[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:49

Oei Brigitte wat ontzettend naar! Wil je echt niet.. Enig idee wat de oorzaak was? Fijn dat het nu beter gaat! Hopelijk snel weer helemaal topfit!

Cioccolato

Berichten: 6751
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:15

Ik ben fan julia <3

Ik las het mee in een ander topic brigitte. Hopelijk komt er snel wat vet bij. Fijn dat het voor nu in ieder geval goed gaat!

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:24

Het lukt niet goed zeg, mijn bericht posten. Poging 3.

Intussen gaat alles goed. Het castreren was wat lastig omdat ze nog vrij hoog in de buik zaten, maar toch zonder problemen gegaan. Het ontwaken uit de narcose was wel heftig. Hij wou altijd maar recht komen en viel nogal vaak om. We zijn dan nog een 10 minuten op zijn hals moeten blijven leunen. Een 3 tal uur nadien is hij dan verhuisd naar zijn nieuwe plekje. Hij lijkt zich er weinig van aan te trekken.

Hieronder een foto van zijn castratie


Afbeelding

Afbeelding


Even wakker worden :

Afbeelding


En dan op zijn nieuwe stalletje


Afbeelding

Afbeelding


Veel beterschap voor poker!! Niet leuk om mee te maken die koliek
:(

Elsje123

Berichten: 582
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:39

Hoi, ik lees al een tijdje stilletjes mee, mede omdat wij ook een paardje hebben van 2020. Jullie kennen hem al: Pumba, m’n dochter Maartje heeft hem in dit topic al voorgesteld.

Ik heb even een vraagje, want ik zie het eerste hengstje al gecastreerd worden...Pumba gaat er ook aan uiteindelijk geloven, maar wanneer kunnen we dat het beste laten doen? Hij is eind april 1 jaar geworden, dus inmiddels al officieel een jaarling :-) Hij vertoont nog geen enkel hengstengedrag, is erg lief en dekt niet echt. Onze shet Pino springt eerder bij hem achterop. Het scheelt misschien dat hij met nog twee ruinen staat. Op zich is het nu een mooie tijd ivm vliegen, maar aan de andere kant is ie met z’n net één jaar niet nog wat jong? Is het najaar dan niet een betere optie? Hij komt hele dagen buiten, zomers en winters, dat maakt niet uit.

Hij is nu met zijn 1 jaar inmiddels 1.49 hoog. Hij groeit lekker dus!

Nog even wat fotospam van onze topper:

Afbeelding

Dolgelukkig met zijn nieuwe bal:
Afbeelding
Helaas voor korte duur, want hij had ‘m al snel weer gesloopt...

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het erg leuk om Pumba’s leeftijdsgenootjes te volgen. Gelukkig meestal leuke berichtjes, soms ook wat mindere. Beterschap voor Poker, hopelijk is hij snel weer de oude!

Gr. Ellen

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 16:48

Elsje123 schreef:
Hoi, ik lees al een tijdje stilletjes mee, mede omdat wij ook een paardje hebben van 2020. Jullie kennen hem al: Pumba, m’n dochter Maartje heeft hem in dit topic al voorgesteld.

Ik heb even een vraagje, want ik zie het eerste hengstje al gecastreerd worden...Pumba gaat er ook aan uiteindelijk geloven, maar wanneer kunnen we dat het beste laten doen? Hij is eind april 1 jaar geworden, dus inmiddels al officieel een jaarling :-) Hij vertoont nog geen enkel hengstengedrag, is erg lief en dekt niet echt. Onze shet Pino springt eerder bij hem achterop. Het scheelt misschien dat hij met nog twee ruinen staat. Op zich is het nu een mooie tijd ivm vliegen, maar aan de andere kant is ie met z’n net één jaar niet nog wat jong? Is het najaar dan niet een betere optie? Hij komt hele dagen buiten, zomers en winters, dat maakt niet uit.

Hij is nu met zijn 1 jaar inmiddels 1.49 hoog. Hij groeit lekker dus!

Nog even wat fotospam van onze topper:

[ [url=m/E5d8uQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dolgelukkig met zijn nieuwe bal:
[ [url=m/KqkZfl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas voor korte duur, want hij had ‘m al snel weer gesloopt...

[ [url=m/USxUzV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aTMUnb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het erg leuk om Pumba’s leeftijdsgenootjes te volgen. Gelukkig meestal leuke berichtjes, soms ook wat mindere. Beterschap voor Poker, hopelijk is hij snel weer de oude!

