Een kind krijgt een kind PART THREE.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bent u een

stille meelezer.
1739 (90%)
actieve meelezer.
184 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1923

Femke_Tweety

Re: Een kind krijgt een kind PART THREE.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:33

Klinkt erg logisch bij Iris, die verlengde dracht. (Info van Yvonnedv)
Gezien haar achtergrond lijkt het mij ook redelijk waarschijnlijk dat het veulen in het begin wat tekort gekomen is. In dat geval alleen maar mooi dat het rustig blijft zitten totdat het "af" is.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:10

Bassenqua schreef:
Zo ik ben ook weer eens wakker :o Schandalig zo laat uit je bed komen maar wel erg lekker om wat bij te kunnen tanken.

Iris is weer rustig geweest vannacht en ga dadelijk eventjes uiertje kijken bij de dame! ;)

yvonnedv, dank je wel voor je post, deze heeft mij enigzins weer gerustgesteld. ;)

Krijgen we fototjes :D?

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:12

Jaa leuk :o :P ;) :+ :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:14

*stipje*

Ongelooflijk toch, die merries dit jaar laten ons maar wachten!

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:15

veulen?

Geen veulen... -O- go Iris?

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:16

Iedere dag weer denk ik JA nu zal er toch wel een x een veulentje te zien zijn maar nee :wow:

Komop Iris! We zijn er écht klaar voor met zn allen! *\o/*

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:17

Stille meelezer vanaf topic 1, maar nog steeds geen veulen?
Dit is een aanslag op mn leerwerk voor mn tentamens aankomende weken :')

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:19

Sorry als ik het gemist heb hoor, ik heb alleen de posts van TS gelezen.

Is er nog een DA bijgeweest? We hebben hier namelijk ook 4 weken gewaakt bij twee merrie's die alle tekenen vertoonden en zelfs lagen te persen. Twijfelen aan de dekdatum, maar bij controle bleek er gewoon niets meer in te zitten. Wanneer dat het geval is, is het voor jezelf natuurlijk erg vervelend. Maar als het veulen overleden zou zijn oid is het ook nog eens gevaarlijk voor je merrie...

Natuurlijk hoop ik voor je dat geen van beide het geval is! ;)

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:21

marrlinde schreef:

Is er nog een DA bijgeweest? We hebben hier namelijk ook 4 weken gewaakt bij twee merrie's die alle tekenen vertoonden en zelfs lagen te persen. Twijfelen aan de dekdatum, maar bij controle bleek er gewoon niets meer in te zitten. Wanneer dat het geval is, is het voor jezelf natuurlijk erg vervelend. Maar als het veulen overleden zou zijn oid is het ook nog eens gevaarlijk voor je merrie...

bleek gewoon niets meer in te zitten??!!

Hoe kan dat dan?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:22

In een vroeg stadium kan de vrucht nog weer opgenomen worden door het lichaam, maar weet niet hoe en of dat kan in een later stadium van de dracht...

Denk eerder dat het dan een grote ontsteking wordt, waar de moeder ook veel last van zal hebben...

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:24

ok laten we hopen dat in het ergste geval de dekdatum bij Iris niet klopt en dat voorderst alles gewoon goed gaat en alles lekker in leven is... anders kan ik hier namelijk gerust een potje zitten meejanken...

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:25

Ik hoop voor TS dat wat marrlinde zegt niet van toepassing is maar ik zou idd nog een keer laten checken

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:28

TS ziet het veulen trappen, En als het een grote ontsteking was dan zat Iris niet lekker in haar vel, maar Iris doet het prima als ik het zo hoor. Ik denk dat we van het verhaal van Yvondedv uit moeten gaan.

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:45

2a54z6e45r6r schreef:
Ze gaat namelijk op mijn verjaardag veulenen, morgen :D

happy B-day !

