Nu na 3 jaar eindelijk weer veulentjes in de wei.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:48

Red is ook leuk, hij is flink en dat kijkt even anders. Ben het wel met je eens dat zijn halsje wat kort is maar hoe oud is hij op deze foto's ? Hij moet nog even uitvouwen maar een lange hals zal het niet worden denk ik.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 07:47

Zijn halsje is nog steeds niet lang. Hij is vandaag 8 dagen oud.
Maar hoe meer ik heb zie hoe leuker ik hem vind. hahaha

Gister ochtend een stom iets gehad.
Chakira houdt ervan om het alarm heel erg vaak af te laten gaan op een nacht. dus op een gegeven ogenblik het alarm uitgedaan rond 4.15, omdat ze weer eens plat ging liggen slapen....
6 uur 's morgens moest ik eruit. kijk op de camera zie ik een veulen staan onder de staart van chakira. een hele lichte (palomino kan niet) met een donkere vlek en mega lange benen. Laat Roel de camera ook zien, of hij ook een veulen zag. Ja Roel ook. Dus wij naar beneden, komen aan in de stal en geeeeen veulen!!!! hoezo gezichtsbedrog. :o

Maar haar uiertje is vannacht wel verdubbeld in grootte. Dus wie weet schiet het nu op. ze is nu 325 dagen drachtig.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:48

hahaha, ik zie ook overal veulentjes, zoooo bekend dit, fijn dat ze zo'n sprong vooruit maakt, ik wil veulentje zien :j

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:26

_O- := :D Vooral zó leuk dat Roel ook het veulen zag.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 12:58

hahaha lachen jullie maar.....
Maar ja dat is wel frapant he'. Roel zag het ook, dus laten we het er maar op houden dat we beiden nog half sliepen. hihihihi.

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:10

Hm,gezamelijke hallucinatie....toch niet aan de paddo's gezeten ofzo he jullie >;) :D

ToddMylene

Re: Nu na 3 jaar eindelijk weer veulentjes in de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:26

Leuk hoor!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 20:21

Zeg anja dat zal ik eens moeten vragen, want anders wordt ik ongemerkt gedrogeerd.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:00

Ik vind hem schitterend! Misschien niet het ideale showpaard, maar hij ziet er zo lief en stoer uit!
Moet alleen Chakira nu nog? Inderdaad wel vreemd die hallucinatie :D

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:25

stal_HD schreef:
Zeg anja dat zal ik eens moeten vragen, want anders wordt ik ongemerkt gedrogeerd.

Hm,wel op een prettige manier als je er veulentjes van gaat zien! ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 19:03

Hihihi anja, de keerzijde is alleen wel dat ik er zo moe van wordt haha. Maar voor de rikketik is het wel goed even een slag overslaan hahaha.

Leukerd is het wel die red. Ik ben zo blij hoe josje momenteel is/doet. Voorgaande jaren was het twee tot drie weken zeer beschermend en was je je leven niet zeker om het maar zo te zeggen. afstand van mij naar merrie was ongeveer 20 meter. (veilige zone) Maar nu zelfs maar een halve meter. Kan haar niet zo pakken, maar dat geeft niet. Ik ben al blij dat ze tot nu geen enkele poging heeft gedaan om te dreigen of te schoppen. *\o/* *\o/* *\o/*

Chakira maakt zo langzamerhand vorderingen met uiertje. Spenen staan uit elkaar maar zijn nog niet helemaal gevuld. Haar heupbeenderen beginnen zichtbaar te worden, dus buikje gaat zakken, voor de tweede maal, dus wie weet dit weekend. Hoop het wel.
Ik ben zo ongelooflijk nieuwsgierig wat er uit komt. Maar vrees wel voor een hengstje....
Ze is nu 330 dagen drachtig.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:34

kom op chakira, maak het vrouwtje eens blij :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:23

Ik heb zo de indruk dat de laatste week vooral veel hengstjes heeft opgeleverd! Ik weet er nog 3 of 4 buiten de mijne.

Maar ik zal mee duimen voor een merrietje dit weekend :D

Lisanfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:53

Go chakira, kom maar door met dat leuke merrie'tje! :D

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:48

EVen alles gelezen.Ben benieuwd naar het laatste veulen.
Ik vind red wel leuk.Meer richting ouder type met wat kortere nek.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:53

haha, mathilda, ik moet maar even komen, altijd als ik bij je ben word en snel een veulen geboren :+

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 14:59

Ja morgen middag?????? hahaha.

