Heaven (10 mnd.) krijgt überhip cadeau!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Heaven (10 mnd.) krijgt überhip cadeau!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 21:35

Bedankt voor alle reacties.

Vind het erg jammer dat een aantal hier zo snel conclusies hebben getrokken, zoiets dan in een topic plaatsen en het het hele onderwerp vergeten. Krijg graag veel reacties, maar dit is niet de manier. Knipoog

Ik ben niet aan het denken gezet door dit topic, sterker nog, de situatie blijft zoals het is. Waarom? Omdat ik weet dat de pony's hier gelukkig zijn. Ze worden hier niet voor niets oud. Knipoog Dat komt ongetwijfeld een deel door de leefwijze hier. De mogelijkheid IS er wel om ze dag en nacht buiten te zetten, maar dat doe ik gewoon niet. Ik weet dat Heaven het zo prima vind, in de winter komt ze zeker 7 uren buiten, in de zomer kan dat wel oplopen tot zo'n 12 uur per dag en als het echt warm is 24 uur per dag. Als jullie die situatie eens in je hadden opgenomen hadden jullie misschien energie kunnen besparen in het overtrokken reageren. Knipoog

Ik zal zo eens in het andere topic kijken en mijn mening laten weten. Desondanks blijven het meningen, of de pony's gelukkig worden van de leefstijl kunnen zij alleen weten en de eigenaren zullen het zien. Ik woon ook maar in een 2 onder 1 kap huis en een ander in een vila van 3 miljoen euro. Ik ben daarom niet minder gelukkig. Knipoog

Voor de mensen die toch nog leuk konden reageren een bedankje. Lachen Blij dat jullie wel zien dat ik goed voor mijn pony zorg, want áls er iemand met een hart voor dieren is, ben ik het zeker wel!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 21:36

inowa schreef:
heaven ziet er weer super uit!!!

nog keuringen in de planning voor dit jaar?

nou,ik ga mijn kleine meisjes ook even op stal zetten....staan al sinds 10 uur buiten .spreek je nog wel!!

We hebben het wel op de planning staan, maar eerst dus afwachten of ze een beetje in verhouding blijft. Knipoog Hoef niet met een overbouwde jaarling heen te gaan. Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:38

Je hoeft je niet te verdedigen hoor Jody, jij weet zelf het beste hoe het zit en dat sommigen dat niet willen geloven is niet jouw probleem. Lachen

Enne.. wanneer komen de beloofde buitenfoto's van Heaven? Sigaar Still waiting.. Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 21:39

Er is al een nieuw buitenfoto's-topic. Haha! *zoekt link.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 21:40

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:41

Ogh heb ik 'm gemist!?! Bloos! *schaam schaam* Ga meteen kijken. Koe

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:19

Muzefee schreef:
inowa schreef:
heaven ziet er weer super uit!!!

nog keuringen in de planning voor dit jaar?

nou,ik ga mijn kleine meisjes ook even op stal zetten....staan al sinds 10 uur buiten .spreek je nog wel!!

We hebben het wel op de planning staan, maar eerst dus afwachten of ze een beetje in verhouding blijft. Knipoog Hoef niet met een overbouwde jaarling heen te gaan. Haha!

pepper gaat mee naar sevenum....meedoen bij de 3 jarigen alweer
hoop dat ze naar de CK mag...dan zie ik je vast daar wel... Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 22:20

Op de CK ben ik zeker, hééél erg hopen dat Heaven goed genoeg is, zoniet volgend jaar weer een poging. Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:25

of wachtten tot ze 3 is,dan meer kans om meteen het ster-predikaat binnen te krijgen....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 22:26

Maar die kans blijft er toch wel. Knipoog Of ik nu heen ga of over 2,5 jaar. Haha! We zullen zien wat ze doet. Haha!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:56

mooie heaven muzefee!!!!! het halster staat haar Lachen

en o-ow, de mijne staan ook op stal in de winter Clown ga even kijken in t andere topic

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 23:38

Jeetje mina! Denk je effies leuk wat foto's te posten krijg je van die reacties dat je paard 'afschuwelijk' gehouden wordt! BELACHELIJK! Die van mij die rennen om een uur of 5 naar binnen! En oh ja, ook tussen de tralies, soms zijn ze zo'n ruzie aan het maken ertussen dat ik het binnenkort misschien helemaal dichtmaak om ongelukken te voorkomen! Ook afschuwelijk denk ik Gestoord

Het is een knap veulen (eeh jaarling Knipoog )
Halstertje is mooooi! Haha! (en wat kan ie al braaf vaststaan! super!)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 02:19

Ik vindt het veulen er netjes en gezond uitzien hoor Lachen
Goed werk Muzefee.
Denk dat mensen zich druk moeten maken om de paarden in het buitenland in die arme landen dan om dit veulen die er top uit zien.
En mijn merrie staat ook tussen dichte wanden en tralies en vindt het een super uitvinding en die ziet in de winter ook geen wei Lachen
En mijn veulen staat ook in de opfok in de avond binnen en overdag buiten, dus dan doe ik het ook niet goed Lachen

Muzefee lekker doorgaan met je ding daar ben jij gelukkig mee op jou manier Haha!
Veulen ziet er goed uit Tong uitsteken

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:47

Arabesk schreef:
van 10 tot 5 buiten, is nog altijd 17 uur per etmaal in een box waarbij sociaal contact met soortgenoten niet mogelijk is en bewegingsvrijheid beperkt is.

