Apart getekend veulentje Nine, alweer 2 mnd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_mobo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:06

Wauw! Wat een prachtig veulen! Zo mooi getekend :9

anneliesdj

Re: Apart getekend veulentje Nine, alweer 2 mnd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:41

Ooooooooo, mag ik je hengstje komen halen??? Wat een gaaf dier zeg!

Maar je veulentje is ook erg mooi, is de uitslag van de kleurtjestest er inmiddels al of heb ik daar overheen gelezen?

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:02

OOOOH Wat een kanjer zeg!! Geweldig, echt heel erg mooi.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 18:39

anneliesdj schreef:

Maar je veulentje is ook erg mooi, is de uitslag van de kleurtjestest er inmiddels al of heb ik daar overheen gelezen?

Ik mocht willen dat dat mijn hengstje is ;) :D.

Nee de uitslag is nog niet binnen. Het nmprs zei dat het 3 weken zou duren, maar ik las op de site van hearingen dat het wel 40 dagen kon duren en ze hebben het pas 2,5 week geleden opgestuurd...

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:30

Manda schreef:
anneliesdj schreef:

Ik mocht willen dat dat mijn hengstje is ;) :D.

Nee de uitslag is nog niet binnen. Het nmprs zei dat het 3 weken zou duren, maar ik las op de site van hearingen dat het wel 40 dagen kon duren en ze hebben het pas 2,5 week geleden opgestuurd...

en is de uitslag al binnen ?? :P hoe is het nu met Nine?? :D word ze nog steeds lichter?? ik vind het zon poppetje <3 heerlijk koppie.

Groetjes!!

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:54

Wat is ze al stoer! :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 20:13

Nee nog geen uitslag binnen :-). Ik had hem deze week verwacht omdat ze zeiden dat het 3 weken kon duren. Maar vorige week belde ik het nmprs voor wat anders en toen zei diegene dat het wel 2 maanden kon duren alvoor ik de uitslag binnen krijg... dus dan kunnen we nog lang wachten.

Of ze lichter wordt weet ik niet zo goed, ze staan nu bij de hengst in de kudde en dus ook hele dagen in de zon, daardoor zullen de donkere vlekken ook wel wat verbleken, maar ik zag niet echt duidelijk verschil toen ik vorige week ging kijken, misschien is ze wel wat lichter maar dat zal na een tweede keer scheren dan wel te zien zijn als ik de foto´s naast elkaar leg.
Dit zijn nog wat foto´s van vorige week:

Ze heeft nu een vriendinnetje, ook een veulentje van em pack en 1,5 maand jonger als Nine :-)

Afbeelding

Lekker slaapje doen met een vriendinnetje als oppas <3

Afbeelding

Moeders had op haar kont wat sporen van misschien vieze hengsten voeten, misschien dat ze al gedekt is, haar achterbenen waren ook erg vies van hoogstwaarschijnlijk pis van hengstigheid! Zou wel erg gauw zijn want ze stond er pas een week. Ik heb geen idee wanneer ze hengstig moest worden, ik had het thuis in ieder geval nog niet gezien.
Op deze foto zie je ook dat de vlekken van Nine nog best donker zijn, ik weet niet hoe snel het schimmelen zal gaan? In ieder geval niet binnen een week tijd half wit geworden :P.

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder een foto van Lola met de vieze achterbenen en vuile vlekken in de flanken en op de kont (deksporen?). Ik maakte me eerst wat zorgen of ze diarree zou hebben en daarom die vieze achterbenen, maar in een ander topic zeiden ze dat diarree wel meer sporen van vezelresten in de staart zou geven, en de staart is alleen maar geel geworden (van pis waarschijnlijk). Ik had ook gevoeld aan de vieze benen (lekker :P) en het was enkel nat en rook niet naar poep ofzo. Maar de eigenaar van de hengst zou haar goed in de gaten houden en heb verder niks gehoord, dus geen nieuws is goed nieuws denk ik maar, en volgende week ga ik weer zelf op bezoek :-)

Afbeelding

In ieder geval vermaken ze zich heel goed in de kudde!! Het zal ze ook echt goed doen, toen ik aankwam was Nine ook best ver van mama met andere veulentjes aan het spelen en daar was ik heel blij mee omdat ze hier zo enorm aan elkaar geplakt zaten.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:35

Die hengst is wel erg mooi inderdaad zeg! :j

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 11:31

Ik had deze foto nog van de eerste dag in de kudde :-)

Afbeelding

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:53

Wat een ontzettend leuk veulen!! Ben ook erg benieuwd naar de kleur!

Kleurtesten in amerika kan ook :) bij animal genetics, binnen 10 dagen antwoord via mail(meestal zelfs binnen 7 dagen), en binnen 3 weken op papier!

Gharfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 16:59

Wat een supermooi en schattig veulentje,, ben benieuwd hoe ze gaat verkleuren!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 18:00

NkPrecious schreef:
Wat een ontzettend leuk veulen!! Ben ook erg benieuwd naar de kleur!

Kleurtesten in amerika kan ook :) bij animal genetics, binnen 10 dagen antwoord via mail(meestal zelfs binnen 7 dagen), en binnen 3 weken op papier!

