Janinevv, wat jammer dat het nog niet zo gaat als dat je zou willen. Op de foto ziet ze er wel vrolijk uit!
Als je liever muesli blijft voeren is misschien de Grow - mix van Horsefood iets voor je. Dat is ook een muesli wat aan jonge paarden gegeven kan worden. Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, ik ben laatst overgestapt van veulenbrok naar de jaarling/merriebrok van hun welke doorloopt tot een leeftijd van 2,5 jaar.
Ik probeer 2 keer in de maand te gaan. Ik heb wel het idee dat Philaina mij herkent. En haar kriebels waardeert ze altijd. Ook al moet ik bekennen dat ik het deze maand zo ontzettend druk had en gekneusd was dat ik haar nog niet heb bezocht. Maar weet dat ze in goede handen is. En wel bericht krijg mocht er iets mis zijn. Wel ben ik dagelijks bij onze 3 andere volwassen paarden.
Toch even flink paar rondes blijven lopen en halt houden op commando, even vast staan tijdens poetsen voor 5 minuutjes en toen ze rustig was en netjes mee liep mocht ze weer terug. Maar volgens mij komt ze opeens in een puber fase! 

Als hij in de weide staat kan ik beter bij hem komen dus dan maar een halster om en poetsen enzo. 

zal wel weer een fase zijn.. ze is inmiddels alweer een jaar en 3 maanden zo'n beetje!