2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:59

Ik ben niet zo van de groepsapps, voel me dan verplicht om het in de gaten te houden. Dus gewoon bokt is rustiger voor mij.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:35

Ik ben ook niet van groeps apps, geen tijd voor en t loopt altijd uit op iets van drama _O-

Wel wat Amy spam :) ze wordt knap
Afbeelding
Afbeelding
Past nog niet in de deken van kaatje :')
Afbeelding
Lekker rollen na het douchen
Afbeelding
Blij ei
Afbeelding

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:15

Kimvicious schreef:
Wat een mega leuke groep guppies hier! Nou dan meld ik me ook!

LV SuperSmart (Lilo) mijn rooie quarter dame uit 2021.
[ [url=m/kGLOrl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GOh9EI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7KoEsU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QuJZsd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klassiek gevalletje van "ik wil geen merrie en al helemaal geen rooie!" En ineens is daar alles waar je qua karakter van droomt in een rooie merrie :P lief, humor, steady, bom proof. Beter kan ik ze niet bedenken haha. We gaan eens per week ongeveer even wandelen(en nog meer gras eten) in het bos naast de stal en soms dan nog even oefenen met poetsen, wassen, vast staan, equissage etc. Veel meer hoeft ze voorlopig nog niet te doen dan gras eten, spelen, groeien en NOG knapper worden ;)

Wow die ziet er al heel veel paard uit :D de mijne ziet er echt nog een klein ondeugdje uit hahaha

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:46

Ik ben ook niet van de groep apps. Hou het liever bij bokt.

HAHAHAHA Amy is al klaar voor haar Halloween spookje outfit met die deken :P

Thanks the_cat! Is wel echt beetje net hoe ze staat hoor. Soms denk ik echt "aaahhhh puppy!" :)

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:04

Ja ik wil het ook liever bij bokt houden. Dan kan ik kijken wanneer ik wil, zo'n groepsapp dan heb je een notificatie en dan móet ik ook kijken. Geeft me veel onrust in mijn hoofd denk ik :').

Zijn die van jullie ook zulke slopers? Ik had gisteren Replay een vliegendeken op gedaan, tegen de vliegen natuurlijk, maar ook tegen de zon. Toen ik hem op stal zette, lag de deken op de grond in ongeveer 5 stukken. En het was een Bucas, dus geen cheap quality...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 08:59

Die van mij sloopt vooral zichzelf :') al heeft ze ook een gaatje in de relatief nieuwe vliegenkap zitten waar de rest meerdere jaren mee doet.

Oh en we kunnen eindelijk aan strookbegrazing doen, eerder maakte ze er een sport van om zelf de draad nog wat verder te bonjouren (lees; je been erin gooien en je dan te pletter schrikken als je een klap stroom krijgt en gewoon heel hard erdoorheen rennen).

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:48

angelpam schreef:
angelpam schreef:
Is het een idee voor een groepsapp aan te maken over 2021 veulens?

Zo ja kun je je nr en naam naar mij sturen dan maak ik er 1 aan.

Niemand verder interesse? Zou zonde zijn.

Opzich ik wel interesse hoor maar bespreken we daar gewoon dingen ofzo of net als hier?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:00

Het is voornamelijk gezellig, soms komt er een onderwerp naar boven zoals de warmte oid. Updates over de dieren, gezellige gesprekken. Je mag zelf weten wat je deelt of vraagt. Niet iedereen is altijd even actief in zo'n groep en dat hoeft zeker niet.
Ik plaats weinig op bokt omdat het eeuwig staat en daa heb ik een hekel aan. Dus ik praat meer in een groep bijvoorbeeld.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:05

Hier gelukkig (zover ik weet) geen sloper. Vliegenmasker houd ze echt al hele zomer braaf om :)
Warm weer dus even gewoon geniet momentje voor Lilo. Equissage behandeling <3 ze vind het echt zalig
Afbeelding

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:33

Wat heerlijk zo'n behandeling ik ga denk ik na het weideseizoen keer een masseur langs laten komen.

Hier groeit die van mij ook als kool geen klein meisje meer. De fokker was er afgelopen maandag en die gokt dat ze tegen de 1.80 gaat worden. Ik hoop het niet want ben zelf best klein 1.65 anders wordt het ladder werk. Ze blijft nog steeds de liefste.
Gisteravond laat had ik haar nog even afgesponst gelukkig veel schaduw op hun land. Haar weidegenootjes genoten meer van het afsponsen dan mijn diva voor haar hoefde het niet zo.
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:51

Gister paard uit kliniek gehaald na 12 dagen. Nu boxrust tot volledige genezing.......

Ik wil wel in de app groep! Zal me nummer in pb sturen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:57

Zo, die van mij mocht vandaag ook eens verfrist worden.

Hij vond het maar zo-zo.

Afbeelding

En wat heeft ie al een voooooorpluk!
Ugh, hij is zo mooi, zwijmel…

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:15

Wooooow wat een voorpluk! <3

Waar moest je paard voor naar de kliniek DDDara? Dat heb ik even gemist. Fijn dattie weer lekker terug is!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:23

Wauw wat een manen al! Heel mooi.

