Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 07:39

Ik ook Jolanda en Condesa! Ben zooooo benieuwd! Heb de laatste weken meerdere nakomelingen gezien en ik denk dat hij echt goed gaat matchen met Mirte. Alleen nog een kleine 5 maaaaaaaaaanden wachten :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:58

5 maand nog, zucht..........................

máááarrr, we gaan de goede kant op, het word al langer licht en over een weekje zitten we alweer in maart, voorjaarsmaand *\o/*

krnn

Re: Na een stormachtig 2010 kijken we uit naar Mirte haar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:31

wat een heerlijk dier, erg mooi veulen.
veel geluk mee.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 22:06

Dank je ;-) Het is echt leuk om al jullie leuke reacties te lezen over mijn oogappeltjes.
Ben er zelf heel trots op en wijs mee, dus dan is het leuk om te horen dat anderen dezelfde dingen zien :j ;-)

Jolanda, je hebt helemaal gelijk hoor :j ... Maar het sneeuwt hier nu en er ligt gewoon een witte deken op mijn gazon :(
IK WIL DE LENTE |(

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:13

IK OOK :j :j

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 11:15

Ik heb het veulen van Mirte gevoeld. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:25

yessss!!! *\o/* *\o/* *\o/*

zóó bijzonder he :D

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:02

Gaaf, hoe doe je dat??? :o

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 12:38

Ik legde mijn hand plat onder tegen de buik, een stukje voor de uier, net iets uit het midden.
Na even wachten voelde ik heel duidelijk een schopje tegen mijn hand. En daarna weer. Toen even niets en daarna weer.
De staleigenaar wilde ook graag even voelen en ook zij voelde heel duidelijk een schopje tegen haar hand.
Moet eerlijk bekennen dat het me echt een geweldig gevoel gaf... Voor mij ligt het zowiezo heel gevoelig...
We wisten natuurlijk ook niet zeker of ze dragend was, omdat ze niet gescand is. Maar nu mogen we toch serieus gaan dromen over een nieuwe Minimirte, half juli! *\o/* <3 :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:04

Babette, wat fijn dat je het veulen gevoeld hebt! ZZooooooooo speciaal is dat! Je hoeft nu niet meer te twijfelen meis, fijn voor je! ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:57

oooh krijg er kippevel van. Maar het is idd wel heel speciaal als je het veulentje mag voelen. Bij mij lukt het niet altijd. Ja op het eind van de dracht.

Ik heb bij josje bij haar eerste veulen gehad dat ik een week voor haar uitgerekende datum nog aan het twijfelen was. }:0

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:42

wat een supermerrie is mirte toch,het is heel speciaal als je daar mag voelen.de meeste merries worden nog wel eens humeurig.geweldig dat ze het toeliet,het zal een heel speciaal veulentje worden.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 17:27

Ik deel jouw kippenvel Mathilde!!
En het is precies zoals je zegt Heidi. Een supermerrie! Ik mag echt overal aankomen. Ongeacht dracht of niet. Zelfs als de uiers vol op spanning staan, mag ik eraan zitten Ze vindt eigenlijk alles prima. Als ik aangeef dat het goed is, geldt dat ook voor haar ;-) Scannen vindt ze bijvoorbeeld echt heel vervelend, maar als ik erbij ben legt ze haar hoofd in mijn armen en ondergaat ze het zonder tegenstribbelen. De band die ik met haar heb is echt heel bijzonder en dat is Mirte vooral zelf ook <3
Toen de staleigenaar ook even ging voelen, keek ze even vreemd om, maar zoals altijd bleef ze superbraaf. Maar ik heb blijkbaar toch wel privileges :o :D

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:38

Babette kwam je topic tegen.
Wens jou en Mirte een heel erg mooi en gezond veulen toe.
Jullie verdienen het om een mooi veulen te krijgen.
Zoals ik las heb je het veulen gevoeld :+:
Dat is inderdaad altijd heel erg speciaal heb het nu ook bij 2 merrie's gevoelt.
Heel apart om iedere keer weer mee te mogen maken.

Ga je topic in de gaten houden.

