2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

angelpam

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:38

Ze worden allemaal zo volwassen.

Hier inmiddels bij 13 maanden en sinds anderhalve week ruin.

Ook hij heeft wratjes. Gaat vanzelf weer over

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 15:35

Ja, het is wat jammer voor de mooie veulen-herinneringsfoto's haha. Maar goed, kwaad kan het niet. Dus gewoon afwachten tot ze weer weg zijn.

Vanochtend stond ik voor 6 uur al buiten, het was een prachtige zonsopkomst (zo voor alle buien aan).

Afbeelding

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:13

Afbeelding
Vanmorgen vroeg allemaal verzopen katjes na een pittige nacht met veel regen en onweer. Doe dan geen oog dicht

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:14

Aaah zijn dat jeugdwratjes? Dan heeft die van mij er ook een paar. Ik wou al naar de dierenarts gaan bellen. :')

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:18

Ja zijn jeugdwratjes kinderziekte noemt mijn da het ook.

Hier staat heel de snuit onder

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 19:21

Na die mooie zonsopkomst kwam het hier een paar uur later ook met bakken uit de lucht en hier ook verzopen paardjes.

The_Cat, je kan eens googlen op "papillomavirus paard". Dan krijg je allerlei foto's van hoe het er uit ziet.

Ik heb hier voor de zekerheid de dierenarts nog even extra gevraagd toen hij toch kwam om te eten en die bevestigde bij die van mij inderdaad papilloma.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 20:32

Mijn Negro heeft ze ook, best veel en groot ook. De anderen niet. Gaan vanzelf weer weg :)

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:19

Hier gaat het helaas nog niet heel veel beter..... Ik baal zo erg!!!

Vandaag voor de 4de keer dierenarts erbij onderhand al een flink prijzige castratie...... De rechterkant is nu mooi geheeld en mooi dun.
Maar links was de zwelling weer behoorlijk en hing er weer iets uit. En paard liep op 3 benen linker achterbeen wou die niet meer neerzetten door de zwelling.
Dat iets bleek een hard geworden stolsel te zijn wat er voor zorgde dat het wondvocht er niet uit kon. Dus voor de derde keer wond open gemaakt en stolsel eruit. Weer advies beweging stap draf en galop zodat alles eruit komt.
Met longeren 2x per dag was ik al gestopt want was echt geest dodend voor hem. Nu gooi ik hem met de andere jaarling samen in de bak en jaag ik ze gewoon ff op dat ze ff uit hun dak gaan, daar heeft hij wel echt lol in.
Maar toen ik klaar was hing er weer een stolsel uit...... ik dacht ik kan nu 3 dingen doen of ik bel de dierenarts of ik haal het er zelf uit (waar ik zeker geen vrienden mee maak.) Of ik kijk als ik ze echt ff uit hun dak laat gaan of het er door de druk gewoon uit komt....... En met behulp van mijn honden die ook als gekken mee gingen rennen was het stolsel er toch uit gekomen....

Maar ik blijf me bedenkingen houden of dat rennen ook niet juist voor meer zwelling zorgt, ik snap dat het zorg dat het open blijft en het vocht eruit kan. Maar als je zelf geopereerd bent mag je ook niet sporten om de zwelling tegen te gaan, dus is wel heel dubbel.....

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:37

Ik vind het sowieso niet normaal.. waarom heeft hij van die stolsels, dat is niet oké..

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:51

Heb je elke keer dezelfde dierenarts erbij? Misschien is het nog een idee
om even te overleggen met een goede kliniek? Dit klinkt allemaal niet heel goed zo...

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:00

De uitleg van de dierenarts was, omdat hij na 1 week zo een grote zwelling had is er een holle ruimte ontstaan die weer met nieuw weefsel gevuld moet worden. Daarin zou dan levensvatbaar en niet levensvatbaar weefsel worden onderscheiden met als gevolg die stolsel die er uit moeten komen....

Uiteindelijk nog de uitleg erbij dat de meesten mensen hem gewoon op de wei zouden gooien en er niet meer naar om zouden kijken. Waardoor mijn idee was dat hij zo iets had van: je zit er veel te veel met je neus boven op, geeft dat beest even de kans om te genezen.....

