Sann is geboren! En hoe...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerfunss

Re: Sann is geboren! En hoe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:41

Heb het vorrige topic braaf gevolgd, wat een heftige afloop dan! Gelukkig dat ze het nu naar omstandigheden goed doen. Net het ene nachtje dat je denkt, kan wel, gebeurt het, zul je altijd zien..
Heel jammer dat ze nog niet naar buiten mogen, wat natuurlijk begrijpelijk is, maar voor het veulen zo lekker!

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:35

Wat een verhaal zeg! Nu hopen dat mams en veulen snel er boven op komen :) Heel veel succes de komende tijd!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:49

Wat een verhaal zeg! Gelukkig dat het nu goed met beide paardjes gaat. Ik duim mee voor jullie :D

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:53

Amai, wat een verhaal! Chapeau voor jullie inzet, dat vind ik echt heel erg knap van jullie! Met zo'n zorg komt het vast goed met het veulen :j Ik hou mijn vingers in ieder geval gekruist voor een happy end en wens jullie nog heel veel succes :D

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 22:08

Dank je wel voor alle lieve reacties!

Belle en Sann doen het beide erg goed! Temperatuur is stabiel. Sann drinkt echt flink, wel nog steeds uit de fles. Ik denk dat Sann met wat hulp de weg inmiddels wel zou weten te vinden, maar Belle staat het echt niet toe.
Mijn vriend gaat morgen iets proberen te knutselen zodat we de fles op kunnen hangen een soort houder zodat het veulen niet echt met de hand gevoerd hoeft te worden maar het zelfstandig kan doen. Om toch iets meer afstand te creëren.
Zoiets:
Afbeelding

We hebben Sann net gemeten, ze is ongeveer 55cm! Moeder is 83cm en Vader 82cm.

En ik wil ook even laten weten dat ik écht een super betrokken DA heb, waar ik echt heel blij mee ben! Ze is heel erg betrokken. Weet waar ze het over heeft.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:32

Jeetje zeg dit moet je nooit meer mee hoeven maken, heel slecht voor je hart lijkt me.
Hoop echt voor jullie dat het allemaal goed blijft gaan met kleine Sann en mama Belle.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 00:08

Ik weet dat er van die bakken bestaan voor kalveren waar ze melk in doen, zouden die niet ook bruikbaar zijn voor veulens? Eventueel met een andere speen?

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:05

Zo heb het hele topic door gelezen .
echt erg heftig maar wat super dat het nu beter gaat !!!
Hou het topic zeker in de gaten..

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:34

Wow, wat een verhaal! Wonderbaarlijk dat beide dames het overleefd hebben! Heel veel succes met de goede zorgen!

Ik vroeg me nog af: kan het veulen misschien van achter de merrie bij de uier zonder de wond te raken? Tussen de achterbenen door zeg maar? Ik heb gehoord dat ze dit soms doen als merrie hun veulen niet goed accepteren, maar mss kan het hier ook een oplossing zijn?

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:50

Wow wat een verhaal, diepe respect voor jullie aanpak !! Helemaal fantastisch :D
Hopelijk blijft het allemaal goed gaan

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:57

Poeh wat een verhaal gelukkig gaat het goed ...hopelijk blijf het goed gaan.
Tis fijn dat ze lieve mensen om zich heen heeft die moeder en kind een kans gunnen..super

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:16

Als je die foto's ziet kun je je helemaal voorstellen wat een enorm geluk het is dat merrie en veulen het beide overleefd hebben...
Ik hoop dat het herstel goed doorzet en ze over een paar weken samen de wei opkunnen..

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:51

Wat een verhaal pfff %) zwaar voor moeders :j en zwaar maar heel dapper van jullie +:)+
Tis een dotje om te zien, misschien leuk wat recente foto's <3
Gaat alles naar tevredenheid, het flessen project :))
Succes en houd ons hier op de hoogte

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:53

Wat een geluk dat het veulentje nog leeft!
T is wel een popje om te zien :D
Hopenlijk blijft het drinken (met flessen) goed gaan.

Succes, lijkt me erg zwaar!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:59

jeetje wat een verhaal heel veel succes de komende tijd

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:01

Jeetje wat een verhaal zeg! Hopelijk komt het met beiden helemaal goed. :)

Cody1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:42

jeetje wat een verhaal. zou me echt rot schrikken als ik het hoofdje eruit zag hangen plaats van de benen.
veel succes met dit wondertje. hopelijk heeft ze er niet meer schade aan over gehouden. :)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:46

Bedankt voor alle reacties! Het blijft leuk dat er mensen mee lezen!

Het gaat eigenlijk heel erg goed met Belle en Sann. Natuurlijk mogen we nog steeds niet te vroeg juigen... want nog steeds lopen beide risico! Maar, zoals het er nu op dit moment naar uitziet gaat het met beide helemaal goed komen!

