Sir Aslan voor het eerst mee naar het strand(5 weken)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daniweerd

Re: Sir Aslan voor het eerst mee naar het strand(5 weken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:39

Crazyshar, op je bovenstaande stukje kan men alleen maar Amen zeggen :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:44

Niet alleen risico's voor het veulen zelf maar ook voor andere mensen en dieren op het strand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:51

Urielle schreef:
Niet alleen risico's voor het veulen zelf maar ook voor andere mensen en dieren op het strand.

Strand is zo goed als leeg, het enigste risico wat ik zou kunnen bedenken is een loslopende hond die het veulen aanvalt, echter, ts zal daar niet alleen zijn. Ts, Aslan doet zijn naam eer aan, moedig, sterk, hij kan zo in een nieuwe Narnia.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:55

Dat zijn dingen die je niet op voorhand weet, of was het spul anders weer met de trailer terug gereden?
Er hoeft maar een mafkees te zijn die even 'schattig veulentje wil komen aaien', het diertje aan het schrikken brengt en omver gesprongen wordt. Enfin, ik vind het dus prachtige foto's, een superleuk veulen, maar echt wel een enorm risico. Dan liever nog even wachten en als hij al braaf mee kan stappen als handpaard mee ofzo.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:59

Urielle, aan de foto's kan jij niet zien welke voorzorgsmaatregelen de TS heeft genomen om het zo veilig mogelijk te houden voor de dieren EN de omstanders.
mischien hebbe ze wel net als bij een fotoshoot een stukje strand afgezet, of mischien waarschuwde de ruiter de omstanders wel om niet te dicht bij te komen of werder gevraagd of de hond mischien vast gehouden kon worden.
bovendien is er ook nog altijd de fotograaf mee die het veulen echt wel vast gehouden zou hebben als er een hond aan kwam ofzo.
je weet het niet, dus oordeel niet!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:07

Kan idd dat ze een stuk hebben afgezet, hoewel ik niet weet of zo'n jong veulie al betrouwbaar braaf achter prikpaaltjes blijft. Rekenen op andere mensen vind ik ook niet echt joehoe, zeker met loslopende honden, omdat die op het strand vaak echt heel ver van de baas weglopen (tenslotte alles overzichtelijk) maar ook van een hond onder appel die braaf het hele eind terug naar de baas rent, kan het veulen al bang geworden zijn en rare dingen doen.
En zie een paniekerig veulen maar te pakken te krijgen, da's gewoon hopen dat ie idd naar zijn moeder rent.
Maar goed, ik heb mijn mening erover, ik vind het gewoon een risicovolle situatie voor iedereen, en ik wil het topic er niet mee verpesten dus ik ga er niet verder op door. :)

Freefeelster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:18

Wat leuk dat je dit hebt gedaan en de foto's met ons hebt gedeeld!!!!
Echt super leuk om te zien!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:31

Aaah wat een leuke foto's!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:01

Genieten!! Prachtige foto's en wat een geweldig mooi avontuur voor je veulen :j.
Risico's zijn er altijd & overal, als je overal beren op de weg ziet kan je niet voluit van het leven genieten en dat is zonde (mijn bescheiden mening :-)).

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:18

Wat leukk!! <3

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:12

Bokt zal bokt niet zijn dat er altijd mensen zijn die wat te zeiken hebben.

Marja jij weet wat je doet hoor meis, ik vind het heerlijke foto's en er niks mis met wat je doet.

Het is een moment van misschien nog geen half uur, en als hij heel de dag in de wei loopt is dat zeker niet vermoeiend??
Ik gaat er verder geen woorden over vuil maken, Mensen hebben altijd wel iets te mekkeren, Maar hebben waarschijnlijk zelf alles zo goed op een rijtje voor hun eigen dieren.
Laatst bijgewerkt door Whis_Serada op 27-04-13 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:15

Ahh wat lief!
Echt knap dat-ie zo goed bij z'n moeder blijft

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:25

Wat een dotje (:

Schaapje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:36

Wat een schatje!
Super leuk!!!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 13:59

Bedankt voor de leuke reacties!

