Baby boom bij de Rijsdrechtjes!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Baby boom bij de Rijsdrechtjes!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:18

Neeeeeee!!

OOIT komt er een veulen van Wyona hoop ik. Maar ik wil een speciaal kleurtje eigenlijk.... Maar met zulke fotos maakt kleur eigenijk niets meer uit <3 <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 10:34

:D Tiger is er dit jaar ook nog, dus dan weet je alvast hoe je kleintje er uit kan zien..... }>

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:12

Ik vind dat bontje ook erg leuk.... Maar goed. Laat t maar niet doen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:23

Gabber :D Hij is echt leuk en heel mooi getekend!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:26

Haha wat een naam.
Hoe heeft die van Notre¿

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:36

:D Ja he?!

Galante

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:30

Bij ons helaas geen veulentjes dit jaar, maar jouw foto's maken veel goed!
Wat een schatjes zeg. Gaat dat nog naar de keuring?

en wat is Tiger trouwens een geweldige hengst :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:00

Haha ook weer een mooie naam :+
Bijzondere namen altijd

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 19:28

Peer12, dank je wel!! Is er niet gedekt of is het niet goed gegaan??
Uit m'n hoofd keuren wij de 18e augustus?! Vorig jaar hebben we een grote vrachtwagen gehuurd. Was wel super relaxed om ze daarin te vervoeren!
Tiger is echt geweldig!!! Het karakter is zo super!! Als je hem poets, gaat hij bijna liggen :D Normaal dekken we 3 seizoenen met 1 hengst. Nu mag hij zeker nog een jaar extra blijven omdat we zo blij met hem zijn :D De karakters van de veulens zijn ook super!

Afbeelding

Carina, de meeste zijn inderdaad wel mooi!

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:15

Jullie pakken vast wel een paar premies met die droppies! :)

Helaas hier ontzettend veel pech gehad. Ik begin echt serieus te geloven dat de geest van Murphy rondwaart op stal...
We hadden 3 merries drachtig van hetzelfde hengstje. Nummer 1 kwam ruim 2 maanden te vroeg, die vonden we naast moeder in de stal. Daarna kreeg de tweede met nog 1 maand te gaan enorme koliek. Veulen eraf gehaald om de merrie te redden, maar dat hielp niet. Uiteindelijk merrie en veulen dood. Het zusje van deze merrie heeft daarna ook haar veulentje vergooid, waarschijnlijk door stress.

Tiger klinkt trouwens echt als een geweldige hengst! Wij doen het met ons shetje zonder papier of afstamming van inmiddels alweer 23 jaartje oud. Normaal ben ik er niet voor om 'zomaar' te fokken, maar deze hengst heeft ook echt zo'n fijn karakter! Zijn veulens zijn echt altijd mooi, klein en superbraaf!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 00:01

-O- :(:) Een paar jaar terug hebben wij ook zo'n jaar gehad!! Zijn toen verdomme 3 merries en 4 veulens verloren |( Dacht echt dat het niet meer goed zou komen even.....
Ik durfde bijna het land niet meer in, zo bang wat er nu weer zou gebeuren..... Het jaar erop waren we echt extra bang of alles wel goed zou gaan, maar gelukkig konden we steeds na ieder gezond veulen (en uiteraard merrie) een beetje opgeluchter adem halen!
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe ze het op de keuring gaan doen! Het zijn ook hele attente veulens en dat zien ze toch wel graag op de keuring :D
Tiger is echt een wereld hengst!! Hij is wel erg omkoopbaar met snoepjes :+ Het is een stuiterbal als het dekseizoen weer gaat beginnen (dat voelen ze al goed van te voren aan :P ) Maar als je dan met hem gaat lopen en hem af en toe laat halt houden, doet hij echt alles voor een snoepje :D Dat is wel erg fijn! We hebben wel eens een hengst gehad, die we met z'n tweeen naar het land moesten brengen, omdat je hem anders echt niet hield }:0 (hoe stoer voel je je dan, als je daar als volwassenen loopt met eentje van nog geen meter die je niet kunt houden :') )

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:23

aaah wat een superveulens zeg, heel mooi!!!
Fijne kleurtjes ook, hier fokt bijna alles alleen zwart(toevallig dit jaar eens uitzondering!!) haha ook leuk maarja die zijn er al zoveel :o

waar gaan jullie op keuring??
wij willen kijken om ook een vrachtwagen te huren...hebben nog nooit zoveel pony's gehad als dit jaar zitten zo rond de 20/25 en dat met maar 3 2 paards trailers dus anders wordt het op en neer rijden haha!!

