High Society (v. Dream Boy) *helaas overleden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:16

Ayla_4Ever schreef:
RIP High Society Y;( Sterkte!

Huh?! :oo

Oreade_

Re: High Society (v. Dream Boy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:19

Knap veulen!

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:26

RIP High Society???? Das toch niet waar zeker??

lucifertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:41

Jezus! Wat erg, wat een onvoorstelbaar verlies en dan op deze manier. Heel veel sterkte bij het ophalen van jullie andere dieren. Y;(

zie het huiskamertopic van esmee

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 18:57

Ja ik ben met stomheid geslagen. Zo laat je een maand geleden je kerngezonde, fitte, levendige en dik in het vlees zittende veulen achter en zo krijg je vanmorgen bericht dat hij dood in z'n box ligt. En niet alleen dat, maar door nalatigheid van het opfokadres!!! Het dier was dood- en doodziek en niemand heeft ingegrepen en wij zijn ook niet ingelicht over de situatie van het veulen.

We werden deze week gebeld dat een jaarling ziek was (ook al een week!) en daar zijn we gisteren naar gaan kijken. Ook daar was geen dierenarts bij gehaald dus daar is meteen een da bij gehaald. Toen we gingen kijken naar het veulen, trof je daar een hoopje ellende aan. Minstens zo ziek als het jaarling! Het arme dier had 40 graden koorts, was mager, dik in het haar en stond daar met een recht halsje te pompen en naar adem te happen.
Hij heeft een antibiotica gehad en we zouden 'm vandaag naar de kliniek brengen maar het mocht niet baten. Hij is vannacht overleden. Maar ik denk dat als we 'm er gisteren al naartoe hadden gebracht, dat het ook niet had geholpen. Hij was al zover heen.

Vandaag was de grote verhuizing, we hebben al onze dieren daar weggehaald (twenter en fokmerrie). Het zieke jaarling moet daar nog even blijven totdat ie beter is, omwille van het dier en omwille van de omgeving. Maar ook die staat er mager bij, dikke koker, uitpuilende ogen en echt levenloos.

Maar ik ben zo verslagen. Echt. Dan fok je zo'n onwijs gaaf veulen en daar heb je zoveel tijd en geld in gestoken en je bent er zo gek mee en dan komt het dier te overlijden door de nalatigheid van een ander. Ik kan er niet bij met m'n kop. Je laat je dier daar in goed vertrouwen achter en men is simpelweg te lui om de eigenaar en/of de dierenarts in te lichten als er een vermoeden bestaat dat het dier niet in orde is.
Het is absurd en onwerkelijk. Ik hoop ook steeds dat iemand me wakker schudt en zegt dat dit allemaal een grote grap is... maar helaas. Ik heb 'm ook nog gezien vandaag (en wat foto's gemaakt, je weet maar nooit of het van pas komt), het was gewoon sneu. Wat heeft dat dier een nare dood gehad.

Afbeelding
In deze conditie zagen we hem de laatste keer.

Ik ben verder echt speechless. Er gaat zoveel door je hoofd heen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:02

Jeetje Esmee, dit is werkelijk niet te geloven... Denk je dat je je dieren in goede handen achterlaat... :x

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:04

Jezus! Wat verschikkelijk!
Ik lees dit echt met ongeloof. Pffff

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:08

Wat verschrikkelijk! Heel erg gecondoleerd met dit verlies, wat een pech dat ie zo ziek is geworden en wat afschuwelijk dat er geen adequate actie is ondernomen op tijd, sterkte met verhuizen en met je jaarling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:09

Dat meen je niet! :oo
Welk opfokadres is dat wel niet..

Wat ontzettend zonde van zo'n gaaf veulen..
Sterkte!!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 19:10

Ja ik ben zo kwaad :o Het liefst zou je ze wat aandoen. Want er staat nog veel meer jong spul en alleen die twee van ons zijn ziek! Je zou bijna denken dat ze ontwormd zijn met gif ofzo.
Dat ze ziek worden vind ik al absurd maar nog erger vind ik bijna dat je de eigenaar en dierenarts gewoon niet inlicht. Ja als het erop lijkt dat 'ie doodgaat, dan zullen we eens bellen. En dat het net afgespeende veulen ongeveer net zo ziek is, dat zijn we even vergeten te melden.

Het overkomt altijd je beste veulens. Het is gewoon oneerlijk. ;(

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:11

Jeetje wat erg zeg! Zo oneerlijk ook.. Heel veel sterkte Y;(

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:20

Jeetje wat erg!!!!! :oo Ben ook wel benieuwd wel opfok adres dat is!

