Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 18:14

Met druk moeten ze ook leren omgaan… gewoon klein beginnen. Maar zou dingen zeker niet uit de weg gaan omdat ze er wel eens op zouden kunnen reageren. Juist dan zoveel mogelijk ermee aan de slag :)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 18:46

Libera schreef:
Met druk moeten ze ook leren omgaan… gewoon klein beginnen. Maar zou dingen zeker niet uit de weg gaan omdat ze er wel eens op zouden kunnen reageren. Juist dan zoveel mogelijk ermee aan de slag :)

Helemaal mee eens. Het is ook net hoe je er dan zelf mee omgaat… raak jij in paniek omdat je paard wat spastisch :+ doet, of blijf je nuchter en heb je zoiets van tja… eens zal je het moeten leren toch?

En als je ze kan helpen door de druk eraf te halen wanneer je ze naar voren ‘drijft’ komen ze er snel weer uit hoor. En snappen ze het spelletje

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 19:21

Eens hoor! Maar ik moest wel lachen dat ze zich zo aan kan stellen.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 21:35

Hahah snap ik wel ja!

Net als dat ze gaan hangen… :? Hou toch op denk
Ik dan altijd

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 06:36

Martje80 schreef:
Wat braaf casarell. De mijne ontplofte gister aan de longe omdat er een vlieg op haar zat....
Hadden we het laatst niet over in paniek schieten..daarom ben ik dus zo bang voor haar reactie als er wat druk op komt, die kan echt van een mug een olifant maken soms

Ik vind de vliegen ook echt smerig steken dit jaar.. dus ik snap die reactie wel.
Gewoon in kleine stapjes denken. En doen op t moment dat jij denkt, dat t goed gaat.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 08:21

Die van mij kan ook zo heftig reageren op dingen waarvan ik denk, doe toch normaal....

Een vlag boven haar hoofd zwaaien is ze helemaal OK mee, maar owee als ik haar in een (andere) stal zet, dan raakt ze helemaal overstuur....

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:15

Soms reageren ze ook echt op de vreemdste dingen. Gisteren keek die van mij niet eens op toen er een auto van de dijk af reed maar ging ze compleet in de staak van 1 kip op straat O:)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:17

Rare beesten… paarden.. :+ :+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:47

Vandaag was weer drama queen. Ze krijgt op dr nieuwe stekje ook ander voer, vermoed ook dat da er mee te maken heeft. Dus dat maar even terug geschroefd in hoeveelheid..:D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 22:55

Mithras gaat gewoon in de blokken als hij t evennoet meer weet..niet meer voor of achteruit. Gewoon error. Vandaag stond hij even apart op stal zn bakje te eten. Kwam de grote baas even kijken. Zo zoet. Afbeelding
Afbeelding
En ook de kleinste van t stel
Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 22:58

Fijn he, als ze zo lekker op hun plek zijn! We is bij ons een muilezel bij gekomen, dus nu heeft ze drie anderen om mee te spelen en bezig tegen te doen.

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:00

Ah een muildier leuk

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:14

Juniper ze staat er heerlijk bij.

Atari zn vriend komt morgen. 16 hectare om lekker te rennen en laatste beetje hooi te eten daarna krijgen ze een baal hooi. Vandaag al even groen eten in de rijbaan met Nikki en mama Jazz.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

1 voerbak aan links en rechts van de shuttle.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:17

boedjang schreef:
Ah een muildier leuk

Muilezel sorry

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:17

Prachtig wortel wat een ruimte

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:23

Juniper is dat zo een grote muilezel zoals ze in amerika hebben?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:16

16 hectare voor de paarden.. geweldig.. wat een rijkdom..! :wow:

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 11:38

Dat aanstellen dat herken ik wel. Al denk ik niet dat paarden kunnen aanstellen, het is gewoon een beetje te spannend op zo'n moment :)) Met de stalbezem over Roos haar hoofd is helemaal prima. Anti klit spray ook helemaal goed, maar een stilstaand krukje WOOoOoW _O-

Roos heeft laatst voor het eerst een dekentje op gehad. Ze heeft wel even 3 rondjes in lichte paniek door de stal gedaan hoor :+ en dat terwijl ik het nog zeer rustig opgebouwd had. de deken gevouwen over haar heen leggen was toch veel minder eng dan uitgevouwen over haar heen leggen :wow:

Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:58

Afbeelding
Gitana komt vast goed met de deken, gewoon blijven op doen en steeds wat langer laten liggen.

