Even op gezocht gas koliek ,en daar staat ook : vasten tot de koliek over is.En lopen 10 min per uur ,het geven van beweging kan een gunstig effect hebben op de darmen. Wil me natuurlijk nergens mee bemoeien en je moet het ook zelf weten,maar het gaat me aan het hard,het is al zo;n pech vogel en nou dit weer.
Dat lopen doen we idd maar van dat vasten wist ik niet. Zal zo even aan Jan vragen of hij nog wil kijken hoe het gaat desnoods nog even de DA bellen over het eten, wat we daar mee moeten doen, daar hebben ze namelijk niks over gezegd. Ik vind het ook zo sneu voor d'r, er is ook altijd wat met m'n moppie, vorige keer ook al.
En je bemoeid je er niet mee hoor Sandra, ben blij met je advies
Ze heeft nog steeds niet gegeten en ook niet gemest. We hebben de DA weer gebeld, die komt zo even kijken bij haar, wat ze zei dat ze nu toch echt allang weer had moeten eten en zeker al had moeten mesten.
Weer een update; er zit echt iets niet helemaal lekker bij haar. er zit echt een flinke bal gas in haar buik, ik heb weer met haar gewandeld toen leek het beter te gaan, de DA wilden het nog eventjes afwachten, ze komt om 3 uur vanmiddag terug om te kijken of het al beter is en dan gaan we even een plan trekken wat we gaan doen.
Ze staat nu in haar stal, ze mag niet naar buiten en we moeten er steeds even 10 minuten mee stappen, ik hoop echt dat het straks beter is. maar we wachten maar even braaf af.
Het is iig wel al iets beter dan gisteren maar het is nog steeds niet goed
MAIKESTER
Geplaatst: 14-04-11 12:29
VLOEK ! Hopelijk gaat er vanmiddag iets gebeuren op stal,want als ze naar de kliniek moet,vind ze echt niet leuk,arm paard.
De vorige keer in de kliniek was ze ook niet echt heel blij nee. Ik probeer nu maar niet teveel te stressen Maar als ik haar zo zie staan dan is het zo *** Lieke is ook echt Lieke niet op 't moment
Bij lichte gaskoliek geeft ik altijd Colosan. Als ze niet willen (kunnen) staan bel ik wel meteen de dierenarts maar anders geef ik ze Colosan, laat ze een kwartier op stal en daarna gaan ze in de padock stappen en vooral draven. Na z'n tien minuten zet ik ze weer op stal. In ongeveer de helft van de gevallen helpt het en hoeft er geen dierenarts te komen. Nadeel is dat als ze geen last meer hebben, ze meteen weer beginnen te eten terwijl dat rustig op gebouwd moet worden. Dus niet te veel voer in de stal. Je kunt het altijd proberen, het kan geen kwaad. Het is te koop o.a. bij de Welkoop maar ook bij veel ruitersportzaken. Ik vind het sowieso handig om in huis te hebben als eerste hulp.
Nouja waar ik me zo'n zorgen over maak is dat ze drachtig is en morgen uitgeteld is, met die combinatie is gelijkt lastiger. En het is ook echt heftig, ze heeft gisteren de hele dag gelegen, dus dan heb ik liever dat de DA te vaak komt dan te weinig. Maar ik zal het zo ook eens aan de DA voor stellen, bedankt voor de tip iig
Haha, wat grappig! Ik had ook een fries, Lieke, ook drachtig. Ze is op 1 april bevallen van een merrieveulen. Helaas zijn ze samen weer verkocht, twee weken geleden
aah! wat een pech heb je! Hoe is het nu met Lieke? Ik hoop dat het snel beter gaat met der! En pas op he! friezen zijn sterk en laten vaak niet merken dat ze pijn hebben!
Onze Lieke heeft trouwens 18 dagen staan kegelen. Eerste veulen, en ze zat de bevalling enorm tegen te werken... Elke wee "duwde" ze weg door met dr kont tegen hekken/muren/deuren te gaan schuren. Resultaat: 2 hekken compleet doormidden (nee, geen hout, ijzeren hekken...) en een pleeborstelstaart.