Maar als er nu toch al zoveel hengstjes zijn, wordt het toch weer tijd voor merrietjes????? Ik bied me vrijwillig aan voor de eerste merrieveulen. :+ Dat geeft de nog te komen veuleneigenaren moed. hahaha.

Vannacht dus nog steeds niks geboren. Wel weer alarm een aantal keer afgegaan.....

Welkom testebeest. Je hebt gelijk red is een breder, meer shet gebouwd veulentje. Zijn moeder is 100% shet, uit erg mooie oude bloedlijnen, namelijk lord gloom van vliek om er 1 te noemen. En volgens mij is berrie ruim 50% shet. dus tja de kans was groot op een meer shettype dan een rank, slank dennetje. ;)

Josje is sinds gisteren hengstig dus met drie weekjes gaan we voor de herkansing en dan hopen op een merrie.

En Gaya en Red spelen ook al mooi samen. <3

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:07

sneu mathilda maar morgen kan ik niet en dinsdag ook niet, misschien woensdag? even zien of dat lukt ;)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:51

Gaat dus spannend worden bij Chakira, ben zo benieuwd naar dit veulen. Hoe is haar uier ?

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 22:18

Haar uiertje is al meer als die van twilight ten tijde van de bevalling. Speentjes vullen ook al iets, maar echt groeien doet het niet.

Vandaag erg boos op damira, ze heeft ontdekt dat ze echt uit kan breken grr en niet een keer nee de hele middag door. Nu staat ze op stal bij chakira, maar met tussen schot want chakira vind haar niet meer lief. ;(
Dus rara wat ik morgen mag gaan doen........... Of anders woensdag maar dan mag ze mooi een dag aan de stik. vind ze vast niet leuk, maar dat is haar eigen schuld.

Twilight maak ik me zorgen om. Ze wordt me veel en veels te dun. Voer haar al meer bij maar toch komt ze niet aan...
Nu voelde ik ineens een harde bult ter grootte van een ei, aan de andere zijde niet dus tja wat kan er aan de hand zijn bij gewichtsverlies en een harde bult..... Alarmbellen bij mij voor een tumor. Dus baal als een gek. Vind haar ook niet echt vrolijk eruit zien. Vandaag bezoekje dierenarts gedaan. Blijkt die harde bult haar zwevende rib te zijn, maar een die meer uitsteekt dan aan de andere zijde, dus pfffff een grote zorg minder. Maar dat dunner worden moet toch niet. dus gebit nagekeken, was ook een mogelijkheid. Daar waren net twee doppen af en nog geen nieuwe kiezen voor in de plek gekomen. Dus hopen op verbetering vanaf nu. DUS GRAS GROEIEN MAAR. DAT IS GOED VOOR TWILIGHT!!!!!
Vandaag ook een vitamine kuurtje erin. In elk geval eet ze de laatste twee dagen haar krachtvoer wel sneller op. Dus misschien zorgen om niets gemaakt...

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:21

ik lees een as bbg :+ :Y) :9 :o

dikke :(:) voor Twilight

en vlaggen hangen uit voor veulen,..kom dan kom dan kom dan *\o/*

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:46

oei twilight niet helemaal lekker? , gelukkig niks ernstigs dan, gras is wel goed voor haar dan, glowy hier krijgt ook heel veel bijgevoerd, die is ook niks te dik, wel lastig weer want Joanna mag wat dunner en ik kan ze niet uit elkaar halen nu

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:52

Misschien geeft Twilight zich gewoon helemaal aan haar veulen Mathilda,heb er hier ook zo een....en idd,de enige remedie is gras,verder is er niet tegenaan te voeren..

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:57

Ik denk dat Anja een goed punt heeft Mathilda, er zijn er meer die zulke merrie's hebben, geven zich compleet aan het veulen.

Stoute Damira maar wel iets om moedeloos van te worden. -O-

En Chakira maakt het spannend, ben zéér benieuwd.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 08:25

Ja ik hoop op snel groeizaam gras. Als je ziet dat josje gewoon slagroom heeft Dan heeft twilight echt alleen maar magere-halfvole melk. Maar wie weet hoe snel ze nu opknapt.

Helaas nog steeds geen veulen. wel een heerlijk rustig nachtje gehad. :D