en ik heb geen glazen bol maar ik weet dat ze daar zo veel ervaring hebben dat ze dat wel goed aanpakken
KylaLover
Geplaatst: 21-01-13 02:21
wat vreselijk schattig!!! En wat super gaaf om de bevalling zo te zien!
Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
En verder, iedereen welterusten. Nu snel slapen voor mn toets morgen
kyrkelover
Geplaatst: 21-01-13 02:21
Aan 3 of 4 benen wit lijkt het zo. Maar ik ga naar bed heb de geboorte gezien en dat is genoeg voor mij.
franka75
Geplaatst: 21-01-13 02:25
volgens mij alle 4 , gaaf hoor kyla dat het zo goed te zien was
franka75
Geplaatst: 21-01-13 02:26
ok nou gelukkig janski
Janski
Geplaatst: 21-01-13 02:26
De navelstreng is te kort gebroken en dus bloedde die (wat niet hoort) dus die moest inderdaad even afgebonden worden. Het was een beetje onstuimige bevalling veulen spartelde gelijk al en leek echt naar zuurstof te zoeken al.
het bloedde lijkt nu gestopt dus naar verwachting komt het waarschijnlijk goed.
anneliesdj
Geplaatst: 21-01-13 02:27
Meiden, van harte met de grote man (want klein is ie echt niet meer zo te zien) en ik hoop dat alles goed gaat of iig snel goed komt. En straks lekker bijslapen Ik ga ook naar bed nu
1 elleboogslotje, dus moesten even meehelpen, weinig water, een klein drupje hier en daar. Toen hij eruit kwam leek hij eerst zo levenloos qua hoofd, maar toen de ribben eruit kwamen en zijn borstkas openvouwden gaf hij een gil!! hard en door merg en been (precies zijn pa dus). Hij had een boel vocht binnengekregen en hapte naar lucht dus we wilden hem snel verlossen en de merrie was geschrokken van het gillen dus die vloog ook gelijk overeind waardoor de navelstreng en de vliezen scheurden. De navelstreng is korter afgescheurd dan normaal en daardoor bleef die eindeloos bloed spuiten. Normaal ligt er altijd hechtdraad in de kast die we nooit nodig hebben en nu was het spoorloos (let op, die zien we morgen gewoon zo liggen ). Strotouwtje toen maar erom gedaan, maar het bloeden was toen al minder heftig. En toen hij probeerde te staan en het touwtje eraf kwam was het bloeden ook al gestopt.
Mam is heel beschermend, dus die moeten we zo even halsteren zodat we wat biest kunnen geven en de band eraf kunnen halen
het vruchtwater kwam trouwens na de bevalling nog af
franka75
Geplaatst: 21-01-13 02:40
ja dat geloof ik maar dat was wel een van de snelste die ik heb gezien en dat zijn er aardig wat
YamaSaki
Geplaatst: 21-01-13 02:42
Succes nog meiden! Goed gedaan weer! Kunnen jullie straks ook weer even lekker bijkomen Ik ga in ieder geval eindelijk slapen hahaha nu val ik wel om, sinds zaterdag ochtend hahaha Ik ben heel benieuwd hoe die er morgen uit ziet ^_^ (opgedroogd en wel haha) Bye~
(ik appede om 00.53 en om 00.58 was ie er al uit volgens mij O.o)