Ja ik had het gehoord ;-). Dat zou inderdaad ietsje sneller geweest zijn. Alleen was de aanbieding van het nmprs wel erg interessant omdat ze op bijna alles testen voor maar 50 euro. En bij Nine wilde ik destijds een aantal dingen getest omdat die nog niet duidelijk waren dus dan is het echt voordelig.
Nu het zo lang duurt is het meeste al duidelijk en is enkel zilverdrager nog echt een verrassing :D. Had ik het idd net zo goed via Amerika kunnen laten doen.

Ik heb nog steeds geen uitslag binnen. Op de site van hearingen staat ook dat dat pakket wel 40 dagen kon duren alvoor die uitslag er is. Het is half juni opgestuurd naar hun! Dus dan zou het eerdaags wel moeten komen!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:49

Vandaag Lola en Nine bezocht in de kudde. De kudde bleek flink uitgedunt, alle vriendinnetjes van Nine waren al weg... er waren enkel nog 2 merries en de hengst, en Lola en Nine.
Lola lijkt het ervan te nemen met de hengst :P. Ik schrok wel van haar enorm vieze achterbenen, nog viezer als vorige keer. Maar bij inspectie onder de staart en in de staart bleek daar alles schoon dus diarree is het niet. Volgens mij is ze gewoon hengstig geweest en gedekt.
Voor de zekerheid heb ik haar wel weer ontwormd.
Lola is ook wat slanker geworden, dat mocht ook wel, maar het mag niet te hard gaan natuurlijk. Over twee weken halen we ze alweer op.

Afbeelding

Niet de charmantste foto´s maar het gaat om het idee ;-). Nine is alweer flink terug in het haar gekomen na het scheren, en ze krijgt zelfs haar vos/bruine kleurtje weer terug op sommige plekken zoals op haar neusvlek en de vlekken op de schoft. Ik had het verkleuren sneller verwacht eerlijk gezegd, ze is nog best donker.

Afbeelding

Afbeelding

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:42

ik ben verliefd <3 <3

die is echt appart getekend :9

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:24

wauw wat een gave tekening heeft ze zeg, echt apart, te leuk :D

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:44

Haha, na het scheren is ze helemaal donker :+

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 14:00

De uitslag is binnen! Ze is Splash tovero vosschimmel, geen zilverdrager 8-).
De codes: a/a, e/e, N/G, N/TO en rest van het geteste N/N.

Ze wordt dus precies zoals haar mama maar dan met blauwe ogen *D.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:27

zo he he,eindelijk de uitslag binnen ??
maar het is een mondvol, hihi
houd dat dan in dat ze haar mooie vlekken toch kwijtraakt, of vervagen die alleen maar ??

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:46

wat een ontzettend leuk ding :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:04

Prachtige nine :+:

Volgens mij kan je beter een HK topic aan maken voor de Fans van nine want volgens mij heeft ze die aardig :=

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 23:13

De vlekken zullen langszaam steeds lichter grijs worden en uiteindelijk vervagen :-). Ik weet niet hoesnel dat gaat maar bij mini´s geloof ik over het algemeen een heel stuk sneller als bij grote paarden.
Haar huid onder de vlekken is zwart en onder het wit roze en dat zal altijd zo blijven, dus de vlekken zul je altijd nog wel zien maar voornamelijk als ze geschoren zal zijn :-).

Ik vind schimmeltjes mooi maar mooi bont ook erg mooi dus het was me om het even wat de uitslag was. Speciaal blijft ze ook als ze wit is, dan is ze wit met felblauwe ogen en zwarte neus (die zal je altijd duidelijk zien omdat daar weinig/geen haar zit).

Daarnaast zie ik het vervagen van de vlekken van Nine als erg symbolisch voor wat Nine betekend voor ons, ik schreef het eerst niet want dan vinden jullie me misschien zweverig ofzo ;), maar Nine is ons speciale veulentje omdat ze het veulentje van ons overleden zoontje Liam is (zit een heel verhaal achter), ze is onze meest kostbare en dierbaarste herinnering aan ons zoontje en die herinnering blijft altijd bij ons (net als Nine) maar de scherpe kantjes van het verdriet zullen met de tijd vervagen (net als Nine haar vlekken).
Ik krijg elke keer weer tranen in mijn ogen als ik hieraan denk, je kan natuurlijk achter alles een symboliek of gedachte koppelen, maar vind dit gewoon weer zo in het hele verhaal passen...

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:10

Hey Manda, wat een mooie symboliek zeg!!
Krijg er kippenvel van!
Dus nee, niets zweverigs aan, maar een hele mooie verwoording van je gevoel!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:48

Ik vind het een hele bijzondere gedachte.
Ik snap ook heel goed dat je zo denkt.
Ik heb je topics altijd met veel plezier bekeken.
Zal dat ook zeker blijven doen.

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:16

Waauuww wat een mooierd! <3
Dat hoofdje met mooie maanoog,
:P met dat konijn erbij

xlrss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:45

de aftekeningen op haar hoofd, echt heel leuk! <3