Ik vind Floki ook wel erg lang duren.. wel fijn te horen dat de dierenarts komt morgen! Hopelijk knapt ze snel op.
Womble
Geplaatst: 22-03-18 23:00
ze eet en drinkt goed! ja klopt komt ook door alle verschillende meningen op stal ik word er zo gek van.... ene is tegen dierenartsen want veulens moeten er overheen komen imuunsysteem blablabla, de andere belt meteen voor alles de dierenarts.. de ene dierenarts zegt ik kom niet als ze nog eten de ander zegt weer iets compleet anders...
maargoed morgen komen ze langs koortsremmers erin en hopen op het beste
ze heeft vandaag weer een tijdje op schoot mogen liggen voordat ze weer ging staan wel schattig maar heb toch liever mn vervelende bokkende veulen terug xD
Ik snap de theorie inuumsysteem bla bla maar als t langer dan 48 uur duurt en je merk geen verschil zou ik Ind ook dierenarts laten kijken.
Al zegt hij maar t zelfde als stalgenoot over het immuun systeem maar dan hoor ik t liever van dierenarts dan maar van iemand aannemen
Te lang wachten heeft geen zin.
Maar nu komt de dierenarts en dat is fijn. Gelukkig eet en drink ze Goes, ik snap heel goed de dilemma
goeroe
Geplaatst: 22-03-18 23:34
Verschillende meningen houd je altijd, maar uiteindelijk is het jouw dier en jouw stem die telt. Die koorts is slechts een symptoom. Hier ook een keer een wat slomer veulen met koorts gehad (nog geen 40 graden) en die bleek een fikse longontsteking te hebben. Het lijkt mij dat je wilt weten wat de oorzaak is en niet alleen de koorts wilt bestrijden. Ik hoop dat de foto vertekent, maar ik vind haar er echt niet goed uitzien (en op de foto van vorige maand eigenlijk ook al niet). Hopelijk blijkt het mee te vallen morgen en knapt ze gauw weer op.
Ik zal het ook heel eng vinden om het nog aan te kijken.. helemaal omdat ie zegt hij eet nog dus is er niets? Mijn paard had een verdraaide darm en zat compleet verstopt en at nog gewoon zoals normaal.. Had ik echt niet moeten afwachten. Hopelijk is Floki snel weer beter!
Rocymax, lily ziet er prima uit. Suffie, carlijntje lekker aan het showen.
Nynkster, ja, ik zie toch liever sportmodelletje eerlijk gezegd. En een maatje groter is straks voor de kinderen leuker denk ik, kunnen ze er langer mee vooruit.
Rocymax, fijn dat ze goed is opgenomen. Straks met gras groeit ze vast snel door. Mijn andere pony was net uit de winter ook maar een kleintje, maar nu toch goed uitgegroeid.
Welkom en wat een leukerd! Lekker stevig al. Maar hoe kan het dat ze zo scheef was als veulen?? Ik schrok van die foto, jij bent vast ook geschrokken toen. Maar gelukkig en bijzonder dat het helemaal goed is gekomen!
Hoe gaat het met die kleine Floki? Hopelijk beter!
jeetje, Eef gaat echt goed. Komt wel vaker voor dat ze krom in de baarmoeder liggen, vaak bij grote veulens, meestal trekt het vanzelf weg bij voldoende vrije beweging.
Ik ga morgen weer bij mijn ventje langs
Zerena
Geplaatst: 23-03-18 14:25
Dank jullie
Popcorn heeft ook mooie eyeliner!
Ik heb haar zelf niet gefokt, maar gekocht van de fokker. Ze was (en is) redelijk aan de maat, dus heeft sowieso wel klem gelegen in de baarmoeder. En helaas is haar moeder aan het einde van de dracht hard achteruit gegaan, dus misschien ook wat tekorten.
heyy allemaal sorry was een drukke dag. Dierenarts is geweest ze heeft een abcess tussen dr kaken. ze heeft koortsremmers en ik heb trekzalf gehaalt om het abcess sneller te laten rijpen? teminste dat raden de veearts aan.
als het is geknapt zal ze zich een stuk beter voelen in iedergeval fijn dat het al wat beter gaat nu de temperatuur is gezakt ^^
kan ze niet uitsluiten omdat er geen labwerk is gedaan haar stal is zo dat andere paarden geen besmetting op kunnen lopen mocht het zo zijn heb alles nagevraagd, ze raadde aan toch wel even voorzichtig te zijn met het contact wat ik heb met de moeder en dan weer floki en dan moeder enz enz. (ze heeft geen kijkluik en is de laatste in de rij waardoor ze geen contact kan maken met andere ponys)
rocymax
Geplaatst: 23-03-18 20:12
Ah, wat sneu voor Floki, ik hoop dat het snel beter gaat met haar. Heeft ze ook Pijn?