Gr. Ellen



Prachtig paardje heb je! Ik heb hem laten Castreren omdat ik naar een nieuwe stal verhuisd ben en er daar iemand is die mijn hengst niet wilde.hij staat tijdelijk apart. Maar anders moest hij dus tot eind dit jaar alleen Staan en dat zag ik niet zitten. Ook begon hij al te dekken, bijten, steigeren,... Dus het werd tijd voor hem. Meestal is het tussen 1 en 2 jaar dat ze castreren. Nu is wel echt het allerlaatste moment om te castreren... Het weer is nog fris nu door dat de seizoenen verschuiven.. Als je kan zou ik zolang hij braaf is wachten tot eind september. :) de mijne is nu 11 maanden (6mei)

Cioccolato

Berichten: 6751
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:07

Ik zou nu castreren. Nog geen last van vliegen en daarna lekker land op.

Ik castreer alles in het voorjaar dat ze 1 worden. Ik heb een gemengde kudde namelijk.

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:10

Cioccolato schreef:
Ik zou nu castreren. Nog geen last van vliegen en daarna lekker land op.

Ik castreer alles in het voorjaar dat ze 1 worden. Ik heb een gemengde kudde namelijk.


Aah ok, ja nu kan het nog maar binnen een maand al niet meer. Ik had geluk dat het nog snel ging. Had woensdag gebeld en hij had nog plaats vandaag. Maar moest het niet gelukt zijn had ik het pas laat in het najaar gedaan of volgend voorjaar.

Elsje123

Berichten: 582
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:13

Dank jullie wel voor de tips. We hebben het geluk ze aan huis te hebben en er staan voor de rest alleen maar ruinen, dus wat dat betreft hebben we niet echt haast. Ben het met jullie eens dat het nu de beste periode van het jaar is. Ik ga het met de rest (van het gezin) bespreken!

ajesca123

Berichten: 1937
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:14

Bij ons zijn de jaarlingen 2 maanden terug al gecastreerd. Bij beide alles netjes weg kunnen halen incl bijballen. Staand bij mij aan huis. Super vlot gegaan

tiwi1969

Berichten: 7700
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 17:19

Boa’s vriendje is met 11 maanden gecastreerd, gewoon staand. Die begon zich al behoorlijk hengst te voelen en al is een vlakbont veulen prachtig, nog niet van mijn kleine grote Noa.

Arme Poker, hopelijk knapt hij thuis snel verder op.

En wie is er vandaag jarig? Noa! Dus die kreeg vandaag mijn kleinzoon op visite



Afbeelding

Noa en Jack heten volgens hem Noena en Hek :+

jazzejam

Berichten: 416
Geregistreerd: 08-11-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:36

Hier is Phalco en Pino van Julia met hun kameraden naar de zomer wei vertrokken.
Nog een beetje onwennig. Heb bijna een half uur gestaan voor dat ze richting de draad wilde komen. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:08

Leuk dat je al bent geweest! Ze zien er allemaal zo goed uit! <3

DorienA

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-06-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:30

Leuk al die paardjes weer lekker op de wei. :D

Vandaag weer naar Manu geweest en die staat sinds 2 weekjes ook weer lekker op de wei!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kendra

Berichten: 8771
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:14

Onze Prinsessen doen het goed! Volgend weekend waarschijnlijk naar de zomerweide op de klei... maar blij dat ze nu nog even thuis zijn met deze kou.

Prinses (Kensington) en Princess Zilverlady (v Kjento)

Afbeelding

__Suzanne__

Berichten: 4304
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:20

Lekker zeg, alle kleuters in de wei! Rosie geniet er ook lekkervan <3


Afbeelding

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 16:33

Daihyo schreef:
Hier zijn ze lekker op de wei aan het wennen met stroken. En met Noura ga ik regelmatig wandelen en dan even aan de hand snacken :D
Ze doet het super <3
[ [url=m/zv45Oe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BEecVH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoefjes gaan ook goed. Als de bekapper voor mijn haflinger komt, dan gaat Noura gelijk mee. Vindt ze niet altijd leuk, maar ze doet het over het algemeen braaf.
[ [url=m/XgG6de.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze ziet er goed uit!! Fijn dat de hoefjes goed gaan!


Nevermind17 schreef:
Intussen gaat alles goed. Het castreren was wat lastig omdat ze nog vrij hoog in de buik zaten, maar toch zonder problemen gegaan. Het ontwaken uit de narcose was wel heftig. Hij wou altijd maar recht komen en viel nogal vaak om. We zijn dan nog een 10 minuten op zijn hals moeten blijven leunen. Een 3 tal uur nadien is hij dan verhuisd naar zijn nieuwe plekje. Hij lijkt zich er weinig van aan te trekken.

