nouksjens schreef:Als je elke dag zou voelen aan haar billen/staart dan voel je vanzelf wel wanneer er iets veranderd. Bij ieder paard is de spierspanning en de spanning van de banden anders, dat kan ik zo vanachter de pc dus niet zeggen.Nogsteeds niets bij Wen. Haar tepels beginnen nu wel iets naar buiten te wijzen. Ik kan haar staart al ruim een week op haar rug leggen, en ze heeft 2 kuiltjes naast haar staart die erg zacht aanvoelen.. Maar ik heb er totaal geen ervaring mee dus ik weet niet in hoeverre haar banden slap zijnWat is er te zien aan de kling dan, Annetje?
Ik hoop dat ze opschiet, wachten duurt lang als je zo benieuwd bent! En ze is nog nieteens overtijd..
De kling wordt naarmate de bevalling in zicht komt groter en gaat aan de onderkant een beetje 'open' staan. Sommige merries krijgen ook jeuk aan hun kling en gaan van te voren vaak en veel plassen vanwege de druk.
Maar dan nog, niet elke merrie is hetzelfde en sommige geven totaal geen waarschuwing van te voren, terwijl anderen twee weken lang met spuitende uiers en slappe banden rondlopen.