spannende tijden, miniveulentjes op komst!ONLINE

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:05

Ik heb je gespot *\o/*
en hoe staat ze ervoor?Belle hangt erg veel over tussenschot...
:(:) hoe gaat het nu met je zieke golden girl?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 21:30

haha ben ik toch betrapt vandaag :P
Haar uier was best slap net raar eigenlijk.Snap der niks van raar paard :+

Met Aranka gaat het gelukkig weer wat beter. bah wat is dat naar om je paardje zo te vinden, ze was steenkoud, stond te rillen en zakte zo door haar benen in de stal en stond ook niet meer op. De dierenarts meende dat ze te weinig gedronken had nu met die sneeuw, ze had wat uitdrogingsverschijnselen en totaal geen darmgeluiden meer. Ze heeft twee prikken gekregen en na een tijdje kwam ze gelukkig weer in de benen. Moest haar maar wat slobber maken met flink wat water zodat haar darmen weer op gang gaan komen. Nu maar afwachten of ze gaat mesten.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:31

oww, das zeker akelig, maar gelukkig was je op tijd en gaat ze alweer wat beter :j

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:36

Ja eindelijk gespot,leuke jas heb je hoor :j
Pfft rare merrie idd,maar ik weet nog Keet als maiden mijn aantekeningen...nu is uier weer slap,zou ze wel drachtig zijn,ik ben t zo zat :') en s avonds liep alles vol en daar kwam Kyona :D

Poeh gelukkig een update,ik schrok van je foto op fb,hopelijk knapt Aranka snel op :(:)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 21:49

Het was ook echt eng, ze zakte zo door der benen in de stal en bleef plat liggen. Ga zo nog maar eens kijken hoe het met haar is.

Ooh haha keet ook al zo'n rare merrie, hopelijk doet Roos keet na vandaag dan :D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:47

lang leve de niet camouflage pyjama's *\o/* *\o/* *\o/* weer gespot,wel incognito met muts etc,maar ik herken je :j

Hoe is Aranka nu?

Keet is niet raar hoor :n Keet is gwoon Keet +:)+

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 22:54

:D mooie muts he
uier is weer slappe hap pffff.
Aranka gaat weer beter, ze heeft nog niet gemst, maar kijkt weer wat flokkerder uit der oogjes en had zelfs weer eetlust, stond weer te bedelen voor een wortel.
Ze heeft weer een bak zemelen met wortels gekregen net en dat is ze nu lekker op het eten.

xjessie74

Re: spannende tijden, miniveulentjes op komst!ONLINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:29

Hè bah, was Aranka ziek? Ineens? Veel sterkte. Hopelijk is ze snel weer helemaal oké. En de aanstaande moeders maken je het niet makkelijk zo te lezen.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:12

xjessie74 schreef:
Hè bah, was Aranka ziek? Ineens? Veel sterkte. Hopelijk is ze snel weer helemaal oké. En de aanstaande moeders maken je het niet makkelijk zo te lezen.

Ja gisteren toen ik de paarden naar binnen wilde halen zag ik al gelijk dat het niet goed was met Aranka, en was helemaal zeiknat en heel vies en zeer zwakjes op de benen. Ze is naar de stal gelopen zwabberend en toen ze eenmaal haar stal inliep zakte ze door haar benen en bleef ze liggen. Heel erg zielig, zo lag ze erbij ;(
Afbeelding

Het gaat gelukkig weer goed, ze heeft twee prikken gehad en toen kwam ze na een tijdje weer in de benen. De dierenarts meende dat ze te weinig gedronken heeft met dit koude weer, ze had wat uitdrogingsverschijnselen en omdat ze natuurlijk buiten al in de sneeuw gelegen heeft had was ze wat onderkoeld, dus ik had dekens over haar heengelegd en de warmtelamp opgehangen. er waren ook geen darmgeluiden meer, maar na de prikken en toen ze weer wat opgewarmd was ging het weer wat beter. Ik moet haar nu iedere dag wat slobber ofzoiets maken zodat ze zeker weten vocht genoeg binnenkrijgt. Ze begroete me toestraks weer met een hinnikje gelukkig!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:15

We hebben net even geprobeerd om wat met de camera te schuiven om de andere stal ook wat te kunnen zien, maar dat gaat dus niet helaas.
Belles uier groeit flink en als ik het zo bekijk denk ik dat we eind van de week een veulen hebben van Belle. voor mij nu dus een heel dilemma wat ik ga doen.....

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:20

melanie_h schreef:
We hebben net even geprobeerd om wat met de camera te schuiven om de andere stal ook wat te kunnen zien, maar dat gaat dus niet helaas.
Belles uier groeit flink en als ik het zo bekijk denk ik dat we eind van de week een veulen hebben van Belle. voor mij nu dus een heel dilemma wat ik ga doen.....

ik zag je schuiven, maar ging niet inderdaad, tja wat is wijsheid, bij belle weet je wel wat je te wachten staat die ken je al zo goed, maar roosje is natuurlijk maiden, kun je moeilijk voorspellen, ik vind haar nog steeds vrij rustig

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:27

ja ik vind haar ook nog erg rustig en die uier stelt ook niks meer voor, vind het moeilijk.
Ben vannacht nog even uit bed geweest en ernaar toe gelopen even een extra Belletjes check.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:34

@melanie wat spannend..het lijkt wel een race wie het eerst...

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:48

haha ja idd, maar voor mij zeer frusterend :o
Heb het hooi van Roos aan de andere kant gezet zodat ze niet de neiging heeft om zo langs de plank te blijven waar net de cam niet komt }>

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:52

kun je niet een tweede camera aansluiten? ik heb zelf twee camera's op een systeem

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:57

Hmm misschien kunnen idd wel 2 cameras?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:22

Kan niemand jou een alarm opsturen Mel ? Één onder de camera en de andere het alarm ? Iemand nog een alarm te leen??????? ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:22

wat heeft roos een ontzettende lieve uitstraling trouwens :D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:23

Zo dat is idd dilemma,of nog gauw birthalarm lenen ergens,heb je zelf iig alarm als er 1 gaat liggen...
Of toch een 2e camera erbij,is altijd handig ;)

Fijn dat Aranka weer wat beter is :(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:01

en weer gespot,voel me net zo'n gluurder :') volgens mij stond je in deuropening tijdje bij Roos naar Belle te kijken?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:03

ik zag je ook staan mel, gauw nog even drolletje wegwerken :D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 23:07

Haha, ja idd vertrouwde Roos even niet.

Ja iemand een alarm te leen HELP slaakt noodkreet

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:09

roos heeft een bokser in de buik :D

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:16

Gelukkig knapt Aranka weer op. Wat een zielige foto. Zou d'r zo even komen knuffelen en warm houden. En wat een dilemma met de twee aanstaande moeders. Ik blijf het hier volgen! Succes voor de komende nachten!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:44

Halster en singel alarm kun je huren bij epplejeck en divoza. Weet niet of ze allemaal al verhuurd zijn maar niet geschoten is altijd mis toch?
Heb die van ons zelf nodig, anders had je die gerust mogen lenen! :j
Succes en een knuf voor Aranka!