Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hasufel

Re: Cupido's Nimue: wanneer de realiteit dromen overtreft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 16:33

Haha gave foto’s en commentaar!

Interessant mix aan bloed in die pony’s

Verwachting is toch dat relpda wat groter wordt?

Hopelijk vu snel weer rad

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-22 19:22

Ja klopt, Relpda heeft een verwachte eindmaat van 1.45 - 1.50 . Nim van 1.30 - 1.35 . Dus daar zit wel een flink verschil in :D

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 19:42

Ze is echt zo leuk <3
En leuke foto's!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 08:30

Hoeveel foto's mag je per bladzijde? Meer meer!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 13:38

Dankje Temeraine!
Monique 15 per post :D ik neem vanmiddag de camera weer even mee ;)

Heb van gisteren wel korte filmpjes

Arme Kirs mag ook van Nim niet slapen, al wordt ze wel een stuk zachtzinniger omhoog gepest dan Vu dat deed

Vu deed dat destijds zo:

Afbeelding

Afbeelding

Over Vu gesproken, de bult begint weg te trekken. Ze is nog niet rad maar rent wel weer vrijwillig met Relpda mee. Dus zit verbetering in.
Wel wordt ze weer moddervet. Ze mag nog een weekje mee eten met Relpda en daarna hoop ik Relpda bij Kirs en Nim te kunnen zetten en dan kunnen we Vu weer op dieet gooien.
Nog even een stukje Relpda en Vu

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 19:40

:+ ik kwam vandaag net voordat ze wilde dutten en ik ging ook nog pesten met een halster. Dus ze had niet echt veel zin in leuke foto's maken....

We beginnen met een vergelijkje..
Nim 3,5 week verschil
Afbeelding
Afbeelding

En vergelijkfoto tussen de twee zusjes
Afbeelding

Dan om de niet zo charmante blik van kirs goed te maken..
Afbeelding

Als je te moe bent om echt kwaad te maken, ga je maar een beetje gek doen rond je moeder
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prioriteiten zijn al goed bepaald, eten!
Afbeelding
Liggend is dat nog makkelijker
Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:48

Heerlijke foto's weer. Ik vind Kirs wel echt veel ouder geworden ineens. Ligt dat nou aan mij?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 20:54

Dat herken ik eigenlijk niet Monique. Integendeel, ik vind haar veel fitter dan ik had verwacht. Na Vu heb ik echt een jaar moeten opbouwen/revalideren met haar, ze had echt veel mobiliteit en spierkracht verloren in rug en bekken. Nu lijkt ze overal fluitend doorheen te fietsen.
Ik had al rekening gehouden dat ze na deze dracht op actief pensioen zou moeten, maar als het zo blijft kunnen we nog wel even door sporten.

De eerste foto is ontzettend onvoordelig en ik heb de hanenkam vandaag even snel maar slordig gekortwiekt. Misschien is dat het?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 22:08

Dan zal het aan mij liggen. Ik vond haar hoofd, haar gezicht, of eigenlijk haar gezichtsuitdrukking ouder.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 22:14

Zo, even een vlotte verjaardagspost. Het laatste jaartje dat ik mezelf een twintiger kan noemen is begonnen *D

Het was weer een lekker typische penny verjaardag, daar hou ik van. Dus geen sociale verplichtingen, wel veel dieren.

We zijn de dag gestart met een wandeling met Brum en Vu. Vu is gelukkig weer goed, al was een wandeling van 6 km wel een aanslag op de conditie :') denk dat ze iets meer mee moet rennen met Relpda.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens langs bij juval, om het broertje van Brum te kiezen die bij ons gaat wonen. We moeten nog een maandje wachten, maar dan komt Merlin de familie versterken.
Merlin en Nim zijn dus op dezelfde dag geboren, dus namen met dezelfde herkomst vonden we wel leuk..

Afbeelding

Afbeelding

Toen weer terug naar de pony's, want ik wilde graag een foto samen met Nim. Even een foto van vriend om het licht te checken en te laten zien wat ik ongeveer wil..
Afbeelding

Toen camera af gegeven en even lekker met Nim gekroeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna hebben we nog een poging gedaan om het meer richting het eerste beeld te krijgen maar toen had Nim er geen zin meer in :') we staan er samen op, daar gaat het om :D

En de dag rustig op stal afgesloten, dus lekker in de wei gezeten en wat foto's gemaakt. Nim vindt halsters nog steeds stom, maar we oefenen gewoon dagelijks even.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En we hebben de bufferzone weg gehaald, ik hoop Relpda volgende week erbij te gaan zetten. Voor nu nog even met een hekje ertussen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot Kirs het wel genoeg vindt..

