Laatst bijgewerkt door EmmaVZ op 21-01-13 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt
testebeest
Geplaatst: 21-01-13 11:13
ZO nu even uitegebreider reageren. Gefeliciteerd met de knappe man. Was weer niet een vlekkeloze bevalling dus, bestaat dat eigenlijk wel (denk het niet)
Maar ben benieuwd naar de foto's en ga nog afentoe genieten van de kleine man op de camera nu het nog kan
ow en ik zie de naam S.A. Na'ïl IBN Tawfiq noemen (one who attains his desires; a winner - son of tawfiq)
Gefeliciteerd! Toch een hengstje hihi, maar gelukkig gezond en wel en daar gaat het om! Mooie naam weer
peach2001
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-13 11:42
Dank! De livestream staat er nog even af. Dit jaar spuiten we niet bij elke merrie standaard oxytocine om te helpen met de placenta, en dat hebben we inmiddels ook geweten... Ze staat nu 9,5 uur aan de nageboorte en is 2x gespoten al, geen mm zichtbaar van de placenta zelf, alleen vliezen. Over een halfuur/3 kwartier als er dan geen vordering is moet ze gepeld gaan worden. En door het extra bijspuiten en lang aan de nageboorte staan wordt de tijddruk hoog en de kans op uitpersen van de baarmoeder groter. Dus het is nog even spannend. We hebben ook gelijk maar weer op voorraad gehaald vanmorgen voor de volgende merrie's einde test zeg maar... Terug naar standaard spuiten na de bevalling! Als straks de dame weer in orde is en de nageboorte eraf, dan mag de stream weer aan zodat jullie kunnen meegenieten van het kleine knulletje
Het is er net af, dus gelukkig hoeven we niet te pellen. Ze zal echter nog flink pijn hebben door het extra spuiten, dan trekt haar baarmoeder erg snel samen en het zorgt ook voor melktoeschieten, dus ze staat te spuiten als een gek
oxytocine, haal je dat bij de dierenarts? ik probeer alles wat ik over veulenen lees te onthouden en bij te leren wat fijn dat het gewoon eraf gekomen is net, scheelt weer. leuk dat er weer een baby is!
En ik heb het alweer gemist.. Maar gefeliciteerd! Ik zag hem net al even wankelen op de stream Maar hij lijkt voor een beetje week op de koten? Of komt dat door de hoek van de camera?