Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 10:51

Dankje

Er was geen camera toezicht nee, ze hadden alleen een apparaatje ingebracht die zou gaan piepen als ze bezig was maar die is niet afgegaan.

Was gisteren een beetje van het patje toen ik zei dat ze in Lunteren staat, daar is geen eens een kliniek haha. Ze staat in Lienden bij 'de Lingehoeve'

Anoniem

Re: Het aftellen is begonnen fries Lieke drachtig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:56

2 keer? Meen je niet! Ik woon hier in de buurt van de Universiteit kliniek van Merelbeke. Onlangs rondleiding gehad, en ze staan daar altijd met 4 op een paard/pony te kijken als die er 's nachts is. Dus 24/24 bewaking. Dat noem ik controleren!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:00

Jeetje wat erg. Dat verwacht je ook niet van een kliniek :n Ik zou er zeker mijn mond goed over open trekken! Heel veel sterkte hoor :(:)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 11:08

DeMolenhoek; Ik ging er ook vanuit dat dat het geval was, maar heb het nooit gevraagd, dat is misschien dom want als ik wist dat ze maar 2 keer gingen kijken dan had ik mijn luchtbed erbij gehaald, heel zeker weten.

Wietsje92; Dankje wel. En ik ga ook zeker even vertellen hoe ik er over denk. Kijk we kunnen er nu niks meer aan doen maar ik hoop wel dat ze er van leren voor de volgende paarden die er komen te staan.

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:26

jeetje zeg wat een ontzettend naar bericht! Heel veel sterkte met het verlies van het veulen.
Hoe gaat het met de merrie?

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:01

Ja en nou val ik ook stil......

Jeej wat verschrikkelijk.
DIT had ik ook niet verwacht !

Ik heb net de dieren arts even gevraagd ,die was toch hier,die zei nog wel ,het kan dat het veulen toch voor tijd al dood was en dat daardoor het vlies niet kapot was,vraag het eens na.
Ik heb hier ook geen woorden voor ,gisteren nog gezegd dat ze op de kliniek het beste stond,nou ook niet dus...
Och arme lieke(en jij) hopelijk mag ze vanmiddag dan wel naar huis.
Heel heel veel sterkte.
En geef Lieke maar een dikke knuffel.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 13:05

Sjelle; Dankje wel, met de merrie gaat het redelijk, ze zijn nu bezig met een hoop testen

Sandra, dit is ook wel echt het laatste waar ik aan dacht.
Het kan zijn dat het veulen dood was ja maar gisteren om 5 uur hebben ze de hartslag nog geluisterd en hebben we hem zien bewegen op de scan, dus dan zou hij in de tussentijd dood gegaan zijn, lijkt me redelijk onwaarschijnlijk. maargoed het zou kunnen.
Ik ga Lieke straks helemaal suf knuffelen en hopelijk mag ze snel weer mee naar huis.

hilleke1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:45

Jemig wat een verhaal, sterkte!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:30

Wat onwijs jammer.....
Je hebt er zelf in ieder geval alles aan gedaan !
Sterkte met het verlies.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:49

Jeetje zeg! Wat erg allemaal!
Gelukkig heeft Lieke het er zelf goed vanaf gebracht. Maar wat een drama, denk je je paard ook in goede handen achter te laten..
Je moet er wel echt wat van zeggen daar hoor. In ieder geval goed navraag doen hoe ze zoiets hebben kunnen laten gebeuren.
Heel veel sterkte!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:24

Ik hoop dat die kliniek jou misschien nog wat uitleg geven hoe dit zo komt.
Waarschijnlijk hebben ze inderdaad niet gewaakt. Echt zo zonde!

Hopelijk knapt lieke snel op! Hou je ons op de hoogte?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:14

Jeetje, wat erg zeg. Ik hoopte te lezen dat er een gezond veulen was maar helaas. Echt een nachtmerrie :(:).
Ik hoop dat Lieke snel naar huis mag.

Dikke knuffel en heel veel sterkte :(:).

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 18:06

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes dat doet me goed :)

Nou ik ben bij de Kliniek geweest, en ik moet mijn verhaal even aanpassen.

We weten het niet 100% zeker allemaal natuurlijk maar waarschijnlijk is het veulen echt net voor de bevalling of tijdens de bevalling dood gegaan.
Ze zijn om 4 uur bij Lieke gaan kijken en toen had ze al vanaf 's middags geen Koliek meer vertoont. Alles was nog rustig en omdat ze een chip in hadden gebracht was het gewoon wachten op het alarm.
Het alarm was kapot, want er ging in de stal wel een alarm af maar hij zou ook naar 6 dierenartsen moeten bellen en dat heeft hij niet gedaan.
Toen ze om 7 uur 's ochtends gingen kijken lag het veulen er al met het vlies er nog helemaal omheen, alleen had Lieke het bij het neusje en hoofdje wel weg gehaald, toen ze aan kwamen lopen stond Lieke er overheen. Het veulen was toen al dood maar nog wel warm, dus Lieke had waarschijnlijk net pas liggen bevallen. omdat het vlies verder nog helemaal heel was gaan de dierenartsen er van uit dat het veulen niet meer leefde toen het eruit was, omdat het dan al begint te bewegen. en het vlies kapot zou moeten zijn, het was ook geen heel dik vlies.
Dus als ze er wel bij waren geweest is de kans groot dat ze het veulen toch al niet meer konden redden, maar dát blijft de vraag dat zullen we nooit 100% zeker weten.

