Die kleur komt bij veel rassen voor hoor. Alleen bij de een is het zeldzamer dan bij het andere ras. Kijk maar in m'n pro, kwpn met zilverappel
Wildgirl
Geplaatst: 21-04-12 17:36
DeSa schreef:
Die kleur komt niet voor bij de shetlanders hoor Bij de minipaarden wel.
Oooh jawel Mijn hengstenhouder is bevriend met een stel Noorse NSPS fokkers en daar hebben ze er 2 in deze kleur, is wel erg zeldzaam. Zilverappel zwart(zoals deze hengst) maar ook ZA bruin en vos zie je met name bij de IJslanders veel.
Eileen_
Geplaatst: 21-04-12 17:55
Zilverappel toont niet op vos, dus zilverappel vos bestaat niet dan is dat wsl een zilverappel bruin. Zilverroos in mijn pro is ook een zilverappel zwart, en heeft een (donker) bruine vacht.
Hoe kom jij erbij dat zilverappel niet op vossen zou tonen? Niet zodanig duidelijk als op een zwarte, dat klopt maar je kunt vaak wel aan appels,haren door manen,staart of vetlokken zien dat het zilverappelgen erin zit. Ookal is het wellicht niet duidelijk te zien, het bestaat wel degelijk, een zilverappel vos draagt nl wel het gen met zich mee en kan het dus doorgeven aan haar nakomelingen. Een ZA vos merrie, uit een ZA zwarte moeder die gedekt werd door een bruine hengst(met uitsluitend bruine voorouders) produceerde nl wel een ZA bruin veulen
Omdat ze niet goed liep, anders zou ze nu nog op de weide staan
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-12 20:00
Goedenavond allemaal.. Goed nieuws... Ze lijkt iets beter te lopen.. Nog steeds wel kreupel, maar ze belast hem in ieder geval wel iets.. gelukkig.
En nog meer goed nieuws... Haar uier is knetterhard, en kan er nu zelfs wat melk uit halen.. Weliswaar nog vrij helder, maar het begin is er!! Zou leuk zijn als het vannacht zou komen, mijn moeder is er ook, en het is haar veulen dus kan ze mooi helpen trekken hahahaha (doet ze echt niet )
Maar pfff zou fijn zijn, ook voor haarzelf, als het er nu toch maar eens uitkomt.. Zal haar zo nog even goed aanmoedigen