Gossie de kleine vent toch... Gelukkig is hij in hele goede handen bij jullie!
franka75
Geplaatst: 22-01-13 02:26
Mooi geschreven verslag , erg bijzonder en fijn dat ze zoveel vertoruwen in jullie heeft en zelfs haar achterhand toedraait , terwijl dat pijn kan betekenen.Ze was ook erg voorzichtig waar ze ging staan en lijkt goed na te denken wat ze doet
REGINA76
Geplaatst: 22-01-13 02:29
Darmpek hebben de meeste hengstveulens last van. Merrieveulens veel minder. En dan moet je een clisma in zijn kont stoppen. Vandaar dat je dan ook het veulen onrustig ziet.
YMJArabians
Geplaatst: 22-01-13 04:26
ShamalArabs schreef:
buikkrampjes door de darmpek en het gaan werken van de darmen/spijsverteringsgestel. hij heeft al een klisma gehad en krijgt er zo nog 1
Heel erg dubbel dit... zo dit filmpje na waar wij nu doorheen gaan... Ik heb het vluchtig bekeken met een brok in mijn keel.
Emira heeft rond 1 uur vannacht verworpen. De DA heeft het veulen moeten halen ivm beide benen teruggeslagen en natuurlijk een merrie die nog niet klaar was maar wel een voldragen veulen (321 dagen dracht). Het was zwaar en het trekwerk heeft zeker 20 min. geduurd, merrie lag te kokhalzen van de pijn en stond van top tot teen in het zweet, liet zich gewoon omvallen etc. Het was bij stom toeval dat we besloten hier te slapen én dat we uitzonderlijk laat pas gingen voeren, dat we haar dus vastgerold met vruchtvlies eruit vonden... Het haar van het veulen liet al los en de ogen waren diep gelegen, anus en vulva open en zacht, dus ze was al een aantal uren tot bijna een dag dood. Navelstreng had een plat fragiel dun stuk, waarschijnlijk is dat afgekneld geweest. We hebben het meisje S.A. Malakeh Hazineh (angel to be grieved) genoemd.
Ik zei bij shanaya al, als dit een voorbode is voor de rest... My God! Malakeh is het 31ste veulen dat hier geboren is, en de enige die verworpen/doodgeboren is. En hier hadden wij dan ook met geen mogelijkheid kunnen ingrijpen, dus dat is een schrale troost... Maar wat een hel, dat wens je niemand toe. Het is lang geleden dat ik zo gehuild heb als deze nacht...
shadidi
Geplaatst: 23-01-13 05:38
het is keihard om zoiets mee te maken en tegenover je merrie zo machteloos te staan en behalve er voor haar zijn niets kunnen doen. het verdriet in haar ogen als ze probeert met haar hoeven het veulen in beweging te krijgen. de paniek en frustratie en machteloosheid terwijl we met al onze kracht probeerde de merrie in leven te houden. dat het veulen al dood was, was voor ons al een feit. ik vind het verschrikkelijk voor emira. het zal morgen ook wel verschrikkelijk zijn voor haar om de andere merries met veulens te zien. het verdriet dat ik heb als eigenaar van emira is dan ook niet te beschrijven. mijn hart brak toen ik zag in hoeveel pijn ze verkeerde en ik er helemaal niets aan kon doen behalve haar proberen te troosten en haar te aaien. en dan te bedenken dat de pijn voor niets is omdat het veulen het niet leeft en al een poosje dood was. het is een plaatje van een merrieveulen, heel erg zonde dat het zo gegaan is.
Jeetje zeg, ik heb met de bevalling van Shanaya nog vol bewondering gestaan dat jullie nog geen enkel veulen waren verloren, en nu is het toch gebeurd, dat wens je helemaal niemand toe Heel erg veel sterkte met het verlies!
Ik wil jullie hier ook nog keer sterkte wensen . Armen merrie en armen jullie. Jullie hebben wel goed ingegrepen En goed geluisterd naar je gevoel Want anders was je niet blijven slapen daar. Hopelijk gaat het lichamelijk verder goed met de merrie? En dan niet gesproken over haar verdriet die ze heeft. Sterkte voor jullie alle 3