Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien1

Re: Ieniemini zeer speciaal veulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:42

Oh... en van die gemeentes... als je goede buren hebt, dan zien die vaak zo'n klein paardje graag naast hun tuin hoor. Die van mij (wel maar langs 1 kant hebben wij buren) zijn gek op onze paardjes en vooral een veulen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:44

Dan is het helemaal goed, het was als waarschuwing bedoeld, zou het vervelend voor je meisje vinden als ze op het latste moment weer terug zou moeten verhuizen omdat iemand jou niet mag...!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 11:46

Ik zal het eens opzoeken. We wonen opzich op steenworp afstand van een natuurgebied waar mensen ook paarden aan huis hebben, maar nog vallen wij wel binnen de bebouwde kom natuurlijk...
Ik heb hele goede buren en straatgenoten dus mag hopen dat ze me die max 2 maanden dat ze er zou staan niet gaan klagen of in ieder geval eerst langs zouden komen om te gaan praten...
En er zijn veel grotere honden als Lola hier in de buurt :P (grapje he)

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:48

Manda, als het normale buren zijn gaan ze daar volgens mij toch niet mee inzitten hoor. Ik heb schuinover een buur met een haan die stukken erger is dan paarden... zo'n stom beest... zou overwegen om hem zelf de nek om te draaien bij wijze van spreken. Ben gelukkig vegetariër en heb niet zo'n moordneigingen, maar van dat beest....

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 11:55

Als ze maar niet de dierenbescherming gaan bellen omdat ze zo ontzettend dik is :+

Maar we zijn nog steeds aan het nadenken hoor! Het is nog niet 100% zeker allemaal. We willen alles zo goed mogelijk op een rijtje hebben qua voordelen en nadelen en wat het beste is voor zowel haar als ons...

Ik ga nu maar eens haar kant op om te verzorgen en foto´s te maken :-).

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 15:30

Stemmen jullie ook op mijn dochtertje? ;) (zie onderschrift)

Ik heb net foto´s gemaakt.
Buikje, zo van de foto valt het nog mee vind ik, ze draagt ook meer in de breedte vind ik (wat is ze ineens wit he, nu ze aan het verharen is is alle kleur van de bonte vlekken er gelijk af)

Afbeelding

De uier van achter (edele delen afgeschermd voor haar privacy :P)

Afbeelding

De uier vandaag, lijkt dikker of verbeeld ik me dat?

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ondertussen ookal wat dingen opgemeten en het tuinhuis is zelfs groter als haar box nu, dus dat is mooi!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:33

Uier ziet er goed uit :D
Ben benieuwd :D

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:45

spannend... heel veel succes!!!!

Ik heb trouwens ook een tijdje mijn shetlanders in een tuinhuisje gehad toen we onze nieuwe stal aan het bouwen waren... Gaat prima! je moet er alleen opletten dat de plas niet in de wanden trekt, want dat stort hij over een half jaar in elkaar

nutteloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:59

het lijkt inderdaad of de uier ietsje dikker is, althans of de spenen wat meer naar buiten komen, maar dat zou natuurlijk ook kunnen omdat deze foto wat meer close-up is als op de 1e pagina.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 16:20

Spannend :=

De wanden zijn enigzins geissoleerd met nog extra platen tegen het hout van het tuinhuisje aan, ongeveer tot halve hoogte. Dus daar zal de pis dan als eerste tegenaan komen en die platen zijn makkelijk te vervangen. Die platen zijn ook nog wit geschilderd dus het is heel mooi licht in het tuinhuisje (niet zo´n donker hok ofzo).
Het komt eigenlijk allemaal wel mooi uit, want die platen wou ik dit jaar toch nog eens gaan schilderen. Als Lola weer terug gaat naar de boerderij kan ik dat gelijk doen voordat de andere dieren er weer in gaan! Is het tuinhuisje ook weer zijn beurt gehad voor komende jaren!
De vloer is betegeld met een tegel die je ook in je badkamer hebt en niet spekglad word als het nat is en als we een enorme laag zaagsel eroverheen doen komt ze ook niet op de bodem tenzei ze een diepe kuil gaat graven he.... We zitten er voor extra veiligheid toch over te denken rubber tegels eroverheen te doen, die rubber tegels kunnen we later weer gebruiken voor het speelplaatsje van mijn dochtertje, die we ook dit jaar in de tuin wouden maken.

Eigenlijk zou er een hele hoop ineen vallen als we kiezen voor het plan om haar tijdelijk naar huis te halen :-).

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:18

Hai Manda, ik hoop voor je dat het gaat lukken hoor met je tuinhuisje,lekker veilig dichtbij.
Als ik haar uier zo zie,is ze verder dan Blonde,die is 16 april uitgerekend(330 dagen),maar ook dta veulen verwacht ik vroeger.
Ik heb ook foto's gemaakt vandaag,laat maar weten of je die wilt zien,dan mail ik ze door :D haha weer eens wat anders dan foto's van onszelf uitwisselen :+

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 18:32

Ik wil ze graag zien Sandra!

Het veulentje mag best in maart al komen, maar niet als ze echt van de laatste dekking drachtig was ;(.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:47

Manda schreef:
Ik wil ze graag zien Sandra!

