:01

ik volg ff!
Mooie brede dame zeg!

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:02

wat een leuke shet en ik zag je titel ik dacht ze maakt een grapje zeker

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:10

zo die is me even dik hihihi maar ik vind het een mooie merrie en hoop dat er een prachtig veulentje uit komt

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:22

Nog steeds niks? Ze weet het wel spannend te houden zeg!
Hopelijk heb je zelf nog wel een beetje nachtrust.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 10:45

Nog steeds niks :n
Ik rij vanmiddag weer langs stal, gelukkig gaat mijn stalbaas er 's nachts uit, ik ben gewoon aan het werk namelijk en dat trek ik echt niet....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 21:40

Nou ik ben net terug van een slopende avond...nog geen veulen, wél BB per trailer 40 km moeten verplaatsen aangezien ik door mijn stalbaas werd beschuldigt van stelen en liegen.
De gemoederen liepen hoog op en toen kreeg ik te horen: "Die pony is hier zsm vertrokken en jou hoef ik niet meer te zien''.
Anyway, ik heb mijn hengstenhouder met tranen in mijn ogen gebeld en hij is direct in de auto gesprongen de schat, BB staat nu bij hem(zijn tevens vrienden van mij) in Friesland.
Ik kan helaas niet zo vaak bij haar kijken als dat ik wil maargoed, ze is in uitstekende handen dus ik hoop dat ze niet teveel stress heeft gehad van de reis en dat er over een paar dagen een gezond veulen naast staat.
Ik ben inmiddels kapot....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:41

:(:)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:48

Jeetje dat meen je!
Wat erg zeg............
Ben een stille meelezer geweest maar hier moest ik toch wel even op reageren....
Heel veel sterkte er mee dat BB maar een gezonde beeb op de wereld mag zetten en ze geen stress heeft!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:56

Ja en dat over de rug van een hoogdrachtige merrie heen die helemaal niet meer vervoerd mag worden...maargoed, BB zou BB niet zijn als ze zich hier niet met haar kenmerkende onverstoordheid doorheen slaat, popje <3
Ik ben er aardig kapot van; iedereen die mij maar een beetje kent weet dat ik af en toe een pittige tante kan zijn maar, altijd eerlijk en open en stelen....al moest ik op water en brood leven, dan nog niet, van andermans spullen blijf je af!

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 23:15

Stille meelezer meldt zich...
Wat naar zeg van de stalbaas!! Kan me voorstellen dat je er helemaal van slag van bent.. Gelukkig gaat het met BB nog goed ondanks haar vervoeren :) Ben wel benieuwd wanneer dat veulen nu eindelijk komt. Hoop niet dat het nog erg lang duurt, want die dikke buik met dit warme, vochtige weer kan niet heel erg fijn zijn :(:)
Ik zeg: Hup BloemBol zet m op, gooi dat kleintje eruit! *\o/*

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 07:22

Wildgirl schreef:
Nou ik ben net terug van een slopende avond...nog geen veulen, wél BB per trailer 40 km moeten verplaatsen aangezien ik door mijn stalbaas werd beschuldigt van stelen en liegen.
De gemoederen liepen hoog op en toen kreeg ik te horen: "Die pony is hier zsm vertrokken en jou hoef ik niet meer te zien''.
Anyway, ik heb mijn hengstenhouder met tranen in mijn ogen gebeld en hij is direct in de auto gesprongen de schat, BB staat nu bij hem(zijn tevens vrienden van mij) in Friesland.
Ik kan helaas niet zo vaak bij haar kijken als dat ik wil maargoed, ze is in uitstekende handen dus ik hoop dat ze niet teveel stress heeft gehad van de reis en dat er over een paar dagen een gezond veulen naast staat.
Ik ben inmiddels kapot....

Dat meen je niet wat erg
Waarom beschuldigt je stalbaas je dan van stelen en liegen?
Veel sterkte en hopelijk een mooi veulen dalijk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 07:25

Jeetje, waar baseert je stalbaas op dat je liegt en steelt? Daar moet hij dan toch wel bewijzen van hebben voor hij je van stal schopt.
Sterkte!