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:10

Kan me voorstellen dat je ff niet meer durfde! Dat is wel balen ja 3 merries en 4 veulens :(:)
Je weet dat er risico's zitten aan dracht en geboorte, maar je denkt er meestal toch niet echt bij na dat het heel erg fout kan gaan
Totdat het een keer gebeurt natuurlijk... -O-

Maar goed, gelukkig hebben jullie nu wel veel gezonde merries en veulens. En gelukkig bestaat en bokt, kunnen anderen (en ik!) ook meegenieten :D
Wij hebben hier ook 2 appie hengstjes op stal, van 88 cm en 78 cm "groot" die zijn in het dekseizoen ook bijna niet te houden!
De grootste is nog het meest "beleefd" aan de hand maar die kleine daar hangen we soms echt met 2 volwassenen aan... Enne ja, dan voel je je echt ff heel erg stoer, euhm stom }:0

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 12:41

:D
Wij keuren dit jaar in Wormerveer. 'Vroeger' keurden we in de Groenoordhallen te Leiden. Heerlijk dicht bij! Maar het vervoer ging wel allemaal met trailers. Vond het niet echt altijd even ideaal :o
De vrachtwagen die we nu de laatste paar jaren gehuurd hebben, bevalt echt heel goed! De chauffeur is een super relaxed iemand, en dat is ook heerlijk met het in- en uitladen!
Vorig jaar hadden we een heerlijk plekje in de schaduw, hoop dat het dit jaar weer lukt. Dat is weleens een nadeel als je met zoveel pony's komt, je moet er erg vroeg zijn om ze allemaal bij elkaar te kunnen zetten. Als je met 1 of 2 pony's komt, kun je altijd wel ergens tussen :P
Zo'n dag is best wel lang dan, zeker voor de veulens! Die keuren 's morgens al als eerste. We hebben al een paar keer gehad dat we met een pony de kampioenskeuring haalde, en dan moet je toch echt de hele dag blijven.
Maar gelukkig kunnen ze bij thuiskomst weer gelijk het land in, dus dan kunnen ze weer heerlijk bij komen.

Tot een aantal jaar terug, fokten we op 1 bruine merrie na, alleen vossen. er is nu wel een klein beetje variatie in gekomen :+ Maar het is nog wel voornamelijk vos.
Vind het bij ons erg leuk dat het echt allemaal eigen fok is!! Het is natuurlijk heel 'makkelijk' om ergens goede merries te kopen en te scoren op een keuring, maar nu ben je toch extra trots als een merrie kampioen wordt of een hengst goed gekeurd wordt op de hengstenkeuring!!

Ben heel erg benieuwd hoe het van het jaar gaat!

Ik zal kijken of ik morgen m'n fototoestel niet vergeet en nog wat foto's maak :D

AlineC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:42

wat een lieve beestjes echt zo ontzettend lief, wij hebben oook een paar veulentjes gehad maar die van jullie zijn schattiger! <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 22:36

*\o/* En weer een merrie erbij!!!
Annemone is gister bevallen van een zwarte merrie. Zojuist wezen kijken. Wat een wankel ding nog :D
Ik heb foto's, maar moet die nog op de computer gaan zetten. Morgen zal ik ze hier plaatsen!
Zijn geen super foto's helaas, want ze wilde haar dochter nog even heeeeeeeel erg graag voor zichzelf houden.... :+

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:42

Van welke merrie is anemoon dan?
Leuk hoor. Is t nu klaar of.lopen er nog drachtig

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 05:25

Dat is een late, maar daarom niet minder welkom natuurlijk, gefeliciteerd *\o/*

Heeft de kleine ook al een naam ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 07:42

Annemone is van Pyroska!
Afbeelding

We verwachten er nu nog 1 van Lunet. Vorig jaar waren we overtuigd dat er geen veulen meer zou komen, en ineens lag er een pracht meisje naast! (helaas heeft die maar 2 weekjes bij ons mogen zijn..... -O- )
De zomer moet nog komen, dus misschien hebben ze daar wel op gewacht :D
Mee naar de keuring gaan ze niet, daar zijn ze dan nog veel te klein voor.

Ze heeft nog geen naam!
(ze is nu een soort van muis grijs en heeft een heel klein kolletje :) )

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:04

Wat een mooierdje <3

Ik vind Gitta wel bij haar passen ...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 10:08

:') Die naam is al vergeven.............. De zwarte merrie van Vitara heeft die naam gekregen! :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:10

Oh wat jammer ... en Gwenny ? Gonda ?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 10:15

De naam is in het ieder geval wel in gebruik :D
Gwenny vind ik leuk! Ga ik gelijk sms'en :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:17

Ben benieuwd :D

CarinaR