Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:58

Stoer..!!!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 23:48

Nou zeker stoer zo trailer laden.
Oh MrsM hoop dat mee valt.
Sueño naar huis,wat leuk voor jullie
Wat betreft tanden. Ik kreeg van nieuwe staleigenaar te horen dat mithras op hout bijt. Dat heb ik nog nooit gezien. Maar hij zit ook echt net z'n neus te duwen tegen mijn hand. Misschien heeft hij ook last van z'n tanden. Verder vermaakt hij zich uitermate.
Mag al de schuilstal gebruiken en ze mogen daar nog steeds de weide op.
Dus denk dat hij zich wel gaat vermaken op deze plek. En hij kan onbeperkt heel smerig worden .

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 06:32

Sophie heeft dat ook een tijdje gedaan, van hout knagen, maar dat is alweer een jaar geleden.

Je zou eventueel wat wilgentakken aan hem kunnen geven. Dat is gezond en vinden ze nog lekker ook!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 06:34

Caresse07 schreef:
Sueño komt donderdag naar huis <3

Nog een paar nachtjes slapen.. *\o/*

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:09

Ik ga even kijken of ik hem daarmee kan verblijden. Op andere stal gaf ik dat regelmatig. Hij vond de blaadjes heerlijk maar de bast liet hij lekker zitten.
Mijn vorige paard scheurde die er altijd direct van af.

MrsEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:22

Wat goed zo trailer laden! Staat ook nog op ons lijstje met dingen om te doen.

Senzo liep al wel een stuk beter maar ik vertrouw het toch niet want hij wou bijna weg rennen als ik het been probeerde aan te raken. Wel minder warm ook vandaag. Toch maar even bellen voor een echo en misschien een foto -O-

Hij had aan het begin van het jaar zijn griffelbeen gebroken. Dit was weer mooi genezen. Ik duim dus echt dat het niet dat is.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:10

Knap gedaan het trailerladen!

Ziet er uit als een fijn plekje, boedjang

Ik zou zelf denk ik ook bellen voor meer onderzoek, MrsEm :(:)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:10

Casarell schreef:
Caresse07 schreef:
Sueño komt donderdag naar huis <3

Nog een paar nachtjes slapen.. *\o/*

Jaaaaah *\o/* *\o/*

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:08

Trailerladen is toch ook hier nog wel altijd spannend. De keren dat ze erop gegaan is, ging het prima, maar dus 1 x over de stang onderweg..

Cartier staat nog heerlijk op t land!
Afbeelding
Afbeelding

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:16

Heerlijk om te zien hoe alles puppy's het oppakken en hoe ieder op zijn/haar eigen manier bezig is!

Vandaag is Spot alweer 1,5 jaar bij mij en dus ook alweer 2,5 jaar oud <3 Nog een leuke vergelijking met het dekje wat is gekrompen :+ en een vergelijking van nu en 1,5 jaar terug <3

Afbeelding

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 15:55

Mooie cartier en spot groeit ook mooi
Mithras gaat zich steeds beter voelen in zijn kudde .spelen met de nieuwe vriendAfbeelding

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:23

Ik geloof dat Pepper ook wat gegroeit is ze heeft een 195 en die past netjes! Ik ga denk ik deze winter een dekentje opleggen zodat ze hopelijk iets minder vacht heeft aan het einde van de winter en ook niet zo smerig is constant. Ze kan het nu lekker leren en hopelijk blijven ze er ook alle 2 vanaf c:. Voor de rest mag ze nog lekker 24/7 buiten staan, en van de grasjes genieten. Lichte valkjes krijgen altijd van zon grijze vacht in de winter :p

Afbeelding

Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 06:12

MrsEm schreef:
Toch maar even bellen voor een echo en misschien een foto. Hij had aan het begin van het jaar zijn griffelbeen gebroken. Dit was weer mooi genezen. Ik duim dus echt dat het niet dat is.

Oh daar zou ik ook gelijk aan denken, maar grote kans dat het gewoon iets onschuldigs is. Tulip’s benen zwellen ook heel snel op en dan mag ik ook nergens aankomen. Laten checken is natuurlijk altijd slim maar waarschijnlijk is er niks ergs aan de hand!

Tulip heeft het lekker maar haar zin bij de nieuwe stal. Ik heb haar in tijden niet zo gelukkig gezien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:59

Ah.. wat lief.. Tulip heeft het prima naar haar zin, zo te zien... <3

MrsEm.. ik hoop dat het iets onschuldig is; ik begrijp je zorgen.. :(:)

Anike.. Cartier blijft een leuk dier om te zien.. en die kleur.. ik hou ervan! :D

Veertje99.. kleine Spotjes worden grote Spots.. hij is echt veranderd zeg!