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 20:04

Leuk Mariska, dat je ons gaat volgen! Ik vond nog een lieve foto van Mirte en Luc <3

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:12

wat een schattige foto, dat blije koppie van luc <3

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 08:07

Leuk he! Ik kan uren naar die twee kijken. Hij en Mirte zijn echt dikke maatjes. Ze hebben ook echt iets speciaals samen.
Mirte is zó gek op hem. Gisteren had ik het er tijdens het ontbijt over dat ik de meiden naar huis wil halen, omdat ik ze zo mis en Luc begon te joelen en vreugdedansjes rond de tafel te maken ;-) Mirte, Mirte, JAAAAA, Mirte komt naar huis. Echt geweldig om te zien.
Helaas werkt het weer niet mee :( Nog even geduld. Wat zal ik blij zijn als we de stallen klaar hebben! Maar dat kon nog wel eens lang gaan duren |( Mijn man heeft het zo ontzettend druk met zijn werk dat het vast wel bouwvak gaat worden, eer we kunnen beginnen |(

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 10:51

ja vervelend is dat he, dat je moet wachten, gaat hier precies zo, mijn man heeft het ook druk, maar ik wil graag over een paar weken de boomgaard afgerikt hebben en het stalletje erin, zodat de paardjes daar in kunnen, dan kan de winterwei bewerkt worden, het stalletje , ligt al op de juiste plaats, moet alleen "even" in elkaar gezet worden :j

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 07:29

Eergisteren samen met manlief de tekening voor de stal in autocad gezet *\o/*
Ik heb voorzichtig gezegd dat het toch wel errug fijn zou zijn als hij klaar is voor Mirte uitgerekend is... :o
Dan hoef ik niet 3 keer per nacht naar de wei te strompelen... :+
Heb ik de vorige keer ook gedaan... Zie je me al gaan??? Midden in de nacht een zwalkende Babette in trainingspak op haar fietsje naar de wei, om daar een heerlijk soezende en volledig rustige Mirte aan te treffen := Mijn meisje besloot precies op de uitgerekende datum op klaarlichte dag rond een uur of 4 in de middag haar kind op de wereld te zetten ;-) Hoop dus dat ze het deze keer ook overdag besluit te doen, maar anders liever in de stal naast mijn slaapkamerraam :j Maar dan moet ie dus wel af zijn :=
De eerste veulentjes beginnen geboren te worden, dus nu begint het echt te kriebelen!!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 07:49

Ja en kom dan maar weer eens in slaap. :z Dat duurt bij altijd zo weer een half uur. |(
Het zou fijn zijn als ze thuis kan bevallen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:12

Oh dat zou mooi zijn als het af is voor de bevalling Babette, daar loop je op leeg als je steeds een stuk op pad moet s' nachts! Als je stalletje af is zou je er ook nog een cam op kunnen hangen, hoef je alleen je bed uit als je het niet vertrouwt! ;)

Wat schattig dat Luc zo blij reageerde, leuk hoor dat hij ook zo gek op de paardjes is! :)

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 19:26

:j De cam hebben we al, nu de stal nog ;-) We gaan proberen om het laatste grondwerk van de paddock komende week te doen en dan kunnen we een stuk afzetten, zodat we kunnen starten met het uitgraven van de fundering. Dan storten en daarna kan de metselaar zich gaan uitleven ;-) Ik hoop dat we in juni klaar zullen zijn :o Maar of dat gaat lukken?

Heb in ieder geval net de shovel geregeld voor aanstaande woensdag, dus we zullen dit weekend wel moeten := :=

eelk148

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:39

echt supper mooi beestje <3 <3
ik ben jalours op jou ik wil dat ook maar je hebt het wel verdient na alles wat je hebt meegemaakt

suc6

violente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 16:29

Dank je! Wij voelen ons ook een enorme bofkont met deze bijzondere merrie.
Ik ben al paardengek vanaf héééél klein, maar nog nooit zo´n fijne pony meegemaakt als Mirte!

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:12

Leuke foto met mirte en je zoontje.
Hopelijk krijg je de stal nog op tijd klaar om haar naar huis te halen.
Dat is toch altijd het fijnste lekker bij je in de buurt.