Afbeelding

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 08:16

Okee nu ben ik echt jaloers. Mijn zusje is nooit naar mijn mooie merriepony komen kijken. En nu zijn ze allebei dood ;(

Maar daar is dit topic niet voor ;) Klinkt alsof jij een heerlijke verjaardag hebt gehad! En je hebt de foto die je wilde, met jouw vriend erop. Wat wil je nog meer :) Lijkt me een lief type, die de paardjes ook echt leuk vindt :)

En de laatste foto's zien er veelbelovend uit: hek nog heel en Relpda ook. Wordt zeker wel even spannend als die drie bij elkaar gaan.

Fijn dat Vuutje weer hersteld is. Misschien dat het wandeltje ook wat heftig voor haar was ivm haar status van obesipony?

En Nim is op de vergelijkingsfoto's inderdaad nu huge :wow:

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:56

Hey van harte dan! Je verjaardag ziet er geweldig uit en Merlin en Nim, helemaal goed!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 21:06

Koper :knuffel: :knuffel:
Ja mijn vriend is super <3 zo fijn om de dierenliefde te kunnen delen.
Vandaag even bij Vu gekeken en de spierpijn viel volgens mij mee, dus precies de goede intensiteit gisteren. Altijd even zoeken naar een balans tussen vetjes verbranden en het te gek maken.

Dankjewel Monique!

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 17:27

Hoe is het nu met kleine Nim?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 23:06

Leuk dat je het vraagt Lyonahorse. Fysiek doet ze het super, ze ontwikkelt mooi en groeit erg goed. Momenteel is ze lekker overbouwd.

Mentaal zijn we even aan het puzzelen met haar. Het is echt een introverte zenuwpees. Zolang ze vrij is om te gaan en te staan is dat prima te doen, ze hinnikt vaak naar ons en zolang je je klein maakt komt ze ook vaak wel even buurten. Echter vindt ze dingen verder erg snel eng en schiet ze dan heel vlot in de vluchtmodus, waardoor het wennen aan een halster en meelopen wel erg traag gaat.
Kriebelen vindt ze ook wel lekker op z'n tijd, maar niet zo geweldig dat ze ermee om te kopen is :+ dus het is nu een beetje een kwestie van routine kweken en besef kweken dat je niet dood gaat van wat gepruts aan je lijf.

Het karakter is me niet onbekend, dit komt echt vanuit de moederlijn. Kirs is ook van nature erg gereserveerd, beetje achterdochtig en zelfstandig. En de moeder van Kirs was ook zo. Als deze pony's doorhebben dat ze bij je horen en je leuk gaan vinden dan heb je er ook echt super fijne dieren aan.
Maar dat moet groeien, dus we moeten nu even veel tijd en geduld investeren en dan komt het ook wel weer goed. Maar het is gezelliger als ze je gelijk al heel aardig vinden :')
Gelukkig heb ik nu twee weken vakantie, ik verwacht dat we tegen het einde van de vakantie wel over dit hobbeltje heen zijn.

Gewoon even inchecken doet ze ondertussen al wel heel netjes , om even positief af te sluiten *D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 00:11

en omkopen met lekkers?

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:12

Nog gefeliciteerd!
Lijkt me lastig, introverte zenuwpees, maar aan de andere kant heb je ervaring mee en geen haast dus dat komt vast goed

Je hebt echt een mooi stel ponies (en hond) :)
Geniet van je vakantie

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:47

Introverte zenuwpees heb ik ook, maar dan in katvorm ;) Ik ben er echt van overtuigd dat zulke dieren niet voor niets terechtkomen bij juist die mensen die het snappen en er goed mee om kunnen gaan. En het ook eigenlijk best waarderen.

Snoep en kriebels werkt inderdaad niet afdoende. Je moet het hebben van de verbinding. Als die er is kun je er vrij veel mee.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 20:52

Voor eten is ze nog te klein, later is dat mogelijk wel een bondgenoot. Maar de basis is verbinding en vertrouwen en dat moet zich opbouwen.
Vandaag wel twee keer een fijne sessie gehad, wel even met een stapje terug maar wel weer oprechte nieuwsgierigheid weten te triggeren.

Twee plaatjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:45

Ow, ze is zooo lief!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 17:02

Voorproefje vanuit de wei..
Afbeelding

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:32

Superleuk! <3

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 21:51

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 06:35

Ik had blijkbaar gewoon helemaal geen stipje gezet hier :oo

Instagram meevolgen is leuk, maar ik miste alle verhalen die je erbij typt :D

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 11:37

Wordt daar nou druk gekauwd? Fijn dat ze bij elkaar kunnen!
Vu alweer op weg naar gymnastiek met omheining..?