Hieronder een foto van zijn castratie


[ [url=m/0Efs3h.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/W9hPnG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even wakker worden :

[ [url=m/XmcMgh.jpg]Afbeelding[/url] ]


En dan op zijn nieuwe stalletje


[ [url=m/xJ6Ps0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PhsmfN.jpg]Afbeelding[/url] ]


:(

Gelukkig is de castratie toch goed gegaan ondanks dat het lastig was!!


Elsje123 schreef:
Hoi, ik lees al een tijdje stilletjes mee, mede omdat wij ook een paardje hebben van 2020. Jullie kennen hem al: Pumba, m’n dochter Maartje heeft hem in dit topic al voorgesteld.

Ik heb even een vraagje, want ik zie het eerste hengstje al gecastreerd worden...Pumba gaat er ook aan uiteindelijk geloven, maar wanneer kunnen we dat het beste laten doen? Hij is eind april 1 jaar geworden, dus inmiddels al officieel een jaarling :-) Hij vertoont nog geen enkel hengstengedrag, is erg lief en dekt niet echt. Onze shet Pino springt eerder bij hem achterop. Het scheelt misschien dat hij met nog twee ruinen staat. Op zich is het nu een mooie tijd ivm vliegen, maar aan de andere kant is ie met z’n net één jaar niet nog wat jong? Is het najaar dan niet een betere optie? Hij komt hele dagen buiten, zomers en winters, dat maakt niet uit.

Hij is nu met zijn 1 jaar inmiddels 1.49 hoog. Hij groeit lekker dus!

Nog even wat fotospam van onze topper:

[ [url=m/E5d8uQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dolgelukkig met zijn nieuwe bal:
[ [url=m/KqkZfl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas voor korte duur, want hij had ‘m al snel weer gesloopt...

[ [url=m/USxUzV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aTMUnb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het erg leuk om Pumba’s leeftijdsgenootjes te volgen. Gelukkig meestal leuke berichtjes, soms ook wat mindere. Beterschap voor Poker, hopelijk is hij snel weer de oude!

Gr. Ellen

Puma word al een heel paard!! Mooi!
Over het castreren. Ik denk dat ik Parker volgend voorjaar laat castreren.


jazzejam schreef:
Hier is Phalco en Pino van Julia met hun kameraden naar de zomer wei vertrokken.
Nog een beetje onwennig. Heb bijna een half uur gestaan voor dat ze richting de draad wilde komen. :')

[ [url=m/LDTDdP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g70RJc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5Kmjjk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk!! Lekker genieten op het land!


DorienA schreef:
Leuk al die paardjes weer lekker op de wei. :D

Vandaag weer naar Manu geweest en die staat sinds 2 weekjes ook weer lekker op de wei!

[ [url=m/pOg6mR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WdfHRB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yOeuC2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UPW7Ku.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/by8eKE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook al zo lekker op het land!


Kendra schreef:
Onze Prinsessen doen het goed! Volgend weekend waarschijnlijk naar de zomerweide op de klei... maar blij dat ze nu nog even thuis zijn met deze kou.

Prinses (Kensington) en Princess Zilverlady (v Kjento)

[ [url=m/lENYRG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn al hele paarden zo!! Mooi!


__Suzanne__ schreef:
Lekker zeg, alle kleuters in de wei! Rosie geniet er ook lekkervan <3


[ [url=m/y2mOAN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk!!



Vandaag is Parker ook naar de zomerweide gegaan! Ik vond het reuze spannend. Maar alles is goed gegaan gelukkig! Ze gingen heel braaf de trailer op en onderweg ook niks gehoord. Daar aangekomen braaf van de trailer af, halster af en toen kregen we een showtje <3

Vandaag heb ik Parker naar de zomerweide gebracht. Hij ging heel braaf de trailer op en gedroeg zich super! Eenmaal daar keek hij zijn ogen uit, halster af en de show begon <3






Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:45

magootie schreef:
Wat een bijzondere foto’s Tiwi! Mooi!

En verder, wat zien ze er allemaal goed uit zeg!! En wat worden ze al groot!

Parker was gisteren 11 maanden. Hij is nu 1.50m
Hij doet het supergoed! Volgende maand gaat hij lekker het land op.

[ [url=m/o5UTH2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SYZVAz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yJgZ4x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aA9Chv.jpg]Afbeelding[/url] ]




[ [url=m/zhAnFQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/GOW9EY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat vind ik helemaal geen naarling om te zien hoor! Wat een mooi front zit erop en wat is ie grooooot!