Daar mag je zelf een conclusie uit trekken en bepalen wat het beste is voor je paard.

Daar gaan we weer. Typisch bokt dit...

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 08:59

Arabesk schreef:
Waar ik me druk om maak? Dat een (jong) paard 17 uur per etmaal moet doorbrengen in afzondering. Tuurlijk is er niet overal zestig hectare land beschikbaar, maar er zit meer tussen ‘je paard op de poesta’ en solitaire huisvesting. Ik denk aan bijvoorbeeld: loopstallen, paddock, ander vormen van groepshuisvesting. Het minimale om in elk geval aan de sociale behoeften van het paard te voldoen zijn open top stallen. (het probleem van te weinig beweging blijft dan nog open)

Het is geen kwestie van mening opdringen, maar mensen er bewust van maken dat stallen met blinde tussenmuren of tralies echt niet kunnen.

Wat een dom gekakel zeg...
Mijn paard wil niet eens snachts buiten staan...

Jody ga vooral zo door, Heaven ziet er super gezond uit...

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:06

geluksvogel schreef:
Citaat:
Verder een leuk halster trouwens Lachen , 'later als ie groot is' een bijpassend dekje denk? Knipoog

Hahahaha tuurlijk Arabesk. Als je opeens van alle kanten veroordeelt wordt op je eigen oordeling ga je maar aardig doen Rolleyes Túúrlijk. Sorry hoor maar dit vind ik echt te idioot voor woorden. Je begint eerst dingen rond te bezuigen en wil dat vervolgens niet lukken, dan ga je maar slijmen en opeens na een aantal berichten waaruit blijkt dat je het totaal niet eens bent met de leefmethode van haar veulen, ga je zeggen dat het halster leuk is. Ik heb als natural voor iedereen respect maar dit komt toch wel erg raar over...

Laten we hiermee stoppen, het is wel duidelijk wat we ervan vinden. Iedereen verdedigt zijn standpunt, niks mis mee maar doe dat dan niet hier Knipoog

MEE EENS Haha!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:48

Wat een leuk beestje om te zien!
Gaaf halster.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:50

Er zijn tig veulens die in een opfokstal staan en de hele winter geen daglicht zien! Knipoog

is dat dan niet zielig? Ik snap het ook niet helemaal, die ophef. Koe

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:53

Ooo wat een plaatje zeg, echt leuk beestje!
Moeders mag er ook wezen, (profiel;))

Veel plezier!

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:14

Wat een leuk halster Jody,en niks aantrekken van sommige bokkers hier hoor Knipoog mijn pony komt toch ook aleen overdag buiten en staat snacht's gewoon op stal (sterker nog ze wil perse snachts binnen vind er buiten nils aan snacht"s) is dat dan ineens ook verkeerd ,nee hoor Heaven ziet er goed uit Go jij! Go jij!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:18

Staat Heaven mooi hoor! Ik heb 'm ook maar vind 'm zo 'stijf' daarom gebruik ik 'm niet zo vaak. Misschien toch maar wat vaker gaan gebruiken want ik vind het zo'n schattig halster om te zien!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:25

Ach Muzefee, trek het je niet aan. Het enige wat ik kan doen is diep zuchten bij de reacties van Arabesk. Ik heb ook een jaarling, die staat in een loopstal en komt in de winter maar 4 uur buiten. Jammer, maar vaak wíl ze niet eens naar buiten met slecht weer. En na 2 uur staan ze al weer bij het hek te hangen. Ik weet dat mijn jaarling gelukkig is, en als het zomer is gaat mevrouw 24/7 de wei op, alleen kan dat nu niet. Of ik daardoor geen paard had moeten kopen? Nee onzin. En hetzelfde geld voor jou. Jij zorgt prima voor Heaven, ze heeft alles wat ze nodig heeft, overdag eruit, contact met soortgenoten enz enz.

Trek het je niet aan, sommige mensen willen alles beter weten Ach gut

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:46

Ik blijf het een heel mooi veulen vinden en ik ben jaloers op dat halstertje echt schattig.
Verder ziet ze er niet uit alsof ze ongelukkig is, in tegendeel zelfs OK dan!

Maar 1 van onze veulens staat nu al 4 weken op boxrust mishandel ik hem nu ook, of doe ik dat door hem buiten te laten lopen met pijn? Knipoog

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 00:32

Ahaaa ;daar heb je mijn favo bokt merrie veulen weer !! Tong uitsteken
Volgens mij vindt ze het halster zelf helemaal niet zo mooi Clown kijk hoe ondeugend ze op de 2e foto kijkt Whoosh!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 00:34

Bedankt voor de leuke reacties verder. Haha! Haha!

Heaven heeft iig nog fans overgehouden aan dit akefietje. Haha!