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 00:05

Met een castratiewond die al 2 weken problemen geeft zou ik er ook met m’n neus bovenop staan. Zo’n jonkie hoort gewoon snel te genezen.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 00:09

Ik zie dit topic eigenlijk nu pas. Dus ik kom me alsnog even melden. Vorig jaar een KWPN hengstveulen gekocht die zich sinds maart alweer een jaarling mag noemen.
Afbeelding

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:26

Onze lieve Rusty is gister een jaar geworden! Wat gaat de tijd toch snel zeg.

Afbeelding

Afbeelding

Oei dat duurt wel lang met de castratiewond. We hebben de onze paar weken terug laten castreren en dat was na een paar dagen al bijna dicht. Wij hebben hem na de castratie 24/7 op het gras laten lopen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:52

Die van mij loopt ook al sinds de castratie op het gras tot 7 dagen leek het perfect toen was het 1 dag 35 graden toen was alles gezwollen echt extreem gezwollen en 39.6 en kreupel. Meteen dierenarts antibiotica en ontstekings remmers na 2 dagen was de zwelling weg. Maar links kwam het steeds terug dan weer weg dan weer terug heel frustrerend!

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:59

DDDara schreef:
Die van mij loopt ook al sinds de castratie op het gras tot 7 dagen leek het perfect toen was het 1 dag 35 graden toen was alles gezwollen echt extreem gezwollen en 39.6 en kreupel. Meteen dierenarts antibiotica en ontstekings remmers na 2 dagen was de zwelling weg. Maar links kwam het steeds terug dan weer weg dan weer terug heel frustrerend!

Misschien hebben er toch wat vliegen bij gezeten? Wel vervelend zeg, hopelijk gaat het snel beter!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:09

Afbeelding
Dit was zijn koker gister voor de dierenarts kwam je ziet links de zwelling en het stolsel rechts is mooi dun en dicht.

Ik ben 9.15 thuis dan ga ik meteen kijken hoe het er vandaag uitziet...... duimen jullie met me mee?!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:33

Afbeelding
Afbeelding
Boven gister onder vandaag

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:44

Dat ziet er wat minder opgezwollen uit. Nu hopen dat dit doorzet en je er over een paar dagen geen zorgen meer over hoeft te maken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:05

Twee a drie keer per dag koelen met de tuinslang en de wond open maken. Wij moesten ook echt de korst elke keer weg halen en zelfs met de tuinslang zo ver mogelijk de wond in.. heel langzaam aan afbouwen en zorgen dat het niet te snel dicht gaat.

Sterkte!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 15:32

Ziet er al minder pijnlijk uit.

Ik ben blij dat het hier goed gaat. Maandag laten castreren en toen kwam meteen die warmte maar tot op heden ziet het er goed uit. Niks geen zwelling meer.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:13

Afbeelding

EINDELIJK gaat het echt vooruit!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:28

Is het normaal dat er precies zo'n soort balletjesvorm overblijft?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:12

Zo die heeft een goeie zwelling er aan gehad zeg. Dat herken ik gelukkig ook niet. Wel zwelling en toch nakoelen, maar dit.. gelukkig gaat het de goede kant op!

Hier ook wratjes. Alleen dan de 3 jarige en de 2 jarige in de groep. De 1 en 4 jarige in de groep slaan over.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 08:02

The_Cat schreef:
Is het normaal dat er precies zo'n soort balletjesvorm overblijft?

Het zal vast niet helemaal normaal zijn, maar ook niet gek er zit daar natuurlijk een zakje met niets er meer in dus een goede plek voor vocht om op te hopen.
De ballen zijn er in ieder geval alle 2 uit want die had ik er bij gekregen in een zakjes :') want me zoontje wou die graag bekijken 8)7

Ik ben gisteren de rekening gaan betalen voor alle bezoeken van die dierenarts die heeft 2x voorrijkosten a 133 euro (weekend 83 en door de weeks 50) niet gerekend.... dus dat vind ik dan wel weer heel netjes! +:)+