Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iris82 schreef:Als je het topic goed gelezen hebt, wordt de DA erbij gehaald voor het 2e veulen. TS gaat echt niet zomaar in haar eigen paard snijden (voordat de verhalen en insinuaties dadelijk de wereld in geholpen worden)
marialva schreef:, wij zijn heel goed voorbereid op alles zelf liggen mn operatie instrumentaria klaar in geval van echte nood.
BV keizersnede en red bag delivery kan ik zelf allemaal.
TinkerTom schreef:Zo lekker bokt weer....
Mensen die een bel hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt,
Mensen als TS zegt dat ze het zelf kan dan zal dat wel en zal ze best weten wat ze doet!
Eerst maar eens uitleg vragen voor er gespeculeerd wordt hier!
__Elizabeth schreef:als de DA te laat zou zijn zou ik er alles aan doen om mijn merrie en 2 veulens te redden dan ga je niet dom zitten kijken en wachten..
Janine1990 schreef:Hoezo goed voorbereid? Denk dat menig bokker hier wt van kan leren!
__Elizabeth schreef:Ik weet niet maar een keizersnede bij een koe lijkt me niet veel moeilijker?.
fokfanaat schreef:__Elizabeth schreef:Ik weet niet maar een keizersnede bij een koe lijkt me niet veel moeilijker?.
Bij een paard is het een heel moeilijke operatie omdat in tegenstelling tot een koe (en een mens), de placenta zich over zowat de gehele oppervlakte van de baarmoeder bevindt. Daardoor verliest een paard ook extreem veel bloed bij een keizersnede. Het risico op overlijden van de merrie is daarom zeer groot