Atari zijn nieuwe vriend kwam vandaag. Elvis is een volbloed ruin (ottb) geen idee hoe oud hij is. Elvis is een super lieve nanny en is heerlijk kalm in de wei. Atari was dan ook snel wat rustig. Hij is een paar keer in zn kont gebeten en snapt nog niet helemaal dat Elvis geen melk voor hem heeft als hij iets spannend vind.

Moeder Jazz was eigenlijk het meest onrustig voor ongeveer een half uur. Toen kwam ze erachter dat Elvis een ruin is. Sindsdien is ze ineens hengstig en lekker aan het piesen langs de draad.

Elvis zijn eigen wei thuis is klei dus na de storm deze week is ie behoorlijk vies. Morgen maar even poetsen en een schone deken op. De mijne hebben geen deken maar zn eigenaar wil hem graag een katoenen deken op.
https://youtube.com/shorts/1Zh1Cb2p2kk? ... 83miaAvJn2
https://youtube.com/shorts/q46AXQFIM8o? ... ef37EzIJbd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 20:54

Fijn dat Atari een rustige vriend heeft! Nu lekker zelfstandig worden.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:15

<3

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 17:13

Leuk wortel de filmpjes erbij..
Anike wat braaf, mag ik vragen waarom je een sperriem gebruikt?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 17:16

Vriendje hier werkt aan de bespreking van zijn achterhand Afbeelding
Woeste kleine pony.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 19:27

boedjang schreef:
Leuk wortel de filmpjes erbij..
Anike wat braaf, mag ik vragen waarom je een sperriem gebruikt?

Zit aan t hoofdstel haha. Gebruik jij die niet dan?
Ik weet niet beter dan zo te gebruiken, ben niet van het strak vastmaken hoor, absoluuuut niet!!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 19:57

Sperriem gebruiken is toch redelijk normaal in de paardenwereld?

Boedjang hij ziet er happy uit. Herkenbaar dat hij in de blokken gaat en een error heeft, dat heeft minthe ook. Dan moet je gewoon even 10 stappen terug doen. Leuk dat die shetlander van die kleurige manen heeft

Anike heel mooi beeld hoor, ga zo door

Wortel klinkt als een goede leermeester in paardentaal. Je kan natuurlijk niet bij iedereen drinken. :(:) Ben je niet bang met zo'n gesp voor wonden op de neus? Zo'n halster gooi ik direct in de kliko hier :o
Heerlijk zeg 16 hectare! Jaloers! Fijn dat alles verder goed is gegaan!

Gitana paarden zijn soms behoorlijk bijzonder :+ Minthe heeft vooral "bodemvrees". Rare dingen op de grond komt ze niet vlakbij of overheen
Komt wel goed! Ze moet ook even aarden op haar nieuwe plekje en weer wennen dat ze veel door handen komt. Ze blijft enorm knap

Juniper leuk een muildier. Hebben die ook andere gedragingen dan een "normaal" paard of dat niet? Ezels kunnen ook koppig zijn. Wat ziet die van jou er prachtig uit zeg

Martje haha blij ei zo te lezen. Wat krijgt ze aan voer? Geen idee dat een ander haar eventjes traint als je zelf zo bang bent voor haar reactie? Dat voeld ze natuurlijk ook aan

Isabel een kip is toch eng? :+

Equipro opzich kan ik een andere stal wel snappen. Paarden kunnen ook gevoelig zijn voor aardstralen. Als er net een straal door die stal gaat zijn ze ook erg onrustig, om een voorbeeld te geven

Minthe vind het lastig om dichtbij of over enge objecten te gaan. Ze gaat op slot en eh, ja succes. Dus we hebben dit weekend even balkjes gedraaft. Dit deed ze super! Lekker even aan het halster want ze is in haar neus gebeten :') Gelukkig is het alweer over. De ziel :=
Afbeelding
Afbeelding
We begonnen vol gas :+
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig daarna meer rust
Afbeelding

Binnenkort gaat ze weer eens voor de pallet als ik hulp heb. Dit heb ik 1x eerder gedaan :j
Afbeelding
Dit is ook zo zoet met m'n dochtertje <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 21-10-24 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt