Haar uier is er nog niet klaar voor, hoewel er ook uiers zijn die pas volschieten na de bevalling. Probeer ook de kleur aan de binnenkant van de kling te bekijken, bij Mira werd die de dag van de bevalling veeeeeeeeel beter doorbloed, dus ook veel donkerder roze.
Net weer geweest, geen veranderingen. Ze was lekker hooi aan het knabbelen. Kont is net drilpudding.
Marigold
Geplaatst: 16-06-10 23:47
zal in de loop van de komende dagen wel komen dan. volgens mij is het zo dat pony's tot op zekere hoogte zelf het moment van bevallen kunnen controleren. ik bedoel in het allerlaatste stadium 'zelf' (natuurlijk via stofjes in het lichaam wat dan weer komt door het zich wel of niet veilig genoeg voelen) bepalen op welk moment het veulen geworpen wordt, en het dus ook als dat moet een tijdje ophouden. misschien wordt het vanacht wel geboren als het écht rustig is en ze zich veilig voelt, ze doen het werpen vaak toch het liefst alleen en in alle rust..
ik hou het hier ook even op de hoogte. ben benieuwd wat eruit kom. ik denk zelf dat het binnen nu en 4 dagen er naast staat. net wat marigold zegt, ze gaan pas bevallen als het echt rustig is en ze veilig voelt..
ik heb nu net het hele verhaal gelezen.. vanaf pagina 1 t/m 6..
spannend hoor.. geen twijfel meer mogelijk..
wij hadden op stal 1 nieuwe pony niet te weten drachtig.. en kreeg een veulen.. (merrie werd heel erg vals) en zijn dus beiden weg gedaan omdat ze je echt aanviel..
later weer 2 pony`s gekocht.. 1 van de 2 is een maand geleden al mama geworden.. andere blijkt nu ook hoogdrachtig te zijn.. kleine verassingen allemaal maar allemaal ook niet verteld..
hopen op 3x is scheepsrecht;)
ik blijf zeker je topic lezen.. wnat vind het nu wel heel erg spannend.. nu eerst f slapen;)
Nee nog geen veulentje. Ze krijgt nu wel echt een puntkont? Veel mensen(die haar in het echt zien) denken dat het deze week nog komt. Spannend spannend, to be continued!