Het veulentje mag best in maart al komen, maar niet als ze echt van de laatste dekking drachtig was ;(.

Nee meid ,het komt echt goed,... ;) Je krijgt een geweldig veulentje *D
wil je email nog even sturen per pb dan???
Krijg je ze vanavond,..

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:43

Hey Anna, het lijkt me toch ook al een beetje meer uier dan bij de vorige foto, hou het maar goed in het oog. ;)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:51

uier ziet er al best veelbelovend uit!
Spannend allemaal zeg!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 09:23

Ik ga het halsteralarm maar eens eerder reserveren denk ik dan :=. Wat zouden jullie aanbevelen? Half maart of is dat mogelijk al te laat?

Zou een konijn formaat hond wat zijn als maatje voor Lola? We hebben een groot lotharinger (vrouwtje).

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:30

mijn paardjes moeten in april bevallen en eentje waarvan ik denk die het vroeger mogelijk gaat doen krijgt er al 1 rond haar in maart (binnenkort dus) omdat ik geen risico's wil nemen met haar na haar ziekte. Je weet toch nooit. Luna is de volgende (begin april) en hopelijk houd Klaartje haar ook aan haar datum want zij is eind april dus van zodra Luna er vanaf is laten we zeggen krijgt Klaartje het rond haar. Ik ga ze natuurlijk wel via camera ook in de gaten houden want ik zie het nog gebeuren dat het alarm rond de verkeerde hangt... maar ik heb maar 1 halsteralarm gekocht dit jaar. Duur zaakje wel hoor. En ik ga ervoor zorgen dat ik er wel oplet in de toekomst dat ik ze meer gespreidt laat dekken om dit probleem te voorkomen. Maar dankzij de camera's en het feit dat ze in de tuin staan kan ik ze wel in de gaten houden (en de eerste in de rij krijgt een halsteralarm aan dat dan wordt doorgegeven aan de andere 2 zeg maar)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:46

wat spannend haar uier groeit toch wel door! ben benieuwd

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:56

batje schreef:
Als jullie ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch niet op tijd bij de bevalling zijn, weet ik zeker dat kleine Liam over Lola en haar veulentje waakt! Ik hoop mee op een prachtbevalling :*

Mooie woorden, hier ga ik in mee :)

Veel sterkte met het verlies van Liam :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:05

Wat betreft dat konijn, ik weet niet of ik dat zou doen.Zon dier verstopt zich in het stro, en wie weet wat je dame dan doet, in haar bevallingsstress..

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:11

als je elke dag uier-foto's maakt, mag je dat best hier plaatsen hoor :j vind ik wel leuk :D
ik ga het van sil nu denk ik weekelijks doen

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 11:12

Ja haar uier staat al goed verder Anna!
Spannend!!!!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 11:21

Elke dag een foto? Wordt dat niet zat? ;)

kleinvosje schreef:
Wat betreft dat konijn, ik weet niet of ik dat zou doen.Zon dier verstopt zich in het stro, en wie weet wat je dame dan doet, in haar bevallingsstress..

Ja er komt dus zaagsel omdat dat echt veel praktischer is qua opslag, pas op het einde willen we er een laag stro overheen doen, maar je hebt gelijk, ik vind dat ook wel eng, maar misschien kan ik het even proberen wat ze ervan vind zolang ze nog geen tekenen van een bevalling heeft?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 14:36

Vanmiddag gaan we alles afmaken en vanavond komt ze al in haar stalletje. Ik doe nu al geen oog meer dicht van bezorgdheid omdat vele denken dat het veulen veel eerder zal komen,en nu kan ik de hele nacht op de camera kijken :+

Ik denk dat ik maandag de dierenarts even laat komen om haar na te laten kijken en te overleggen hoe we het gaan doen, ik wil het liefst dat als de bevalling echt begint (dus het persen) ze komen kijken om gelijk in te kunnen grijpen of om het veulen te controleren als hij er al uit is...
Toen mijn friesje geboren werd was ik echt net ietsje te laat en was het veulen er al uit, maar echt net, ik heb toen de dierenarts gebeld en die kwam gewoon niet.... vonden ze niet nodig....

Soms denk ik echt... stel dat er toch geen veulen meer in zit (of nog erger.. niet meer in leven...)... , kan ik eeuwig wachten }:0. Ik moet zeggen dat ik het veulen ook nooit gevoeld heb en nooit heb zien bewegen. Maar misschien heb ik er niet goed genoeg op gelet. Bij mijn fries heb ik het ook nooit gevoeld of gezien en daar kwam toch ook een veulentje uit... Als ze hier is zal ik eens lekker lang in de stal bij haar gaan zitten en die buik in de gaten houden, ze is ook erg vet hoor... Toen we voor de echo gingen, met 5 a 6 maanden, was ze ook al dik, we zagen toen het veulentje nog ver in het bekken liggen dus die buik waarvan ik dacht dat het vast veulen zou zijn was gewoon vet, dat konden we zien op de echo :+

Ik ben vast zo overdreven bezorgd om hetgeen er met mijn eigen zwangerschap is gebeurd en de emotionele waarde van het veulen, maar misschien is fokken ook gewoon niet mijn ding, ben veel te bezorgd....

blalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:08

Wat een twee super mooie paardjes zeg, ik duim voor je!