Vorige week werd Rolienke 1 jaar, elke morgen nog even drinken bij mams whahaAfbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:28

Dat is toch heerlijk als ze zo lang bij mama kunnen he…

Ik ben bezig met mat-training.
En was het vergeten opruimen…

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 10:41

De mat heeft de training niet overleefd :+

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:49

Hier was het feest vorige week (maar geen nieuwe foto's kunnen nemen)

Want den dikke en den Dunne waren allebij jarig
Mijn Merrie werd donderdag 7 en mijn hengst werd officieel 1 Jaar. *\o/*

Hij blijft natuurlijk geen hengst, maar momenteel is er nog maar 1 bal ingedaald, dus kan hij nog even ongecastreerd in de groep.

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 11:55

Nog lekker snoepen bij mama! Mijn vorige veulentje heb ik ook pas met 11 maanden gespeend, wanneer ga jij dat doen Brigitte?

RIP trainingsmatje _O-

Berryz: ik vind het wel gedurfd, hoeveel merries staan er in de groep? Dat 1 bal nog niet is ingedaald betekend namelijk niet dat ze niet vruchtbaar zijn. Het kan natuurlijk goed gaan, maar ik ken wel nakomelingen van klophengstjes..
Het is wel een grappig stel samen!

Mijn jaarling gaat goed, is erg gehecht aan haar veulenvriendin. En al ruim de grootste van het stel..
Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 12:49

Ineens deed die "boem!" :P heerlijk zo'n deugniet!

Aaah fijn als dat zo kan Brigitte_D!

Watttt een dotje Mooney! Fijn als ze zo'n goed groepje hebben.

Gefeliciteerd Berryz! Poeh ik vind 't ook best 'n risico hoor maar ieder voor zich natuurlijk of je wel of niet dat risico wilt lopen. Fijn dat hij het zo naar z'n zin heeft in de groep.

Hier vanmorgen weer de smid geweest. Die kan zo wel dertig jaarlingen op een dag hebben :)
Afbeelding

En daarna knuffelen met mijn paps <3
Afbeelding

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 14:44

Momenteel heeft hij nog geen last van hormonen, maar het is wel de bedoeling om hem zsm te castreren. Momenteel staan er 4 merries in de kudde, maar twee daarvan kunnen hem echt niet uitstaan. Dan de mijne en die van een vriendin. We zijn op zoek naar een eigen plekje, dus dat gaat hopelijk binnenkort ook opgelost zijn.

Er is zoiso de mogelijkheid om hem meteen apart te zetten met een maatje als hij maar iets van hormonaal gedrag laat zien.

Nog even verduidelijken, want je ziet de hormonen niet altijd, dat weet ik ook wel. Maar voor we hem erbij hebben gezet hebben we wel eerst goed bekeken beide hij en de Merrie die op die moment hengstig stond op elkaar reagereerde. Bovendien hebben we een dekkende ruin in die kudde (een van de redenen om af te splitsen) die nooit zal toelaten dat die kleine opdonder zijn merries gaat dekken. De ruin is een extreem dominant dier.

Kooiker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:59

Mijn knappie lekker van het zonnetje aan het genieten. Ze vindt het prima als ik erbij kom zitten en haar kriebel. Heerlijk tijdverdrijf..<3.

Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:50

Vandaag na 5 maanden weer eens bij de mijne geweest. Hij is mega gegroeid! Nu echt paard inplaats van baby <3 Afbeelding
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 03:27

Hoe is het met alle jaarlingen hier? Heb deze werk voor het eerst een beginnetje gemaakt met trailer laden. Ook een beetje gewerkt aan de voetjes afspuiten, vond ze niet zo heel leuk maar ging op zich wel aardig….
Wil haar eigenlijk een paar keer mee gaan nemen als ik les heb en haar daar in de box zetten terwijl ik aan het rijden ben (is hier echt iets van 5min vandaan). Wil haar volgend jaar namelijk aan de hand uitbrengen en dan is het wel handig als ze het reizen al een beetje kent…
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:20

Knapperds hierboven!

Die van mij wordt goed mak :+
Afbeelding
Afbeelding

Ze staat gewoon los met afspuiten, vliegenspray enz. Alleen eten is iets waarvoor ze soms door mij heen wil, maar goed t is en blijft een halve tinker.

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:06

Afbeelding
Hier ook alles goed ze groeit echt hard en wordt echt een mooie dame ondanks dat ze nu jaarling is blijft ze mooi qua bouw. Wel worden ze gek van de vele vliegen hier. Mijne is vanaf paar weken oud al gewend aan wassen enz erg fijn. De fokker zei ze is wit dus dat wordt veel wassen. Hoefjes uitkrabben enz ging al erg goed maar nu ze op het land staat dag en nacht denkt ze bekijk het met je hoeven uitkrabben. Ze heeft alleen nu een bult onder haar kin raadsel wat het is we moeten het even aankijken van de dierenarts ze heeft er geen last van het is net een harde knikker.