[Foto] 2020 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 13:27

Wat vervelend dat de opfok nu anders loopt dan jij gedacht had TF!
Ik zou gaan kijken voor een ander plekje en dan met het begin van de weidegang verhuizen. Je hebt er niks aan als hij op een plek staat waar jij geen vertrouwen in hebt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 14:50

Oeh lastig. Ik zou geloof ik ook naar een andere kudde kijken voor het weideseizoen.

Hier hebben we babyschriktraining gedaan. We hadden voor 2 paarden een in hand trailspeeltuin neergelegd met pionnen, balken en zeiltje en daarna heb ik met Noura nog een rondje gelopen. Ze had nog nooit een pion gezien dus die bekeken we van dichtbij. Zelfde met het zeiltje, dat niveau zeg maar :+

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:30

Ik snap je dilemma helemaal! Maar zelf lijkt me het niet zo fijn om ze op een eilandje te hebben staan. Oké ze kunnen natuurlijk ook door het draad vliegen.. Maar dagelijkse controle vind ik wel echt het miste wat ze kunnen doen. O:)

Ik weet niet wat je eisen, budget of gebied is. Maar ik weet dat bij Philaina op haar mini opfok (friesland) nog wel plek is voor een hengst veulen. Mocht je interesse hebben, dan mag je altijd een pb sturen. :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:55

Daihyo schreef:
Oeh lastig. Ik zou geloof ik ook naar een andere kudde kijken voor het weideseizoen.

Hier hebben we babyschriktraining gedaan. We hadden voor 2 paarden een in hand trailspeeltuin neergelegd met pionnen, balken en zeiltje en daarna heb ik met Noura nog een rondje gelopen. Ze had nog nooit een pion gezien dus die bekeken we van dichtbij. Zelfde met het zeiltje, dat niveau zeg maar :+

Oh daar moest deze foto nog bij _O-

Afbeelding

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:05

Hmm tf ik denk ook dat ik wat anders gezocht had..

Wat leuk Daihyo.

Poker is eergister verhuist van mijn ouders naar mij, en herenigd met z'n halfbroertje. Verloopt allemaal wel rustig alleen samen gaat nog niet goed, Ollie is toch wel al echt hengst aan het worden en blijft maar jagen. Eerst nog maar even met een draadje er tussen en als pokertje wat meer zelfvertrouwen heeft nog maar een poging doen.

Afbeelding

Afbeelding

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:18

Bedankt voor jullie meedenken en adviezen.
Caily, daar ben ik dus ook bang voor, dat ze in het water liggen en niemand het opmerkt of andere dingen die niet opgemerkt worden.
Ik woon zelf in Friesland en zou dan ook de opfok in Friesland willen zodat ik er regelmatig naartoe kan en dat ik er zo kan zijn wanneer er iets aan de hand is. Friesland heeft wat dat betreft genoeg opfok, dus niet te ver weg. De prijs is niet echt een issue, het moet gewoon een goede plek zijn. Maar op advies van de dierenarts wel kleinschalig. Ik stuur je even een pb kevinsky.

Lekker bezig daihyo, zo kan ze mooi wennen aan dingen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 01:21

Jemig, Poker lijkt, of is groot!! Wow! Komt vast goed met hem en Ollie.

Goldenarrow, heerlijk die valkjes. Voelt voor mij nog steeds raar als ik jouw bericht lees dat ik dat dan denk en vervolgens besef dat ik er zelf nu ook een heb, haha, dom.

Ik heb bij Friesland altijd het idee dat heel veel met sloten omheind is. Maar wellicht is dat een voor oordeel :+ Zeker bij kleinschalig zal dat anders zijn, haha. En wie weet een plekje gevonden via dit topic, dat zou helemaal mooi zijn.

Brave Noura!

Ik zit in Groningen, mocht je niks kunnen vinden, weet ik een plekje waar hij (op den duur) als ruin terrecht kan in een gemengde kudde met nog 2 2020 hengstjes/ruintjes, een 2019 merrie, en ook 2 2021 veulens, plus nog een aantal volwassen paarden waaronder een aantal speelse shets. Het is een paddock Paradise opzet met keurig stroomdraad overal.

Mijn twee boefjes staan trouwens altijd buiten. Die arme stakkers zijn eind februari (veilig samen met mamma, peettante en overgrootopa) verhuisd en hebben sindsdien een schuilstal. Dat was toch raar aan het begin, ze hadden nog nooit een dak boven hun hoofd gehad. Inmiddels is het allang normaal natuurlijk, maar toch zijn ze er weinig. Er hangt 1 hooinet maar die is booit helemaal leeg (buiten zijn ook 9 voerplekken) en ligt een liksteen. En door de buitendeuren kan je naar vrouwtje/poetsplaats loeren, verder hebben ze er weinig te zoeken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:35

Ik heb geen valk Caily, maar een schimmeltje :) Blijft het nog steeds een toverballetje.

Ik zou ook kijken voor een andere opfok. Jammer dat hij dan niet bij de huidige kudde kan blijven, maar ook daar wennen ze wel weer aan.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:02

Caily ik moest even lachen. Ik denk namelijk juist aan Groningen. Als het gaat om opfok met sloten rond het land ipv draad. _O-

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:19

Hihi dat is dus weer grappig. Ik ken hier sowieso weinig opfok, maar sloten hebben we al helemaal amper. Hier in de polder staat alles ouderwets achter prikkeldraad. Voornamelijk koeien, de paarden staan elders, maar wel in zelfde soort opstelling.

Oh echt golden arrow? Ik had nog foto's.terug gekeken, ze leek op de mijne qua kleur. Maar dat kan geen schimmel zijn. Toeval.. als je d'r nog duur wilt verkopen :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:29

Nope, echt een schimmeltje. Bruin geboren :) Valk kan ook niet, komt niet voor in het ras. Wij hebben alleen de basiskleuren, al is hier en daar ook wel ergens een sabino-gen (in meer of mindere mate). Hij staat overigens wel te koop.

