Wat leuk al die cams. Zo kun je ze goed in de gaten houden en anderen kunnen meegenieten. Leuk hoor!
MarijeR
Geplaatst: 17-01-12 10:02
Een update:
Dynamic zit op dag 307. Dat is al 2 dagen langer dan toen ze in '08 beviel! Maar op dit moment heeft ze nog geen uierontwikkeling. Wel worden haar banden wat slapper.
Isis zit op dag 295 en heeft een vol uier en kegelt! Ook gaat ze langzaam aan omhoog met de melktest, van 9 naar 11 vanmorgen. Als ik het vergelijk met voorgaande jaren, zit ze er 3-10 dagen vanaf. Hopen op de 10 dagen want dat is vroeg genoeg...
Oef, hopelijk houdt Isis de kleine nog even binnen Marije! Is het levensvatbaar moest het in de komende dagen komen? Naar de melktest ben ik ook wel benieuwd...
Nee volgens mij gaat ze 's avonds altijd nog even mesten..
MarijeR
Geplaatst: 20-01-12 01:03
De melk test ik met een refractometer. Deze meet de dichtheid van de melk en daarmee de hoeveelheid antistoffen in de biest. Als ik het vergelijk met eerdere jaren, zit ze nu met een waarde van 20, 1-4 dagen van de bevalling af. Ik hoop op 4 of langer, dan zit het veulentje nog iets langer binnen om te groeien Bij de mini's kan je zo rond de 300 dagen wel uit gaan dat het veulentje veilig kan komen. Vaak wel met een minder dikke vacht maar dan krijgen ze de warmte lamp erbij en (buiten) een dekentje op de eerste dagen.
Nicole, ik maak 's avonds laat altijd nog een ronde door de stal, hooi bijvullen en stallen mesten. Ik houd niet van vieze stallen