Niet heel erg veel verandering hier... Flora geniet zichtbaar van het zonnetje, dus misschien dat dat meehelpt!
Uier bleef steeds schommelen, overdag leeg, savonds voller.. Nu is de uier redelijk constant voller.. We blijven het in de gaten houden.. Volgens de herberekening zit Flora vandaag op 321 dagen.
hanna_mini
Geplaatst: 13-03-11 17:57
Spannend ik heb er echt zin in!
Maydine
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-11 00:18
Vandaag heeft Flora lekker van het zonnetje genoten. Heb de afgelopen dagen nog wat uier foto's gemaakt en zal ze nu ook maar eens gaan plaatsen ter vergelijking. Flora is rustig verder.. heb wel het idee dat haar uier wat voller aan het worden is, hij voelt in ieder geval heel hard. We blijven haar in de gaten houden en ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden.
jolandje
Geplaatst: 16-03-11 00:21
ja die begint al lekker te vullen
Maydine
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-11 10:31
jolandje schreef:
ja die begint al lekker te vullen
Dat vonden wij dus ook. Flora was erg onrustig vannacht. De voorgaande dagen lag ze niet meer in haar stal en stond ze een beetje te slapen steeds snachts.. Vannacht was ze aan het draaien, liggen, rondjes lopen en naar de buik aan het happen. S'nachts schrok ik wakker en lag ze heel apart in de stal, rechtop, plat, rechtop, plat. Net op het moment dat ik Huub wilde wakkerschudden om naar stal te gaan, stond ze op en ging ze weer staan eten... Niks meer aan het handje.. Ik snap het niet meer denk ik.. We wachten rustig af en we zien wel weer verder.. Mevrouw staat nu heerlijk van haar hapje kuil te genieten buiten. Wel is haar uier volgebleven...
Mariska80
Geplaatst: 16-03-11 10:56
Tina ik kan je de hand geven snap mijn merrie ook niet meer Uier gaat de goede kant op vult zich al mooi Wie was dat nou bij jullie de hoefsmid die zei dat het zo kwam? Er zit niks anders op dan wachten wachten en nog eens wachten.
volgens mij gaat flora het hele lijstje nog doorlopen ik denk dat als de spenen naar beneden gaan staan, het veulentje geboren wordt. de doppen gaat ze overslaan
Maydine
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-11 19:13
Het hele lijstje doorlopen? Doppen overslaan? Ben ik nou blond of snap ik het gewoon niet Elien? Wat bedoel je? Verklaar u nader! haha
xElienx
Geplaatst: 16-03-11 19:18
doppen heb je als de spenen vollopen. dan komen er een soort van doppen om de speen
Maydine
Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-11 19:23
Ah kijk, nou snap ik hem.. Blond he?
Haha, we gaan het wel zien.. Ze wilde net errug graag naar binnen en staat nu lekker van haar hapje te knabbelen. Vanavond maar eens even kijken hoe de uier weer is..
Ik denk ook eerlijk gezegd dat de uier de bevalling niet zal gaan verraden maar pas echt vol loopt tijdens/na de bevalling.. Geen idee maar heb zo'n voorgevoel... Hoop alleen niet dat ze bedenkt om vrijdag overdag te gaan bevallen, net op het moment dat wij lekker op de Equitana lopen..
Maydine
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-11 00:28
PAS OP! ZWENKT UIT NAAR LINKS! (even snel een leuke screenshot van de camera...)
Mariska80
Geplaatst: 18-03-11 10:06
Ze heeft ook een enorme buik Hopelijk doet ze het voor jullie niet overdag als jullie weg zijn.
Nope, niks gebeurt vandaag wat betreft Flora... We wachten rustig verder af..
hanna_mini
Geplaatst: 20-03-11 20:06
Ze is echt dik! Maar nog altijd even lief
Maydine
Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-11 22:44
Even een foto update om een kleine indicatie te geven van hoe dik mevrouw is...
Flora lijkt het zat te worden en zoekt meer de rust op in de paddock nu.. ze slaapt veel (liggend) in stal en lijkt het minder prettig te vinden wanneer je aan haar buik en/of uier komt. Ze staat nu lekker van haar muesli te genieten en we zullen zien wat de nacht verder zal brengen..
jolandje
Geplaatst: 20-03-11 23:05
wow, echt een dikke buik zeg, laat maar komen dat veulen
Bassenqua
Geplaatst: 21-03-11 10:26
Jeetje wat is Flora de laatste tijd gegroeid zeg, zou wel mooi zijn als ze het deze week krijgt, het blijft prachtig mooi weer de komende dagen.
ik kom net jou topic tegen, wat een leuke paardjes heb je ik ga dit topic volgen!!
violente
Geplaatst: 21-03-11 22:08
Bij vrienden is net een merrieveulen geboren. Het 15e veulen van deze 19 jarige merrie! Ik ben dus helemaal in de veulenmood en kan niet wachten tot dit wondertje zich aandient. Dus Flora, laat eens zien wat je al die maanden in je buik verstopt hebt Beter weer om met je veulen buiten te lopen, krijg je niet