haha nee hoor. meestal staat ze of gewoon te staan, of ze ligt gewoon te liggen of een beetje aan het slapen
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-10 16:13
Snachts ligt ze wel eens volledig langgerekt te slapen en te dromen, je ziet die beentjes dan heen en weer gaan alsof ze droomt dat ze aan het rennen is
Maar over het algemeen is het best saai ja, ik kan er ook niet meer van maken .
En met dit lekkere weer mag ze ook nog eens de hele avond tot laat buiten blijven als ze dat wil. Misschien is het wel leuker als het veulentje er is, tenzei die net als konijn altijd buiten beeld gaat liggen.
Lola heeft voor zover ik weet de hele dag nog niet gelegen, dat wordt een leuke nacht dus straks. De uier was vanmorgen strak gevuld, maar dat is die al dagen . Straks maar eens kijken hoe het ervoor staat, maar zoals Vanneke zegt, er past volgens mij niet meer in de uier als dat er al zit, het is nu afwachten op de volgende symtomen zoals harsen en kegelen, of de bevalling .
Soms heb ik wel echt momenten van zenuwen...je hoort soms van die vreselijke verhalen... als het maar goed gaat...
Hey Anna, ik weet, we hebben weer een droevig feit gehoord, dat is enorme pech en versta maar al te goed dat je dat schrik aanjaagt! Maar het gaat niet bij iedereen slecht gaan hé, ik heb er nog steeds volle vertrouwen in dat Lola je een prachtig veulentje zal geven! Meer dan je nu doet, kun je echt niet doen! Hoeveel dagen is ze nu ver? Ze houdt er echt wel de spanning in hé!
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-10 16:19
Ze is vandaag 323 dagen ver...
Eponastable
Geplaatst: 09-04-10 16:20
Nou mijn merrie ging op 328 wie weet ...
(krijg ook wel zenuwen als ik al die verhalen hoor nu)
Marije was dit jaar precies op dag 330, dus zo lang kan het toch echt niet meer gaan duren hé! Binnenkort mogen we een prachtig Lola veulentje verwelkomen! Heb je al een naam? Vind het altijd een leuke verrassing, die namen
Spannend, ben benieuwd wat er uit komt! Gaaf hengstje hoor....
mdr
Geplaatst: 09-04-10 16:32
Ja, Silverado is echt prachtig!!! En super braaf ook hoor, ik heb hem geleerd voor 't koetsje, dus ik kan het weten! Hij heeft alles, mooie kleur, mooie bouw en goed karakter! Hij is van mijn beste vriendin Vanneke (hier ook op 't forum) en ben dus ook erg benieuwd wat er uit deze combi zal komen! En Lola is ook al zo'n schatje, vind haar ook heel mooi gebouwd en ze heeft zo'n schattig lieve oogjes! Dit wordt echt een super mooi veulen! Dat ze ons maar niet te lang meer in spanning houdt
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-10 16:47
Ik heb al namen ja, maar dat is een verrassing . Het wordt in ieder geval geen Engelse naam zoals je meestal hoort bij de minipaardenveulentjes, maar gewoon namen die je aan mensen ook zou kunnen geven. Ik heb ze o.a uitgezocht op betekenis passend bij de situatie, en ik liep er zo tegenaan, ik heb amper moeten zoeken. Het veulentje krijgt twee of drie namen, maar een daarvan is voor zowel merrie als hengstje geschikt. Voor het hengstje wordt dat zelfs de roepnaam . Het is nog een populaire naam ook , maar de betekenis is zo mooi.
mdr
Geplaatst: 09-04-10 16:49
Oe, Anna, je maakt ons al nieuwsgierig hoor! Vind een passende naam ook altijd zo belangrijk, maar ik hou het ook meestal wel als verrassing hoor, is nog zo plezant! Allé, dat Lola ons dan maar niet te lang meer in spanning houdt hé!
tja van bouw enzo bij die paardjes heb ik geen verstand, maar vind de hengst erg mooi en Lola vooral erg schattig!
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-10 17:28
Net bij Lola uiercheck gedaan, ik voel ook altijd even zachtjes naar de spanning en er kwam vrijwel direct weer helder vocht uit de uier. Deze keer uit beide spenen! Dit is weer een nieuwe ontwikkeling. Ik heb een druppeltje goed kunnen voelen en het is overduidelijk waterig. Het veulentje lijkt erg rustig, ik ga zo even buiten in het zonnetje zitten kijken naar de bewegingen .
Laptop op je nachtkastje en dan alsnog gewoon liggen te slapen als Lola's bevalling te zien is dat zou pas erg zijn voor de meekijkers
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-10 18:00
Ze heeft haar halsteralarm om, ze ligt zo ontzettend vaak volledig plat, het zou echt een streek zijn als ze uitgerekend tijdens de bevalling niet plat gaat liggen en het alarm dus niet af gaat .
Maar de druppels zijn er niet uit zichzelf onder gaan hangen he! Ik heb voelde even zachtjes hoe het met de spanning van de uier stond en toen kwamen ze eruit. Dus ze lekt (nog) niet he, ik zie in ieder geval niks aan haar achterbenen zitten. En het is overduidelijk waterig en niet plakkerig.