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:01

Met koningsdag hebben wij ook de eerste verjaardag gevierd van Pol (Polunin).
Helaas ook wat minder goed nieuws uit de opfok want hij stond met een dikke sprong. Omdat hij ook verder wat speelwondjes had zeiden ze eerst maar even aankijken, maar ik had daar geen goed gevoel over dus ik wilde hem op de foto. Er gingen er nog meer op de foto afgelopen week dus hij is meegegaan.
En het was niet goed helaas, een flink aantal ocd's, in allebei de sprongen, waarvan er een paar ook nog eens "ingewikkeld" zitten.
Advies van de veearts die hem op de foto had gezet was inslapen. De foto's nog eens naar mijn eigen veearts gestuurd (die ook chirurg is) en die is het daarmee niet eens en denkt dat hij operabel is met een goede kans dat het gewoon goed komt. Dus besloten hem toch nog verder op de foto te zetten (want ze hadden alleen zn sprongen gedaan) en dan gaan we opereren. Belangrijk dat hij niet ook nog in de knieen *&% heeft zitten. Dus ik heb een flink aantal "duimen" nodig.


Afbeelding

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 17:17

Babootje schreef:
Met koningsdag hebben wij ook de eerste verjaardag gevierd van Pol (Polunin).
Helaas ook wat minder goed nieuws uit de opfok want hij stond met een dikke sprong. Omdat hij ook verder wat speelwondjes had zeiden ze eerst maar even aankijken, maar ik had daar geen goed gevoel over dus ik wilde hem op de foto. Er gingen er nog meer op de foto afgelopen week dus hij is meegegaan.
En het was niet goed helaas, een flink aantal ocd's, in allebei de sprongen, waarvan er een paar ook nog eens "ingewikkeld" zitten.
Advies van de veearts die hem op de foto had gezet was inslapen. De foto's nog eens naar mijn eigen veearts gestuurd (die ook chirurg is) en die is het daarmee niet eens en denkt dat hij operabel is met een goede kans dat het gewoon goed komt. Dus besloten hem toch nog verder op de foto te zetten (want ze hadden alleen zn sprongen gedaan) en dan gaan we opereren. Belangrijk dat hij niet ook nog in de knieen *&% heeft zitten. Dus ik heb een flink aantal "duimen" nodig.


[ [url=m/Pmy1jp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat heftig zeg!! Ik ga hard voor je duimen :knuffel: en wat een lieve foto van jullie <3

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:21

Dank je wel Magootie. Is met mn dochter. Ik heb de foto gemaakt :D
Het is ons eerste en zelf gefokte veulen. Goede merrie, goede bewezen hengst. Zo zie je maar, je moet ze nog maar eens groot zien te krijgen. Onze veearts vroeg of hij als veulen erg ziek was geweest. Maar niets van dat alles. Is altijd gewoon een gezond en sterk veulen geweest. Pech kun je hebben. Maar hij krijgt bij ons gewoon alle kansen.

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:22

Babootje wat een naar nieuws! Ik zal voor jullie duimen!

Elsje123

Berichten: 582
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:29

Getver Babootje, wat een naar nieuws! Hopelijk gaat het je dierenarts lukken om je knollie weer op de rails te krijgen!

Onze Pumba heeft model gestaan onder de appelboom:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:38

Wat heftig Babootje :\

Leuk die kleuterklas van Parker op de wei :D

Wat een volwassen uitstraling heeft Pumba op de 1e foto :j

Noura zit echt in de naarlingfase. Groeit in stukken. Achter, voor, alleen haar hoofd, echt geen gezicht _O-
Het is nu vooral veel been :+
Afbeelding

Maar knap is ze wel <3
Ze heeft al een klein maatje cob. Vooral bij de kaken.
Typisch quarter/paint.
Afbeelding

tiwi1969

Berichten: 7700
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:43

Babootje wat heftig, heel veel sterkte in het komende proces. Fingers crossed voor een gunstige uitkomst.,

Pumba wordt al een heel paard zo, mooie foto’s

Daihyo, dat is toch geen naarling! Ik zie vooral een echte Paint kwa bouw (en de vlekken natuurlijk).

Parker lekker op de wei! Genieten!


Nu ben ik de tel even kwijt, maar de paarden die ik vergeten ben zijn niet minder knap.

Noa is vandaag voor het eerst de wei op gegaan, maar ik ben er nog niet geweest, het is ook niet meer dan het openzetten van de achterste draad van de paddock. Maar wel lekker dat ze nu een stuk gras erbij hebben en toch ook nog in de schuilstal kunnen met dit natte weer.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:47

Ik duim ook hard mee Babootje. Wat ongelofelijk ruk. Goed dat je je eigen da nog voor second opinion hebt laten kijken en niet klakkeloos het advies van de andere da hebt aangenomen.

Parker ziet er altijd goed uit. Inderdaad totaal geen naarling.

En mooie foto’s gezien van Pumba en Noura. Pumba is lekker aan het verharen zo te zien.

Fijn voor Noa dat ze lekker de weide in kan én een schuilstal heeft. Luxe hoor. :D