Hier ben ik weer zo trots op mijn meisje..!
Ik liep naar de longeercirkel en er was een hoop bombarie om haar heen.. veel herrie bij de buren en enkele paarden die helemaal over de flos waren in de wei/paddock naast de longeercirkel.
Mijn meisje is normaliter erg gevoelig en raakt snel opgefokt.. zeker als er anderen zo gek doen.. maar ze bleef braaf staan. Wel met kop erop en strak in de spieren, maar ze bleef op mij letten.

Toen de 'broek' er achter gedaan en begonnen met longeren. Voor de eerste keer met pessoa trouwens. De broek zit nog wel wat te hoog, maar wilde eerst weten hoe ze erop zou reageren.. en wat pakte ze dat fijn op zeg..! <3
Ik heb wat korte stukjes gefilmd.. ik zal eens kijken of ik ze vandaag online kan zetten..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:24

Heb er een kort filmpje van gemaakt.. lekker een stukje 'joggen'.. en zo ontzettend braaf!!! <3 <3

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:36

Wat is ze braaf Casarel <3

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:07

Wat loopt ze braaf casarel
Tulip ziet er zeker happy uit.
Ik kreeg ook vanmorgen een foto.
De kleine witte boft maar met zijn ruinengroepjeAfbeelding
Precies daarom woont ie niet meer in de merrie kudde ,

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:41

Oh... maar mijn dame speelde ook zo hoor..!

Afbeelding

Afbeelding

Toen was er nog geen land mee te bezeilen... :x :x

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 22:27

@juniper, heerlijk om je paardje zo vrolijk te zien! Dan weet je dat je de goede keuze hebt gemaakt

@Casarell, wat is ze braaf! Heel knap hoe ze het op pakt. Longeer je haar bitloos als ik het goed zie? Ziet er fijn uit

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 23:00

Casarell. Zijn oude kudde(6) merries niet jammer genoeg. Dus ging ie puberen en klieren . Ik had advies al eerder gekregen om een ruinenmaat er bij te zetten.
Nu heeft hij beide gehad. Z'n moeder en tante in opvoeding. Dan Jaargenoten tot 21 maanden . Merrie tantes tot 2jaar 4 maanden en nu de verdere ontwikkeling met ruinen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 06:38

boedjang schreef:
Casarell. Zijn oude kudde(6) merries niet jammer genoeg. Dus ging ie puberen en klieren . Ik had advies al eerder gekregen om een ruinenmaat er bij te zetten.
Nu heeft hij beide gehad. Z'n moeder en tante in opvoeding. Dan Jaargenoten tot 21 maanden . Merrie tantes tot 2jaar 4 maanden en nu de verdere ontwikkeling met ruinen.

Ik heb hem er in t voorjaar ook weg gehaald. Het werd steeds wat ruiger.
Het is natuurlijk wel een merrie en blijft natuurlijk wel een merrie.. een dominante.
En ik wilde niet dat een ander paard straks letsel opliep door haar wilde gedrag.

Maar een groep ruinen is inderdaad leuker voor hem.. lekker ravotten..!
Het grote paard waar mijn meisje mee speelde, was overigens ook een jonge ruin.
Laatst bijgewerkt door Casarell op 17-10-24 06:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 06:40

veertje99 schreef:
@juniper, heerlijk om je paardje zo vrolijk te zien! Dan weet je dat je de goede keuze hebt gemaakt

@Casarell, wat is ze braaf! Heel knap hoe ze het op pakt. Longeer je haar bitloos als ik het goed zie? Ziet er fijn uit

Inderdaad longeer ik nog steeds bitloos. En dat gaat heel fijn zo, met die kaptoom.
Ze heeft wel regelmatig een bitje in na t poetsen, maar das puur om eraan te wennen dat ze iets in haar mond heeft.

MrsEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 06:54

Casarell, wat ontzettend braaf!! Fijn beeld.
Ik vind mijn ruin ook vaak met hapjes uit zijn vacht. De hele dag spelen ze samen :j

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 07:20

Casarell schreef:
veertje99 schreef:

Inderdaad longeer ik nog steeds bitloos. En dat gaat heel fijn zo, met die kaptoom.
Ze heeft wel regelmatig een bitje in na t poetsen, maar das puur om eraan te wennen dat ze iets in haar mond heeft.

Super fijn! Ik wil binnenkort de lange lijnen gaan oefenen maar dit zal ook met kaptoom zijn. Bitje durf ik nog niet te proberen hij heeft nog zulke mini tandjes :+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:23

Wat braaf casarell. De mijne ontplofte gister aan de longe omdat er een vlieg op haar zat....
Hadden we het laatst niet over in paniek schieten..daarom ben ik dus zo bang voor haar reactie als er wat druk op komt, die kan echt van een mug een olifant maken soms