wat een wonder zeg dat beiden er zo goed vanaf zijn gekomen. ik duim mee voor een goed herstel van de merrie en ik hoop dat sann verder goed gezond mag opgroeien
Wat super goed dat de dierenarts bleef checken of het veulen nog in leven was! (Ik heb zelf meegemaakt dat het veulen ook vast zat, maar niet meer in leven was. Dat 'in stukken eruit halen' is dan inderdaad de enige optie.. Maar tjee wat was dat luguber zeg :s )
Wat een knappe dame! Oogt heel gezond en wakker. Nu hopen op een goed herstel van je merrie!
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 31-03-12 16:56
Wauw wat een verhaal. Ik zal voor jullie duimen dat het allemaal goed komt met de merrie en haar veulen.
deze 2 hebben echt een engeltje op hun schouder gehad. Best heftig allemaal maar hoop echt dat alles op zijn pootjes terecht komt. Ik duim mee dat Sann het haalt this echt een prachtig meisje
Foss
Geplaatst: 01-04-12 07:02
Zo wat een angstige tijd zeg wat zal je geschrokken zijn, respect wat jullie over hebben voor deze merrie dat zijn toch een hoop kosten voor zo'n kleine pony.
Wat een schattig filmje, je zou inderdaad niet zien wat er allemaal vooraf is gebeurd. Leuk schattig merrie veulentje! En wat fijn dat het steeds maar beter gaat.
Het gaat goed. DA is vanmorgen weer geweest voor controle. Alles lijkt helemaal goed te gaan, maar we moeten echt nog voorzichtig zijn. Want de komende dagen zijn alle risico's even groot! Zowel voor moeder als dochter.
Moeder staat het niet toe als dochter een poging doet om te drinken. Het zal ook wel wat pijn doen als het veulen overal tegen aanstoot. Met kolven zijn we natuurlijk heel voorzichtig en dat laat ze goed toe. Ze geeft goed melk. En het veulen drinkt goed!
Buiten het drinken om is belle wel lief voor het veulen. En is ze ook een goede mama.
Gisteren hoorde we van de DA dat ze de komende 6 weken op stal moeten staan. Dat vond ik zelf wel even schrikken zo lang. Maar eigenlijk is het logisch al je ziet wat voor buikwond er zit (vergelijkbaar met een koliekoperatie.
De oogjes hadden wel schade opgelopen, door de druk op het hoofdje en het schuren in het zand. We hebben hier een spulletje voor. En de ogen lijken goed te herstellen. Het ene oog iets beter dan het andere!
Ik blijf meelezen. Hopelijk zijn de zes weken snel voorbij en mag ze lekker buiten gaan rennen.
samira_baco
Geplaatst: 01-04-12 15:19
heb het verhaal helemaal gelezen en heb dikke respect voor jullie en voor de moeder en veulentje
Karin92
Geplaatst: 01-04-12 15:27
Jeetje wat een verhaal zeg. Gelukkig is het goed gegaan, ik hoop echt dat alles helemaal goed komt! Dat is jullie zo gegunt. Alles op alles zetten om dit prachtige veulen een kans te geven. Want prachtig is ie