MAIKESTER
Geplaatst: 14-04-11 18:38
Ik hoop dat ik het hartstikke verkeerd heb,maar volgens mij deugd dit niet ......we horen niks meer na 3 uur
_R_G_
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-11 19:15
MAIKESTER schreef:
Ik hoop dat ik het hartstikke verkeerd heb,maar volgens mij deugd dit niet ......we horen niks meer na 3 uur
Helaas Sandra, je hebt het niet mis
Paardje staat in de kliniek En daar moet ze blijven tot ze bevallen is. Ze krijgt geen eten meer en nu hopen ze dat ze met medicijnen zich wat beter voelt. Helaas kunnen ze niks tot het veulen geboren is, maar Lieke is er nog niet klaar voor om te veulenen dus het kan allemaal nog wel even duren. Bloed uitslagen waren allemaal goed en zolang dat allemaal goed blijft is er 'niks' aan de hand, of iig geen rede voor paniek. Maar hoe erg de Koliek is en waar het precies zit weten we niet,
Dus het enige wat ik nu kan doen is wachten... en nu staat ze ook nog eens een uur rijden van mijn huis vandaan.. maarja alles voor Lieke en ze kan op het moment niet op een betere plek staan dan waar ze nu is dus dat houd me nog een heel klein beetje rustig.
Maar het is allemaal flink Klote op het moment, vind het echt zo ontzettend vervelend voor Lieke, de arme schat wist ook precies waar ze was, en keek niet echt heel blij naar me
Boelles
Geplaatst: 14-04-11 19:16
Oahh Dat is minder nieuws Winnie.. Hoop dat alles toch een beetje goed gaat verlopen..
MAIKESTER
Geplaatst: 14-04-11 20:22
Ohh,ik was er al bang voor,een hoog dragende merrie met vanaf gisteren morgen al koliek. Maar wat je zegt,ze kan nu niet beter staan dan daar,de hele tijd controle op haar,en als er wat gebeuren moet is ze er al.Waar staat de kliniek ? Tjeetje wat ONTZETTEND kl*te, maar het gaat allemaal goed komen en komen ze met z'n 2 en thuis,want lieke heeft al meer moeten doorstaan en het lukt haar altijd (alleen zal ze de dieren artsen zo langzamerhand wel vervloeken )) Winnie, houd de moed erin(ook voor jan)en houd ons op de hoogte.
Ze staat in de kliniek in Lunteren, daar stond ze de vorige keer ook. Ze is de dierenartsen idd echt helemaal beu, en ze doet ook echt heel boos als ze weer een spuit moet.
Ik hou jullie zeker op de hoogte! Nu ga ik maar lekker op bed, hopen dat ik wat bij kan slapen vannacht.
Hoe Ben jij de nacht doorgekomen? Nog een beetje kunnen slapen?
Wel super KUT!! dat het zo moest lopen! Gelukkig is Lieke in goede handen!
_R_G_
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-11 09:02
Ik heb vannacht redelijk geslapen omdat ik dacht dat ze in goede handen was, dat is waarschijnlijk de laatste keer dat ik echt vertrouwen heb in een kliniek.
Vanochtend is Lieke bevallen, maar het alarm ging niet af en er is niemand bij geweest, het veulen heeft niet uit het vlies kunnen komen en is overleden. Gelukkig maakt Lieke het redelijk Maar ik weet echt niet hoe ik dit moet bevatten en accepteren, het idee dat het (iig in mijn ogen) voorkomen had kunnen worden, daar heb ik het heel moeilijk mee.
Ik ga zo snel mogelijk naar Lieke toe, arme paard heeft al die ellende en pijn voor niks gehad. Er zal ook nooit meer met Lieke gefokt worden dat is heel zeker!!
Vanmiddag gaan ze nog wat testen doen bij haar en als ze zeker weten dat het allemaal goed is mag ze mee naar huis, dus laten we maar hopen dat daar niks raars meer uit komt.
Ze krijgt nu op het moment nog een behandeling om nageboorte eraf te halen, want die was nog niet afgekomen.
Oh nee, hier word ik toch stil van En door zo een stomme reden is al die pijn voor niets geweest... Ik zou ze toch zeker eens zeggen wat ik denk! Bij drachtige merrie's en koliek paarden doe je toch om het kwartier een ronde? Mij dunkt dat ze niets hebben gezien en gehoord.
_R_G_
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-11 09:51
Mijn idee, ze zijn appelflap vannacht 2 keer !!!!! wezen kijken Bij ons thuis kijken we zelfs 10 keer zo vaak, we zetten haar in een kliniek zodat ze in de gaten gehouden wordt, en dan gaan ze maar 2 keer kijken. Ik moet er ook niet nu naar toe want dan vlieg ik ze aan denk ik...
Jeetje, hier schrik wel van zeg! Denk je dat je paard veilig in een kliniek staat.. Was er verder ook geen cameratoezicht? Koliek en hoogdrachtig lijken me daar wel een goed reden voor. Wat een enorme fout van de kliniek. Veel sterkte.