Nog steeds geen veulentje? Sayla maakt er wel iets moois van, dat kan niet anders
Ik heb nog nooit een merrie gehad, dus al helemaal geen ervaring met drachtige merries. Nu vraag ik me af hoe lang een paard mag/kan overdragen. Heeft dat geen consequenties? Het veulen zal uiteindelijk wel een keer geboren worden, maar bijvoorbeeld bij mensen wordt een bevalling na een tijdje opgewekt omdat het voor de baby gevaarlijk wordt. Kan een veulen "onbeperkt" blijven zitten?
grid
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-11 11:44
Het kán gevaren met zich meebrengen omdat het veulen uit de kluiten kan groeien, maar voor hetzelfde geldt is het veulen nog gewoon niet "af" en blijft t daarom langer zitten Halen doen ze bij paarden dus eigenlijk nooit ivm gevaar voor premature veulens men zegt dat de natuur toch het beste weet wanneer t tijd is.... dus het blijft afwachten...
Alleen als de merrie ziek zou worden dan nemen ze wellicht maatregelen, maar zolang die er nog goed uitziet doen ze dus niks
Het is trouwens niet HEEL ongebruikelijk dat een paard een jaar draagt je komt het overal vaker tegen maarja gemiddeld is het niet
murness
Geplaatst: 09-04-11 13:19
Weer iets wijzer geworden vandaag. Dankjewel
Ik hoop voor jou dat het veulen snel geboren wordt. Kan me voorstellen dat je nu toch echt wel heel nieuwsgierig wordt naar al het moois wat jouw merrie aan het maken is. Pfff, zou niks voor mij zijn, ik hing heel de dag onder die staart...