Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bassenqua schreef:Zo ik ben ook weer eens wakkerSchandalig zo laat uit je bed komen maar wel erg lekker om wat bij te kunnen tanken.
Iris is weer rustig geweest vannacht en ga dadelijk eventjes uiertje kijken bij de dame!![]()
yvonnedv, dank je wel voor je post, deze heeft mij enigzins weer gerustgesteld.
?
marrlinde schreef:Sorry als ik het gemist heb hoor, ik heb alleen de posts van TS gelezen.
Is er nog een DA bijgeweest? We hebben hier namelijk ook 4 weken gewaakt bij twee merrie's die alle tekenen vertoonden en zelfs lagen te persen. Twijfelen aan de dekdatum, maar bij controle bleek er gewoon niets meer in te zitten. Wanneer dat het geval is, is het voor jezelf natuurlijk erg vervelend. Maar als het veulen overleden zou zijn oid is het ook nog eens gevaarlijk voor je merrie...
Natuurlijk hoop ik voor je dat geen van beide het geval is!
Iris is ook absoluut niet ziek, ze eet goed, drinkt goed en pist en poept goed en geeft haar kleine nog regelmatig een gratis ritje bij de kermis. Op dat punt maak ik me absoluut géén zorgen, het is meer de bevalling zelf waar ik tegen op ging zien maar na de link van Yvonne gelezen te hebben ben ik weer wat geruster. Ik wist dat het veulen door de achterstand langer kon blijven zitten maar ik wist niet dat de merrie even zo goed op de uitgerekende datum de seintjes zou geven van een aanstaande bevalling. Dat in acht nemende verwacht ik dan opeens toch dat de dekdatum wel de juiste is, dit omdat Iris al zolang op voorhand slappe banden, uier etc heeft.
_Angelique schreef:voor Jack en Esther.
De beeb gaat gewoon voor een groot publiek![]()
En als hij/zij er eenmaal is, verwachten we natuurlijk een mega mega fotospam
(maar heb ook nog nooit een veulen gehad)Browniee schreef:marrlinde schreef:Sorry als ik het gemist heb hoor, ik heb alleen de posts van TS gelezen.
Is er nog een DA bijgeweest? We hebben hier namelijk ook 4 weken gewaakt bij twee merrie's die alle tekenen vertoonden en zelfs lagen te persen. Twijfelen aan de dekdatum, maar bij controle bleek er gewoon niets meer in te zitten. Wanneer dat het geval is, is het voor jezelf natuurlijk erg vervelend. Maar als het veulen overleden zou zijn oid is het ook nog eens gevaarlijk voor je merrie...
Natuurlijk hoop ik voor je dat geen van beide het geval is!
bleek gewoon niets meer in te zitten??!!
Hoe kan dat dan?
Het veulen is dan niet zo goed te vinden als het op de wei is terechtgekomen en direct wordt opgegeten door de roofvogels. Je zoekt er natuurlijk ook niet naar... Merrie gaat dan wel "verder" in de dracht, omdat dit bij beide merries het geval is geweest was het dus waarschijnlijk een virus.