Zo was ie als baby :D
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:08

Even ego bericht over bloed uitslag van Jelske

Gekopieerd :
Hoi hoi! Ik heb inmiddels alle uitslagen binnen. Op zich geen schokkende uitkomsten, wat wel opvalt is wat bloedarmoede. Nou is dat wel vaker bij paarden wat laag, en een oorzaak kan ik je in dit geval ook niet meteen geven. Darmen werken misschien niet helemaal optimaal en wormen is wel iets om bij te houden maar het is ook niet zo dat de waardes daarvan heel erg afwijkend zijn. Voor de bloedarmoede kan ik je wel een supplement geven, daar knappen ze vaak wel een stuk van op.

Niet zoveel wijzer maar gelukkig niks ernstigs, gaan nu schema opnieuw starten voor de wormen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:47

Gelukkig niks ernstigs, maar wel lastig dat je nu nog niet echt een duidelijke aanwijzing hebt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:42

Nee inderdaad. Fijn dat het beeld in ieder geval goed is. Bloedarmoede kan ook door wormen komen, dus goed om verder te onderzoeken :j

We hebben een jarige *\o/* *\o/*
[ITP] Er is er 1 jarig hoera hoera!
Noura is vandaag jarig.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:37

Klopt, ze gaat aan speciaal supplement en weer een nieuw ontworming schema.

Qua voedingstoffen zit ik goed dus gelukkig doe ik dat goed qua voeding (daar was ik ook bang voor)

Gefeliciteerd! Leuk topic !

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:22

Hier is goed te zien hoe groot ze nu is.
Afbeelding

En lekker overbouwd momenteel. Voor 1.40, achter 1.45 :+
Afbeelding

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:43

Fijn dat je de bevestiging hebt dat je met voer goed zit Janine en gelukkig niks raars uit het bloedonderzoek

Daihyo, nog gefeliciteerd met Noura, mooi paard.

Ik kreeg net van de opfokhouder een filmpje dat ze met een grote machine bezig zijn om de spinnenwebben weg te halen. ‘We zijn aan het spinnenwebben ruimen sommigen vinden het eng maar nanne lijkt niet echt onder de indruk’.
Afbeelding
(Is een still van het filmpje). Ik hou ervan. :D

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:51

Daihyo, nog gefeliciteerd met Noura! :)

Brigitte_D, Poker is groot zeg! :wow: Zowat even groot als zijn half broer niet? Hoe groot verwacht je dat hij ongeveer wordt?

ThornForest, mooie foto, heerlijk nuchter dus :D

Ook een leuke foto van de schiktraining. Ik heb met mijn veulens ook geprobeerd of ze over een zijltje wouden lopen. De één ging er zo over heen, de ander alleen met de voorhoeven. Laten we er op houden dat de één meer doet voor een snoepje dan de ander. :P Met dit weer hoef ik het niet te proberen, ze worden vanzelf wel mak van de wapperende delen naast de paddock :+ Echt wat een weer, het liefste willen ze allemaal naar binnen :j

Even een vraagje, voeren jullie nog veulenbrok en tot hoelang gaan jullie daarmee door? Ik moet binnenkort nieuw brok halen en ik twijfel of ik nu niet beter over kan gaan op 'volwassen paarden' brok. Mijn pony veulen (D) wordt eind deze maand 1 jaar en mijn paarden veulen verjaart eind april.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:55

ThornForest schreef:
Fijn dat je de bevestiging hebt dat je met voer goed zit Janine en gelukkig niks raars uit het bloedonderzoek

Daihyo, nog gefeliciteerd met Noura, mooi paard.

Ik kreeg net van de opfokhouder een filmpje dat ze met een grote machine bezig zijn om de spinnenwebben weg te halen. ‘We zijn aan het spinnenwebben ruimen sommigen vinden het eng maar nanne lijkt niet echt onder de indruk’.
[ [url=m/Vyiish.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Is een still van het filmpje). Ik hou ervan. :D

Vreten is veel belangrijker :Y)
Heerlijk zo nuchter en koel.

Emperor: ik voer Vitalbix breed & grow. Dat is muesli die je prima tot hun 3e jaar kunt voeren. Dus dat ga ik ook doen :j

En ja, wat een weer hè :=

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:02

Rosiekind vandaag, bijna 10 maanden oud Afbeelding

Wij gaan binnenkort overschakelen van veulenmuesli, naar junior muesli, tot ze 2,5/3 zijn :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:23

Ik zit op veulenbrok tot ze ongeveer 8 maand zijn. Vanaf dan een brok voor jonge paarden tot ze ongeveer 2,5 zijn. Pavo podo grow. Daarna gaan ze op de basis sportbrok die ik voer.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:39

Cioccolato schreef:
Ik zit op veulenbrok tot ze ongeveer 8 maand zijn. Vanaf dan een brok voor jonge paarden tot ze ongeveer 2,5 zijn. Pavo podo grow. Daarna gaan ze op de basis sportbrok die ik voer.

Dit inderdaad, maar in de zomer schakel ik over op 24/7 weidegang, en zolang er voldoende gras is Podo Care vitaminebrok als aanvulling.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:39

Oh ja in de zomer als ze 24 7 buiten staan voer ik geen brok bij. Vergeet het soms neer te zetten _O-

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:24

Ah dus toch met een tussenstap kwa voer. Dan ga ik dat ook doen. :j

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:59

Gister weer is wat foto's van Nemotje gemaakt is nu 10 maanden en z'n 65 a 70 cm denk ik
Afbeelding
Afbeelding