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:30

nee hoor bij iris en viga zit alles goed want ze voelt en ziet de veulens trappelen.
ze verlengen alleen het huurcontract ....arme iris ik zou weigeren en de huur eens opzeggen haha

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:45

Sparky10 schreef:
ze verlengen alleen het huurcontract ....arme iris ik zou weigeren en de huur eens opzeggen haha

_O-

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 13:48

Klopt hoor, het veulen leeft nog steeds. Vannacht lag iris zalig plat en kwam ze zowat los van het stro, zo'n gigantische trap gaf de kleine. Als het veulen gestorven zou zijn dan zorgt het lichaam dat het afgedreven wordt, meestal binnen 3 dagen. ;) Iris is ook absoluut niet ziek, ze eet goed, drinkt goed en pist en poept goed en geeft haar kleine nog regelmatig een gratis ritje bij de kermis. Op dat punt maak ik me absoluut géén zorgen, het is meer de bevalling zelf waar ik tegen op ging zien maar na de link van Yvonne gelezen te hebben ben ik weer wat geruster. Ik wist dat het veulen door de achterstand langer kon blijven zitten maar ik wist niet dat de merrie even zo goed op de uitgerekende datum de seintjes zou geven van een aanstaande bevalling. Dat in acht nemende verwacht ik dan opeens toch dat de dekdatum wel de juiste is, dit omdat Iris al zolang op voorhand slappe banden, uier etc heeft. ;)

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:08

_Angelique schreef:
:(:) voor Jack en Esther.
De beeb gaat gewoon voor een groot publiek :')
En als hij/zij er eenmaal is, verwachten we natuurlijk een mega mega fotospam :j

nou ik vind bijna 1500 volgers toch wel een flink publiek, ik heb nooit zulke volle zalen getrokken _O- (maar heb ook nog nooit een veulen gehad)

ik denk als een veulen (af) zou sterven in dit stadium ,dat de merrie toch heel snel ,heel ziek zal worden als het er niet gelijk uit zou komen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:15

Okee fijn dat het veulen nog wel leeft!

Browniee schreef:
marrlinde schreef:

bleek gewoon niets meer in te zitten??!!

Hoe kan dat dan?

Ja, rond de 4 maanden is er een merrie geweest die waarschijnlijk een virus mee heeft genomen, om een lang verhaal kort te maken. ;) Het veulen is dan niet zo goed te vinden als het op de wei is terechtgekomen en direct wordt opgegeten door de roofvogels. Je zoekt er natuurlijk ook niet naar... Merrie gaat dan wel "verder" in de dracht, omdat dit bij beide merries het geval is geweest was het dus waarschijnlijk een virus.

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:16

Ts je had al een paar keer gezegt dat mini's niet de volle 11 maand dragen meestal. maar wat bedoel je met mini's? gewoon shetlanders of??

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:23

montiej, geen idee hoe het bij de shetlanders gaat, ik praat echt over de minipaardjes, bevallen rond de 320 dagen is de normaalste zaak van de wereld bij de mini's.

marrlinde, wat een apart verhaal van jou merrie's maar een virus kan lelijke dingen veroorzaken. En inderdaad, de roofvogels nemen het gelijk mee om op te peuzelen, hier ook genoeg van dat volk, we kunnen de duiven niet meer los laten vliegen want binnen een paar minuten slaan ze de duiven uit de lucht, zó jammer. ;)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:33

Iris houd me van mijn huiswerk af! Je moet dat veulen er uit poepen dan kan ik me weer consenteren op school.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:15

Geloof ik niks van Arankeng :D Als ze is bevallen ga je steeds kijken of er al nieuwe foto's gepost zijn :D Tenminste, ik wel :P

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:17

oliebol betrapt :P

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:18

ik ben 3 dagen druk aant werk geweeest en geen tijd gehad om dit allemaal te volgen.. Ik dacht daar zal wel een veulentje zijn maar nog niet.. Wat laat je ons lang wachten Iris