Zou het graag willen, maar als ie nu geboren zou worden zou ik moeten gaan flessen... zo`n klein uier heeft ze nog steeds... Vrees dat ze ons gewoon lekker voor de gek aan het houden is.. Ze ligt er wel perfect voor trouwens..
caramelle
Geplaatst: 20-04-12 21:38
stille meelezer hier=
maar ik denk toch dat dit niet heel lang meer gaat duren hoor
Nou ik denk dat het, gezien haar uier, misschien nog wel een week kan duren.... Hoop natuurlijk van niet, maar zou niet raar staan te kijken als ik over een week nog uierfoto`s aan het posten ben hier..
Latruda
Geplaatst: 20-04-12 21:47
Als ik het goed gezien heb heb ik de dames net nog zien staan.. Maar het kunnen ook je andere peerdjes geweest zijn.. Billy heb ik iig wel gezien.
Stephannie7
Geplaatst: 20-04-12 21:48
Mariska een geruststelling er zijn merries die niks hebben voor de bevalling, en pas geheel tijdens te bevalling vullen qua uier dan Vriendin van mij heeft onder andere zo'n merrie. Dus het zou zomaar kunnen.
Elke merrie is anders, sommigen kegelen niet en hebben totaal geen uier en op het moment dat het veulen geboren is dan schieten ze ineens vol tot overlopen toe. Dus, staar je niet blind op het uier.. Waarschijnlijk kreupelt ze nu zo omdat het veulen aan het draaien is in de richting van het geboortekanaal.
Ik hoop dat ze er zo snel mogelijk vanaf is en jullie een mooi en gezond veulen mogen verwelkomen op stal!
Nou ga nog even naar stal, hang toch voor de zekerheid haar hoef nog even in de biotex, mocht het wel een hoefzweer of zere straal zijn.. Baat het niet, schaad het niet..
stille meekijker meld zich hihi ik hoop dat t niet lang meer gaat duren, ben echt benieuwd
KimBreda
Geplaatst: 20-04-12 23:00
Spannend maar laat je niet verrassen ! Mijn merrie heeft pas uier gekregen toen het veulen er uit was, geen hars geen volle spenen niks ! Ze begon begin van de zaterdag kreupel te lopen op haar rechterachterbeen omdat het veulen gedraaid was en tegen een zenuw zat.
Savonds om kwart voor 11 is Nils geboren het enige waar we het aan merkte is dat ze ineens ging zweten en onrustig werd! Na de bevalling was ze ook niet kreupel meer!
Ben benieuwd
Jonnekee
Geplaatst: 20-04-12 23:18
Ik denk dat het niet lang meer op zich laat wachten ze draagt der staart wat schuin en van der kont af.
KimBreda
Geplaatst: 20-04-12 23:50
Nou ik denk zelfs dat je misschien vannacht een verrassing hebt haha