Enorme verrassing! Tsaakje bevallen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: Enorme verrassing! Tsaakje bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 21:56

gefeliciteerd, erg leuk dier en genoeg keuze uit namen zo te zien.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 13:26

Getup schreef:
Ten eerste:wat een verrassing deze kleine kerel! Veel plezier met hem.
Ten tweede: om teleurstelling te voorkomen,zou ik de eigenaresse maar eens naar t kwpn laten bellen,want een fries als moeder staat absoluut niet op de lijst van de door het KWPN geaccepteerde stamboeken en dus kun je er geen kwpn papier bij krijgen....Denk dat je er helemaal niets van kunt krijgen,vooral als je niet weet wie de vader is.

Owkee nouja ik weet niet wat ze dan gaan doen. Misschien bij een ander stamboek ofzo? Ik heb er geen verstand van.

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:27

Wat een mooi koppie zeg!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:36

O, wat leuk en heel herkenbaar. Hetzelfde is mijn maffe hafje overkomen voordat ze van mij was. Aangekocht door de vorige eigenaar, beestje op dieet gezet omdat ze zo dik werd en tada, merrieveulentje!

Ik wil niet vervelend doen maar je een beetje waarschuwen: door de jonge leeftijd van mijn hafje toen (2,5 jaar toen het veulen werd geboren) en waarschijnlijk ook door het feit dat ze veel te vroeg is ingereden destijds (de idioten, nee niet de vorige eigenaars maar nog daarvoor) en het dieet toen ze volop in de groei was heeft ze wel wat tekorten opgelopen waardoor je merkt dat ze niet optimaal is opgegroeid.

Gefeliciteerd en geniet maar van de knolletjes!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:47

Getup schreef:
Ten tweede: om teleurstelling te voorkomen,zou ik de eigenaresse maar eens naar t kwpn laten bellen,want een fries als moeder staat absoluut niet op de lijst van de door het KWPN geaccepteerde stamboeken en dus kun je er geen kwpn papier bij krijgen....Denk dat je er helemaal niets van kunt krijgen,vooral als je niet weet wie de vader is.

Ik denk, ik zeg niets....

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 14:49

Peelie schreef:
Getup schreef:

Ik denk, ik zeg niets....

zeg maar hoor

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 14:51

Maflinger_S schreef:
O, wat leuk en heel herkenbaar. Hetzelfde is mijn maffe hafje overkomen voordat ze van mij was. Aangekocht door de vorige eigenaar, beestje op dieet gezet omdat ze zo dik werd en tada, merrieveulentje!

Ik wil niet vervelend doen maar je een beetje waarschuwen: door de jonge leeftijd van mijn hafje toen (2,5 jaar toen het veulen werd geboren) en waarschijnlijk ook door het feit dat ze veel te vroeg is ingereden destijds (de idioten, nee niet de vorige eigenaars maar nog daarvoor) en het dieet toen ze volop in de groei was heeft ze wel wat tekorten opgelopen waardoor je merkt dat ze niet optimaal is opgegroeid.

Gefeliciteerd en geniet maar van de knolletjes!

Okee nou voor zover ik weet is Tsaakje zeker niet te vroeg ingereden en ze is nu dus al bijna 4 volgens mij. En naar mijn idee is ze helemaal gezond!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:17

Wat een leuke verassing. Ik vind het een erg mooi veulentje! :)
Misschien is het leuk om iets met winter/kerst in de naam te verwerken?
Omdat hij waarschijnlijk niet bij het KWPN kan worden ingeschreven, maakt de letter niet uit neem ik aan.
Een paar namen die me zo te binnen schieten:

Twinkel
Wonder
Winter (Wonderland)
Encino
Joker

Tamadine

Re: Enorme verrassing! Tsaakje bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 16:26

Fantastic Suprise