Iedereen heeft zijn/haar eigen mening en manier van doen en laten met de paarden respecteer dat.
Ik ken de paarden(wat ze kunnen) en mensen die mee zijn, daar kan je vanachter de pc niet over oordelen.
Bokt is bokt niet als er geen mensen met kritiek zijn.
Misschien is het wel gewoon ook jaloezie.
Maar daar is dit topic niet voor, die is er om mensen die het wel leuk en verantwoord vinden etc ook te laten genieten van de foto's.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:13

Groot gelijk heb je Marja, als mensen het niks vinden gaan ze maar lekker naar een ander topic kijken

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:36

Goed gezegt Marja!

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:56

Wat een heerlijke foto's.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:27

_Patrick_ schreef:

Whis_Serada schreef:
Bokt zal bokt niet zijn dat er altijd mensen zijn die wat te zeiken hebben.

Mensen hebben altijd wel iets te mekkeren, Maar hebben waarschijnlijk zelf alles zo goed op een rijtje voor hun eigen dieren.

>;)
Jammer dat er op deze manier op netjes geformuleerde bedenkingen gereageerd wordt.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:39

Jammer dat er altijd mensen zijn die alles beter weten, en net wat Marja zegt daar is dit topic niet voor gemaakt!!!!!!!!!!!!!!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:44

_Patrick_ schreef:
Bedankt voor de leuke reacties!

Iedereen heeft zijn/haar eigen mening en manier van doen en laten met de paarden respecteer dat.
Ik ken de paarden(wat ze kunnen) en mensen die mee zijn, daar kan je vanachter de pc niet over oordelen.
Maar daar is dit topic niet voor, die is er om mensen die het wel leuk en verantwoord vinden etc ook te laten genieten van de foto's.

Dit vind dit een niet zo fijne post, ik klik gewoon foto's aan en krijg dan iets te zien wat ik never nooit zou doen, ik post dat dan ook.
De foto's zelf vind ik namelijk helemaal niet bijzonder. Staat los van het feit dat het wel leuk is een uk op het strand
En mag je dan alleen maar iets zeggen wat alle anderen leuk vinden en wat in hun straatje past. Of anders je mond maar houden. Helaas openbaar forum dus iets zeggen wat waarheid kan zijn en pijnlijk en oooo stel je voor dat er dadelijk meer mensen zijn die dit raar en niet slim vinden en onverantwoord... phoe

Maar dat je het dan gelijk op jaloezie gooit, slaat nergens op, wil jij mij eens vertellen gewoon netjes in het openbaar waar ik jaloers op moet zijn.
Kwa paarden heb ik alles wat ik wil en kan alles doen wat ik wil

Om nog even te reageren op iemand anders.. een hond kan heel veel kwaad doen met een veulen. En een veulen in pure blinde paniek reageert ook anders, en niemand kan voorspellen hoe moeders reageert. En tuurlijk dit alles kan in de weide ook gebeuren maar dan zoek je het gevaar niet op, hoe je het went of keert ondanks er zogenaamd niks kan gebeuren, zoek je het gevaar toe op.
En je kunt ook niet van te voren ff het strand regelen :)
Laatst bijgewerkt door tita op 27-04-13 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:49

Welk strand is dit? Super leuke foto's!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:49

Als TS het nu maar bijzondere foto's vind daar draait het om!!!!!!!!!!
Ophouden met al die goede meningen, er was haast geen mens in de buurt te bekennen en ook geen honden. Dus geen dingen erbij halen die er niet zijn.
Zo ben er nu wel klaar mee.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:51

Whis_Serada schreef:
Als TS het nu maar bijzondere foto's vind daar draait het om!!!!!!!!!!
Ophouden met al die goede meningen, er was haast geen mens in de buurt te bekennen en ook geen honden. Dus geen dingen erbij halen die er niet zijn.
Zo ben er nu wel klaar mee.

ja en ik heb toch niks met jou te maken, heb mijn eigen mening.

Ik wil nog wel ff weten waarom ik jaloers moet zijn op de TS.... := wil ik heel graag weten.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:51

Wat een nare reacties weer van bokt. Jongens kom op..