[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:21

Wat een leuke foto's allemaal :D

Janinevv, wat jammer dat het nog niet zo gaat als dat je zou willen. Op de foto ziet ze er wel vrolijk uit! :)
Als je liever muesli blijft voeren is misschien de Grow - mix van Horsefood iets voor je. Dat is ook een muesli wat aan jonge paarden gegeven kan worden. Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, ik ben laatst overgestapt van veulenbrok naar de jaarling/merriebrok van hun welke doorloopt tot een leeftijd van 2,5 jaar.

kevinsky

Berichten: 1984
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:43

Puppet, je hoeft je er niet voor te schamen hoor. Hier zijn er mensen die hooguit 2 keer per jaar komen. En mensen die er bijna dagelijks staan. :+ Ik probeer 2 keer in de maand te gaan. Ik heb wel het idee dat Philaina mij herkent. En haar kriebels waardeert ze altijd. Ook al moet ik bekennen dat ik het deze maand zo ontzettend druk had en gekneusd was dat ik haar nog niet heb bezocht. Maar weet dat ze in goede handen is. En wel bericht krijg mocht er iets mis zijn. Wel ben ik dagelijks bij onze 3 andere volwassen paarden.

Fijn dat Nanne niet naar het eiland hoeft! :j

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:53

Ja zou me ook geen zorgen maken hoe vaak je ze ziet, niet met deze leeftijd. Ik zie de mijne 4 dagen per week, de andere 3 dagen ben ik thuis (paarden staan aan huis maar bij mijn ouders aan huis) dus andere dagen ben ik thuis thuis bij mijn vriend en katten. Maar soms vraag ik me af of ze mij überhaupt missen/ merken dat ik er niet ben. Daarnaast redden ze zich altijd zo goed! Mijn ouders ruimen de mest op op de dagen dat ik er niet ben en zorgen dat ze genoeg hooi hebben en geven mijn merries Podo grow maar verder doen ze eigenlijk 24/7 gewoon hun eigen ding. Lekker groeien en spelen. :) Daarnaast zo mag het ook zijn natuurlijk, ze zijn nog zo jong.

Moet wel zeggen dat ik klein stukje was gaan lopen met mijn jaarling van de wei naar de paddock (50 meter) weg van mijn andere 2 paarden af. Vervolgens begon ze te schreeuwen en te springen en stijgeren en mega attitude naar mij! := Toch even flink paar rondes blijven lopen en halt houden op commando, even vast staan tijdens poetsen voor 5 minuutjes en toen ze rustig was en netjes mee liep mocht ze weer terug. Maar volgens mij komt ze opeens in een puber fase! :=

Janinevv

Berichten: 13246
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:03

Vandaag de eerste keer paar uurtjes op de weide.
Afbeelding

Afbeelding

Spannend die grote weide haha

__Suzanne__

Berichten: 4304
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:57

Lekker hoor, op de wei! Hier hopelijk ook snel.

Rosie is weer herenigd met haar moeder, ze is twee maanden elders geweest. Hopelijk gaat April niet weer melk geven :=

Afbeelding

Rosie en haar beste vriend Ember :+:


Afbeelding

ajesca123

Berichten: 1937
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 22:13

immii_clarr schreef:
Vandaag weer eens op bezoek geweest bij Pazzi, hij word behoorlijk groot, bijna een jaar en denk dat hij wel al 1.60 is.


[ [url=m/HOOhqM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MyPP6y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuk al die 2020 veulens! <3
:D <3
Kleine grote vriend Pazzini!
Stiekem krijgen ze allemaal pokon hier.
Zijn alle 3 geen kleintjes :j
Zal binnenkort ook eens nieuwe fatsoenlijke foto’s maken van de andere 2 kleintjes :P
Par Fiero (For Ferrero x Valdez
Afbeelding

Afbeelding

Phoebe (For Ferrero x Zhivago)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brigitte_D
Berichten: 685
Geregistreerd: 29-01-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 00:07

Poker zag spookjes Afbeelding

goldenarrow

Berichten: 8677
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:37

Dit is waarschijnlijk mijn laatste berichtje hier, want ik ga zometeen Zamazenta naar zijn nieuwe baasje brengen. En dan heb ik geen 2020 veulen meer.