Denk je je veulen naar een plek te brengen waar ze goed voor hem zorgen en dan gebeurd dit! Ongelooflijk!!! Veulens worden allemaal wel een keer ziek dat hoort erbij, maar dat ze het zo ver laten komen is echt niet normaal!!

Heel veel sterkte met dit verlies! :(:)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:39

Wat verschrikkelijk! Zo'n prachtig veulen. Dat ze dit zover hebben laten komen, dat snap ik niet. :n

Heel veel sterkte en ik hoop dat je jaarling ook snel opknapt. :(:)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:43

Jeetje wat ontzettend verschrikkelijk! Zonde van zo'n mooi veulentje! Heel veel sterkte met het verlies. :(:)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:03

Jemig, wat verschrikkelijk. Ik vind het echt niet kunnen dat de opfok pas zo ontzettend laat heeft ingelicht. Dat mag gewoon niet. Heel veel sterkte met het verlies. :(:) Ontzettend jammer dat jullie zo'n verschrikkelijk gaaf veulen verliezen... op zo'n manier.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:22

jeeeeeesus esmee wat erg zeg!! bah! niet alleen omdat ie zo gaaf was! maar gewoon door nalatigheid van een ander, je denkt dat hij in goede handen is ;( heel veel sterkte!

zo zie je maar weer hoe belangrijk een echt goede opfok is! (uiteraard niks verwijtends hoor!) maar ik ben zo ongelooflijk blij met de plek voor mijn hengsten, nooit meer anders! en dan betaal ik liever wat meer, ik weet dat ze echt in super handen zijn en er heel erg goed voor gezorgd word, ook als er 1 niet fit is word er meteen aan de bel getrokken

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:36

Ongelooflijk, wat verschrikkelijk, heel erg veel sterkte!

Bah, niet normaal gewoon dat ze je niet even inlichten!! Zijn geen woorden voor. Hoop dat de jaarling er weer goed bovenop komt :(:)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 20:41

Thanks voor jullie lieve woorden!

We staan er al zeven jaar met onze jonge beesten... Zoiets was dus ook het laatste wat ik verwacht had. In principe nooit problemen gehad behalve dat we er elke keer ontzettend achteraan moesten zitten voor smid/ontwormen etc. Daar werd ook zo laks mee omgegaan. Als we iets vroegen, gebeurde het gewoon niet of pas nadat je echt kwaad werd. En tja, we zijn dan toch gewoon goed van vertrouwen en dit hadden wij ook nooooooit verwacht dat we niet gebeld zouden worden als er iets mis was(althans iets eerder dan 'goed mis'). En ik ben het absoluut met je eens Esther! Het is gewoon super lastig om een goed adres te vinden... Gelukkig staat de andere helft op een ander adres waar we niets anders dan lof voor hebben.

We moeten alleen nu wel opzoek naar een nieuw adres voor de fokmerrie, waar geveulend kan worden en merrie met veulen dadelijk lekker naar buiten kan.

Het is gewoon zwaar klote allemaal. Als ze nou een aantal dagen eerder gebeld hadden, had dit allemaal wel kunnen voorkomen worden. Gats.

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:44

Wauw wat een mooi veulen, Die eerste foto is echt gaaf met moeder en veulen

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:45

Jezus wat erg! Zeker door nalatigheid van een ander!
Zonde van zo'n mooi veulen.. Heel veel sterkte!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:46

idd je kan er helaas niks meer aan doen nu :( nu is het gewoon wat als... maar daar heb je niks aan.
adres voor de fokmerrie kan ik je niet bij helpen, als ik plek had was je welkom maar andere adressen weet ik eigenlijk niet

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:52

Wat verschrikkelijk zeg! Geen woorden voor.
Zo'n ontzettend knap en goed gefokt veulen, en dan zo'n einde. Heel veel sterkte!

Hoe is het met de jaarling?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:15

Jemig wat een verhaal, wat zullen jullie ontzettend verdrietig zijn en balen, zacht uitgedrukt!
Kunnen jullie ze niet aansprakelijk stellen? Zal wel moeilijk gaan. Goed dat de andere dieren daar weg zijn en beterschap voor de jaarling. Ik zou in elk geval geen reclame maken voor die opfok....
Sterkte! Het was een prachtig veulentje!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:26

Wat verschrikkelijk dat jullie op zo'n manier dit geweldige veulen moeten verliezen. Vreselijk dat het opfokadres jullie niet eerder bericht heeft en niet eerder een da in hebben geschakeld. En in die mensen heb je dan al die jaren vertrouwen gehad en je paarden aan hun zorg over gelaten.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 21:36

<3