Ze hebben het veulen in de stal laten liggen bij Lieke de hele ochtend, ze heeft het toen begraven onder het zaagsel, en toen hebben ze het vanmiddag uit de stal gehaald.
Lieke kijkt echt heel dof uit haar ogen en is zichzelf niet, je ziet echt dat ze aan het rouwen is.
Toen ik in de stal stond bij haar stond ze strak tegen me aan en verzetten ze de eerste minuten geen stap, ze stond echt tegen me aangeleund met haar hoofd om me heen, ik stond haar te troosten en zij mij.

Toen de DA alles had verteld vroeg hij of ik het veulen wilde zien, hij lag in een kruiwagen met een deken eroverheen het was even flink slikken toen de deken weggehaald werd, zo'n prachtig ding, helemaal af en klaar voor de wereld, maar het heeft niet zo mogen zijn.

Ik heb het echt niet droog gehouden en heb staan janken als een klein kind, Lieke bijna lam geknuffeld en nog meer, veel meer gehuild.
Toen de DA zei dat het veulen waarschijnlijk al dood was gaf dat een opluchting, ik was blij dat hij iig niet gestikt is maar toen hij zei; 'het veulen heeft nooit gestaan'. was dat nogmaals even flink slikken, en heb ik vervolgens nóg harder staan huilen.

Ik heb er nu wel vrede mee, ik ben heel blij dat ik het verhaal gehoord heb dat ik het veulen gezien heb.
Het liefst had ik natuurlijk Lieke mee naar huis genomen met een levend veulen, en ze samen in de wei zien lopen. Dat ik had kunnen zeggen Lieke heeft een gezond hengstveulen gekregen, die we waarschijnlijk Kasper hadden genoemd. Maar nogmaals het heeft niet zo mogen zijn.

Mijn meid, mijn allerliefste Lieke staat zo sterk in haar stal, ze is opgewekt ze is rustig en oh zo sterk, je ziet het verdriet in haar ogen, en toch loopt ze sterk rond, ik ben zo trots op mijn mooie meid!!

Lieke staat nog in de kliniek, we hadden haar mee naar huis mogen nemen maar dan moest de DA 3 keer per dag naar ons toe komen om haar nog te spoelen en in de gaten te houden.
De DA die Lieke behandeld heeft zei nog; 'ik snap het helemaal als jullie haar mee willen nemen en zeggen die kliniek daar heb ik het helemaal mee gehad'. Maar ik wil het beste voor Lieke, hier heeft niemand wat aan kunnen doen, we kunnen alleen nog maar zorgen dat Lieke hier zo goed mogelijk uit komt. Dus ze blijft nog in de kliniek, ze krijgt vanavond voor het eerst weer eten en dan moeten we kijken of de Koliek terug komt en of ze wil mesten. ik hoop maar heel heel heel hard dat het allemaal goed gaat, Lieke heeft wel even genoeg ellende gehad.
Morgen ga ik weer naar mijn mooie, oh zo sterke meid toe, en dan kijken we of ze mee kan ofdat ze nog even moet blijven.

Ik wil nog even zeggen dat ik de kliniek niks kwalijk neem, het is gebeurd en dat is super poedersuiker maar we kunnen er niks meer aan doen.
2 jaar geleden hebben ze deze zelfde merrie gered en het veulentje ook, en daar ben ik ze heel dankbaar voor.
Het is poedersuiker dat het alarm het niet deed en dan misschien heel misschien hadden we toch een levend veulen gehad, maar dat weten we niet misschien ook wel niet. We werden heel goed opgevangen en alles is goed uitgelegd, de DA nam ook echt de tijd voor ons en daar ben ik hem heel dankbaar voor, dat helpt zeer zeker in het verwerkingsproces en de acceptatie van dit alles.

Voor nu, duimen en hopen dat het met Lieke allemaal goed komt, ze heeft gelukkig al sinds gisteren middag geen koliek meer vertoond, laten we hopen dat dit zo blijft.

Sorry dat het zo vaag getypt is en de spellingsfouten, ik ben nog steeds over de zeik en aan het huilen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:17

Jeetje, ik zit de dikke buiken foto's te bekijken, en dacht, dat wordt een hengst...
Eens kijken of het er al is... en dan lees je zulke berichten....
Wat een pech hebben jullie gehad. Heel veel sterkte!