Van de week nog even de hoefjes netjes gemaakt zodat hij klaar is om te gaan :)
Afbeelding

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:53

Ik ben bevooroordeeld Brigitte, maar vind jouw Poker ook zo stoer! En zit ook mooi in elkaar. Weinig “naarling” aan. <3

Goldenarrow: Bewust verkocht of kwam er iemand voor wat goed voelde? Vind hem echt prachtig. Kan me voorstellen dat je hem gaat missen!

goldenarrow

Berichten: 8677
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:58

We hebben hem bewust verkocht, al zou ik er ook niet rouwig om zijn geweest als hij wat langer hier had gestaan. Helaas kunnen we niet alles houden en met hengsten fok je toch wat minder makkelijk dan met de merries. Dus die zijn eigenlijk altijd voor de verkoop. Maar zijn nieuwe eigenaar is er heel blij mee en ik denk dat hij zeker een goed huisje gaat krijgen :)

immii_clarr

Berichten: 791
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:37

ajesca123 schreef:
immii_clarr schreef:
Vandaag weer eens op bezoek geweest bij Pazzi, hij word behoorlijk groot, bijna een jaar en denk dat hij wel al 1.60 is.


[ [url=m/HOOhqM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MyPP6y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuk al die 2020 veulens! <3
:D <3
Kleine grote vriend Pazzini!
Stiekem krijgen ze allemaal pokon hier.
Zijn alle 3 geen kleintjes :j
Zal binnenkort ook eens nieuwe fatsoenlijke foto’s maken van de andere 2 kleintjes :P
Par Fiero (For Ferrero x Valdez
[ [url=m/PPSOqo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XBs0T0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Phoebe (For Ferrero x Zhivago)

[ [url=m/Tk6qz0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jtvc80.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ARLLRO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja t zijn 3 knappe reusjes <3

Goldenarrow, succes met het wegbrengen van je kleine vriendje!

Caily

Berichten: 12529
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:52

Goede reis en veel geluk voor de nieuwe eigenaren!

Ik ben gisteren even bij de heren uit 2020 geweest, beide niet (meer) van mij, maar wel hier gefokt/geboren. Staan nog in de buurt bij bekenden/vrienden dus af en toe even spieken, was erg leuk! Een is langs moeders kant een broertje van mijn ene merrie en langs vaders kan een broertje van mn andere merrie. En de andere een halfbroer van mijn andere 2020 veulen.

Afbeelding

Afbeelding

En mijn eigen kwartet
Afbeelding

loulou

Berichten: 14815
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:14

wat groeien ze toch allemaal hard hè! Die van mij is ondertussen ook al officieel jaarling.

gefeliciteerd met de verkoop goldenarrow

ik vind het wel ideaal dat ze aan huis staat. Ik oefen er weinig mee, maar zet haar wel elke dag binnen / buiten en daarmee leert ze wel prima mijn regels.

jazzejam

Berichten: 416
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:58

Gefeliciteerd goldenarrow met de verkoop van Zamazenta.

Hier ga ik volgende week langs bij de opfok om Phalco weer eens te zien. Meestal 1 keer per maand ga ik even koekeloeren.

Zijn moeder is dit jaar weer gedekt. Nog even afwachten of het gelukt is.

Zit nog erg in dubio wanneer we hem naar huis gaan halen. Deze zomer loopt hij in de koppel op het land. Maar komende winter weet ik niet of mijn oude ruin van 27 er nog is. Deze heeft een slecht gebit (eorth) waar helaas niet veel meer aan te doen is in zijn geval.

Dat betekend dat zijn moeder alleen komt te staan. Maar goed of ze dan op een puberende zoon zit te wachten. }>

goldenarrow

Berichten: 8677
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:56

Dankjulliewel allemaal :)

Zamazenta was echt super braaf met de wagen oplopen en ook onderweg voelde je hem eigenlijk helemaal niet. Nu kent hij dat natuurlijk ook wel, maar de laatste keer is toch zeker een half jaar geleden geweest. Maar hij liep er zo op alsof het gisteren was :D
Afbeelding

Hij heeft een flink weiland gekregen en staat daar samen met een draver jaarling. Die twee waren eigenlijk vanaf moment 1 al dikke vrienden, samen ook flink crossen over de renbaan, echt heel leuk. Hij leek in ieder geval super gelukkig :)
Afbeelding

Caily

Berichten: 12529
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:33

Ah wat fijn! Dan laat je ze toch met een fijn gevoel achter!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 18:46

Wat een mooi plekje heeft zamazentha daar. Hij kan daar mooi spelen met zijn leeftijdsgenoot. Fijn dat het verhuizen zo goed ging.

