HELLUP, KOLIEKJE IS GEBOREN.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Re: HELLUP, KOLIEKJE IS GEBOREN.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:57

Bedankt, gelukkig gaat het al een stuk beter met mijn voet.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:40

Vandaag zijn ze voor het eerst van elkaar gescheiden geweest.
We hebben ze eerst naast elkaar in de stal gezet. Dit vond Vienna niet echt leuk, die bleef behoorlijk gillen om mams. Amber stond erbij en keek erna. Die vond het allemaal prima.

Na vijf minuten hebben we een stap verder genomen en Amber de stal uitgehaald en op het erf heen en weer gelopen. Amber was rustig en kalm, af en toe een hinnikje.
Vienna daarin tegen ging de lucht in. Twee verzorgsters waren bij haar gebleven om haar te kalmeren en ervoor te zorgen dat ze haarzelf niet kon bezeren.

Na vijf minuten stappen op het erf weer samen gebracht en alles was weer goed.

Een geslaagde eerste poging, van de week doen we nog een poging.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:30

Wat fijn dat het goed is gegaan allemaal! Geeft weer een hoop rust denk ik. Maar... Ben wel benieuwd naar nieuwe foto's hoor... Vind haar zo leuk!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 22:48

Zal binnenkort even een paar foto's maken. Ook om binnenkort een advertentie te kunnen plaatsen op boktmarkt

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:07

hoe gaat het met vienna

madelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:11

die laatste foto is leuk!
echt schattig.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:19

ik vind veulen bij moeders weghalen grote onzin, je bemoeit je dan met een deel van de opvoeding die bij de merrie hoort.

merrie zal instinctief zelf het veulen zelfstandiger laten worden, wanneer het veulen bv slaapt zal het in begin er vlak bij blijven maar naarmate dat het veulen ouder wordt gaat de merrie steeds meer haar eigen gang en kweekt zo zelf meer afstandelijkheid tussen haar en der veulen.

en als je te weinig rijdieren hebt voor je lessen..kijk eens op mp op moment worden goede rijpaardjes/ponys bij met geld toe weggedaan

dierenbesherming heeft diverse dieren in de opvang... mensen zoeken tehuizen voor hun paardjes, kan je miss in bruikleen krijgen tijdelijk... om zo de baasjes financieeel te ontlasten etc.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:20

Hmm, ik begrijp dat je ook je inkomsten moet hebben etc. Heb je niet even een 'pleegmoeder' die je erbij kan zetten oid?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 11:51

Met Vienna gaat het super, we zijn druk bezig met leren dat ze een uurtje zonder elkaar zijn. Pikt ze trouwens goed op. Amber heeft er weinig moeite mee, die vind het allemaal prima.
We doen alles met baby stapjes. Het langste dat ze nu zonder elkaar zijn geweest is nu 20 minuten. Er bleef altijd iemand bij Vienna in de stal. Daarnaast staat er altijd wel één van de andere paarden op stal waar ze dan steun bij kan zoeken.

En trouwens speurneusc. Vind jou antwoord wel erg aanvallend. Wat jou mening is, hoeft niet die van een ander te zijn. Wat is nou een uurtje op een dag. Niets toch, daarnaast ga ik niet voor een korte periode een paard erbij aanschaffen. Helaas heb ik geen geldboom in de tuin staan.

Op dit moment ben ik wel op zoek naar een paardje erbij als vervanging van een ander paard die met pensioen gaat. maar vind zoals jij zegt echt geen paardje die je kan krijgen met geld erbij. Zie alleen maar advertenties die voor een achttien jarige nog 2000 euro vragen.

Een leenpaard vind ik ook erg lastig, je moet maar iemand vinden die haar paard tot beschikking wil stellen. Zo gemakkelijk is dat niet. Tevens vind ik dit zelf ook niet even handig, heb je het paard goed en wel lekker meelopen en dan is ie niet meer nodig. Paard moet ook zeer braaf zijn en makkelijk in de omgang, dat soort paarden liggen helaas niet voor t oprapen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:25

Gefeliciteerd met je veulen.

Tussen de handtekening en het gebeuren in de kerk heb ik even je oude topic gevolgd....pffff wat een mensen zeg.
En nu begint het hier ook weer. Mijn gevoel zegt dat je maar niet zo veel meer moet plaatsen op Bokt over hoe je je veulentje opvoed en hoe je er mee omgaat.
Ga lekker genieten van je paardjes.

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 17:14

ik vind het just een goede les voor het veulen zo doen wij het ook altijd
en wat dacht je van een paardenmelkerij veulens gaan heledagen van de moeder af
ik vind het just dat ts het goed doet en ik vind het leuk om foto,s te zien

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:16

Vind het ook een goede les voor veulen omdat dit minder stress geeft bij het afspenen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 20:31

Dit lijkt mij ook, daarom start ik hier ook tijdig mee. en sommige mensen vinden zelfs al dat ik te lang gewacht heb.
de inprentingsdagen zijn de eerste drie dagen en de meersten beginnen dan al met het wennen van scheiden.
zelf vond ik op dat moment even te vroeg, Amber reageerde nogal op Vienna. dus heb ze de eerste dagen lekker met rust gelaten.

steph94xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:32

Wat leuk geweldig gefeliciteerd geniet ervan!!