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:31

Ik zit hier ook te huilen,ik vind het ook zo erg.
Ik weet wel ,Mieneke heeft een keer haar veulen (half broer/zus van Lieke ,ik heb toen niet gekeken)verworpen,Ik vond het verschrikkelijk,maar Mieneke was het zo vergeten,zo is de natuur,GELUKKIG,ik heb haar toen op de weide gezet en ze is gaan eten ,en dat was het.
Terwijl ik er weken verdrietig was was(ja zo'n Miep ben ik ook |( |( |( )
Het is goed dat ze ,,Kasper,, bij Lieke hebben laten liggen en dat ze het zelf heeft begraven,ik geloof echt dat een dier er zo over heen is (in tegen stelling van ons mensen) dat ze treurig kijkt,is denk ik ook dat ze moe is van alles,koliek hebben en bevallen is niet niks !!!!!
Dus ik denk dat je niet bang moet zijn dat Lieke verdrietig is.
Jij moet het zelf, een plaatsje zien te geven,dat is best moeilijk en vergeten doe je het nooit,helaas.

Wel heel fijn dat je een goed verhaal hebt gekregen van de kliniek,zoiets zei mijn dierenarts ja ook al,als het veulen leeft trapt het ,het vlies wel kapot.
Maar goed ik blijf ook wel denken,maar als dit,of als dat.....ja je weet het niet.
Al met al blijft het Kl*te,en hopelijk komt lieke snel en gezond weer thuis.
Winnie heel veel stekte met dit verlies.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:43

Wat een verhaal. Zit hier met tranen in mijn ogen.

Meis, ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen en ik hoop dat Lieke snel opknapt.

Als je wilt praten pb maar ;).

hele dikke knuffel :(:).

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:51

Ach wat zielig!
Ik hoop echt dat het snel weer beter gaat met Lieke.
Wat jammer van Kasper, ik snap ook wel dat je nu niet meer met Lieke wil fokken, als je zo ziet wat er allemaal gebeurd is..

Ben er stil van en leef met je mee.
Veel sterkte!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:52

pfff weet niet wat ik moet zeggen het is gewoon echt een nachtmerrie!
Ik hoop dat jou Lieke snel weer beter wordt dat is het allerbelangrijkste op het moment!
Erg zonde van het veulen maar waarschijnlijk inderdaad niks aan te doen.
Wel fijn dat ze afscheid heeft mogen nemen van haar kind.
En ook goed dat jij het veulen ook gezien hebt!

Ik, ga heel hard duimen draaien voor je!

Sterkte !!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 12:16

Dank jullie wel voor de lieve berichten

Sandra, ik denk ook dat Lieke het er niet zo moeilijk meer mee heeft, het is iig heel fijn dat hij in de stal is blijven liggen tot ze hem zelf begraven heeft, en dan is het ook klaar voor d'r.
Ik heb er nu ook wel echt vrede mee omdat ik nu het verhaal weet en het veulen ook heb gezien.

Angela, Dankje wel dat is lief van je

doopey_pedro; Dankje, nee fokken doen we niet meer met haar, de vorige keer ging het ook al niet helemaal lekker dus ik ga geen risico meer nemen.

Sjelle; Dankje, Lieke is op het moment echt het aller belangrijkste, dat veulen halen we toch niet meer terug. En ik ben er ook heel blij mee dat ze het veulen hadden laten liggen voor haar :)

Nog even een update van vanochtend;
Lieke heeft gisteren weer goed gegeten, en geen Koliek meer vertoont, nu moeten we alleen even kijken of ze ook wil mesten. De temperatuur blijft goed ze heeft geen verhoging. Ze hebben haar vanochtend ook weer gespoeld, dat was allemaal al weer een stuk schoner.
Goed nieuws dus allemaal :)
Ze blijft nog wel even in de kliniek, ze mag morgen of maandag mee naar huis.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:11

Ik heb je hele verhaal gelezen en ben er stil van. Ongelooflijk dat Lieke het veulen nog heeft " begraven" in de stal, mama met gevoel ;(

Heel veel sterkte gewenst voor jou en voor je merrie een dikke knuffel.

MerleSimoneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:25

Jeetje. Ik kijk na een week weer eens op bokt en lees ik dit :(:)

Wat afschuwelijk zeg, ik wens je echt heel veel sterkte. Ongelooflijk inderdaad, dat dit kan gebeuren op een kliniek. Erg veel sterkte met dit verlies, en ik hoop dat je er samen met Lieke sterker uit mag komen :) :(:)

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:14

hey meid

wat supernaar voor jou en je paardje.!

heel veel sterkte voor jullie beiden.

Anoniem

Re: Aftellen begonnen fries Lieke *veulen helaas overleden pag5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:15

Jeetje,ik zag de update.
Wat erg voor jullie :(:)
Hopelijk knapt Lieke snel weer op.

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:59

pfffff zit hier met tranen in mijn ogen dit topic te lezen!!! sterkte meid en een extra dikke knuf en schouderklop voor Lieke!!!

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:19

Pff jeetje Winnie, dat is echt klote.. Balen meid.. Hoop dat Lieke er beetje goed bovenop komt :(:)

Wat gaan jullie nu doen, weer proberen of is het nu genoeg geweest?