Belle heeft een hele nette stabiele temperatuur. Dit is erg positief i.v.m. de kans op buikvliesontsteking. De wond ziet er echt keurig netjes uit. De mest is wat hard, maar dit lijkt nu (met behulp van wat olie op advies van DA) ook beter te worden. Ze is wel moe, maar dat is ook iet zo gek. Gelukkig heeft ze nu eigenlijk een manier gevonden om toch te kunnen liggen met haar buikwond en dat gaat goed! Kan ze zichzelf net iets meer rust geven.

Sann doet het ook goed! Want een levenslust zit er in de kleintje zeg! De eerste dagen sliep het veel en diep (eng diep!). Maar nu heeft het energie voor tien. Het is een schatje om te zien, maar wel een pittige tante hoor! Ik probeer zoveel mogelijk neutraal te zijn, hoe moeilijk het soms ook is. Maar dit heeft ze echt nodig, anders heb ik straks écht een draak rondlopen. De temperatuur van Sann kan wel iets meer schommelen, maar blijft wel netjes binnen de goede temperatuur. Met het geven van de prikjes blijft ze echt keurig staan, dat is wel heel erg fijn.

jilleroo schreef:
Ik weet dat er van die bakken bestaan voor kalveren waar ze melk in doen, zouden die niet ook bruikbaar zijn voor veulens? Eventueel met een andere speen?

Dat klopt, en die kan ik zelf ook inkopen. Het wordt ook veel voor lammeren gebruikt. Het nadeel is. Ze drinkt per keer nu ongeveer 140 cc. maar in zo'n emmer/bak werkt dat niet echt, omdat de hoeveelheid te klein is. Het komt niet goed in de speen. Nu verkoop ik zelf wel een speen die er voor zorgt dat er bijna niks in de emmer achterblijft, maar daarvan is de speen te grof. http://www.tevoetentepaard.nl/1508930/v ... mmer-speen
Sann mag nu 'onbeperkt' drinken. De ene keer geeft ze na 100CC aan dat het genoeg is, de andere keer pas bij 160CC. Meestal melk ik 140 CC soms blijft er iets over, soms moet ik bij melken.
Maar Belle kan in 1 melkbeurt niet veel meer melk geven dan de behoefte van Sann. Anders zou je nog kunnen denken, ik gebruik toch zo'n emmer en dan 'verlies' ik maar een hoop melk.
Voor nu gaat de fles nog wel even, maar je merkt wel dat het niet ideaal is. Elke melkbeurt wordt ze mensgerichter. Helaas is mijn vriend er vandaag niet toe gekomen om iets te maken. Maar dit komt wel goed!

Afbeelding

Afbeelding

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:50

Wat een scheetje en wat een schattig koppie toch. Moet gewoon goed komen met dit kleine ding,aan jouw goede verzorging zal het zeker niet liggen.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:54

Wat een dotjes. Volhouden hoor allebei!! Straks gezond lekker in het zonnetje op de wei!!
Ik bid en duim mee!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 22:01

Eigenlijk had ik helemaal geen stal. Maar er is wel een varkenstal (al tientallen jaren niet meer in gebruik). Een deel hiervan gebruik ik altijd voor opslag van hooi, voer, spulletjes etc. En daar heeft mijn vriend nu zelf een soort van stalletje gemaakt. Toevallig zit in de hoek een deur naar buiten. Maar deze mag niet open, omdat Belle nog niet écht mag lopen ivm de wond. Maar nu hebben we vandaag de deur opgezet en een plank ervoor. Zo hadden ze volop daglicht, en tussen 1 en 5 scheen zelfs de zon heerlijk naar binnen. Ze kunnen er niet overheen. Alleen als het te veel waait, is het niet zo slim om open te doen, want dan tocht het teveel.

Maar het zou wel heel fijn zijn als ze naar buiten zouden kunnen. Helaas gaat dat echt nog wel een poos duren. Maar ja, het is niet anders.

91_ANGELA_21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:28

wow!! wat een verhaal! en wat ben jij goed voor je paarden echt super! dat je zo voor een veulen vecht een top! zou mensen echt een voorbeeld aan moeten nemen aan iemand die zo goed is. echt een leuk veulen trouwens. en fijn dat ze het beide zo goed maken. heeeel erg veel succes gewenst!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:43

Wat een verhaal zeg! Ik zal duimen dat het zo goed blijft gaan!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:48

Heb even bijgelezen. Diep respect, kan niet anders zeggen. En heel veel succes! Een heel bijzonder verhaal om te volgen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:33

wowwww, wat een verhaal zeg!!!

Diep respect naar jullie toe, hoe jullie hebben gevochten! +:)+ _/-\o_

Ben heel blij dat het met beide goed gaat en hopelijk blijft dat zo.
:j

Lekker dat ze zo ook wat daglicht krijgen.
Is er nog kans denk je dat sanne aan de uier gaat, of blijft het toch aan de fles?