Ik had Nanne het liefst ook aan huis gehad of op een plek waar ik wat meer met hem kan doen. Maar helaas, die luxe heb ik niet. :n Als hij in de weide staat kan ik beter bij hem komen dus dan maar een halster om en poetsen enzo.

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 19:42

Wat worden ze groot allemaal!! Leuk om te zien hoe ze ontwikkelen!

Gefeliciteerd met de verkoop van Zamazenta!

Vandaag wat foto’s van Parker gemaakt. Hij doet het super goed! Het is zo’n lieverd! <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kevinsky

Berichten: 1984
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:15

Vandaag ook even bij Philaina geweest. Ze lag heerlijk in coma toen we aan kwamen. Daarna ff heerlijk geknuffeld. En toen was het tijd om lekker uitgerust buiten te spelen. Ik gok dat ze rond de 1,50 nu is. En 10,5 maand.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

magootie

Berichten: 3767
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 00:20

Philaina ziet er goed uit!

kevinsky

Berichten: 1984
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:41

Bedankt Margo! Parker is ook nog steeds Prachtig!! <3

Ik ben ook blij met het plekje waar Phill staat. In mei gaat ze lekker het land op. 1,5 hectare delen ze straks met z'n tweeën :+ Dat word een groot vreetverstijn. :j :')

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 10:50

Goldenarrow: ziet er goed uit! Wat fijn dat hij zo’n top plek heeft gekregen! :)
Magootie: Wat blijft het toch een mega aansprekend dier! Wat een rijkdom. Ben zo benieuwd hoe hij erover 2 jaar uitziet!

Jazzejam: van Phalco heb ik nog een gave foto van vorige week, zal ‘m straks posten. De merries en hengsten zijn inmiddels uit elkaar, dus weer een kleiner clubje. Hij ziet er super uit en houdt zo van aandacht en knuffels.
Zo fijn dat ze over een paar weekjes lekker de weide op gaan!
Kevinsky: Ze is echt fantastisch. Ondanks haar heftige ongeluk, ziet er ze zo super uit. Wordt een flinke dame denk ik! Merk je nog aan haar dat ze “beperkter” is dan paarden met twee ogen?

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:05

Wat zien ze er goed uit allemaal! Die van jou ook Kevinsky, een mooie grote dame wordt het al! <3

Mijn jonge dame is op het moment wat aan het rebellen. Als ik met haar ga lopen weg van haar grote "zus" van bijna 2 begint ze met voorbenen te slaan en wil ze eigenlijk niet meer lopen/ wil ze omdraaien om terug te rennen. := Haar hier maar even gelijk wat van gezegd en toen realiseerde ze zich snel dat het geen zin had en maar braaf mee moest lopen. Dan kan ze het ook netjes en halt als ik ho zeg en als ik naar haar toe loop gaat ze dan netjes achteruit. Maar op momenten met gewoon vooruit lopen gaat ze liever een gevecht aan := >;) zal wel weer een fase zijn.. ze is inmiddels alweer een jaar en 3 maanden zo'n beetje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brigitte_D
Berichten: 685
Geregistreerd: 29-01-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:09

Stuk voor stuk zo mooi aan het worden! Dat rebellen is dus niet alleen hengst eigen whaha.

Kendra

Berichten: 8771
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 11:28

Janinevv schreef:
Daiyho strongid p heeft ze ook al gehad ja.
Met die werkzame stof.
Dank voor de adviezen. Straks dus weer strongid p ?

Beetje late reactie misschien, maar goed dat je bloedonderzoek laat doen.
Ik zou ook even een keer mestonderzoek laten doen. Dan weet je in ieder geval iets meer.
Ik heb eind vorig jaar onze Prinses op advies van de dierenarts ontwormd met Panacur, i.v.m. resistentie tegen Pyrantel.

Maar verder lastig hoor. Het kan natuurlijk overal van komen. Ik zou qua voer gewoon teruggaan naar 1 kg opfokbrok en onbeperkt goed ruwvoer. 'Dikmakers' zorgen vaak voor scheve verhoudingen in je mineralenhuishouding. Fijn dat ze weer het gras op kunnen!