Blooper bij het longeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Blooper bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:05

Daar ben ik het mee eens; bij deze zag je het duidelijk aankomen. :j
Ik heb gisteren in het Bloopertopic ook gereageerd, maar die reactie is verwijderd omdat je filmpje werd verwijderd.

Een beetje paardenkenner ziet vanaf de eerste seconden al aan de lichaamstaal van het veulentje dat hij weg wil en aan het zoeken is naar een uitgang.
Ik kan alleen maar zeggen dat het een domme fout is die makkelijk verkeerd af had kunnen lopen.
Eén verkeerde landing of een been dat blijft haken en je bent je geliefde paardje kwijt, en ik denk dat hij je toch wel wat meer waard is dan dit...

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:04

Heel erg dom, en dat druk ik het nog zacht uit, onverantwoord gedrag van deze mensen,
dit is inderdaad wat eerder in dit topic genoemd is het in de stress raken van het veulen omdat moeders rondjes loopt. en het veulen denkt dat het vluchten is.wie weet hoelang het gedrag van het veulen al gaande was.en de mensen er een beetje bij lachen.
dat diegenen die dit niet hebben gezien. Tsjah sorry dan ben je echt blind! en dat is mijn mening!

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:01

Nou, dit vind ik ook echt geen blooper hoor! Veulen maakt een lelijke smak daar...
Wij laten merries niet aan het werk gaan vooraleer het veulen groot genoeg is om alleen op stal te blijven.
Als het eenmaal zover is, blijft het veulen netjes op stal terwijl moeders haar rondjes gaat lopen. Misschien ook niet 100 % veilig, maar alleszins veel veiliger dan je veulen wat laten panikeren in een paddock waar hij daarna, uit schrik, door de omheining gaat! Jammer dat jij dit dan weer als een blooper aanschouwt!

Ravien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:05

ik vindt dit geen blooper je mag echt van geluk spreken dat hij/zij er niks aan over heeft gehouden

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 15:01

Over longeren met het veulen erbij is inmiddels wel genoeg gezegt.

Ik vind het ook niet verstandig, maar als je het dan toch doet, hou dan in ieder geval het gedrag van je veulen in de gaten en stop met longeren als je merkt dat hij het niet leuk vind.

Niet echt leuk om te zien.

diesel84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:22

Ik dacht ook , er gebeurd helemaal niks ...
Schrok er ook wel van maarja : Kan gebeuren heh .
Eigenweissie :Y)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:38

Ik heb door ongeveer zo'n ongeval (paarden gingen rennen en veulen voelde zich opgejaagd en sprong over een ijzeren hek heen) een veulen alsnog weg kunnen brengen doordat hij door die val blijvend letsel aan zijn been heeft opgelopen... dus ik vind dit zeker geen 'leuke' blooper om naar te kijken.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:41

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven, dat is in dit geval je reactie op het filmpje

DON__RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:48

dit is echt geen blooper
hopelijk heeft hij er niks
aan overgehouden pff schrok me rot

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:51

mmh ik zag het ook aankomen, maar hoopte steeds dat de personen aan de rand van de bak het wel zouden blokkeren. Aangezien ik een volwassen paard op deze manier zijn heup heb zien breken... schrok ik enorm! Misschien een tip om in de beginpost te zetten.. "schokkende beelden" ?! Kon hier namelijk niet om lachen. Hopelijk krijgt dit paardje ooit nog eens zijn verstand terug, aangezien TS zegt dat het dier het nog steeds doet..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:16

Bramasole schreef:
Nickeltje schreef:
Dit geen blooper vind ik.
Dit is eerder niet zo slim en je mag van geluk spreken als je veulen er zonder verdere schade vanaf komt.

Dacht exact hetzelfde. Je kon duidelijk zien aan het gedrag van het veulen dat hij daar weg wilde.

Ik zag het eigenlijk al elke keer aankomen, maar dacht elke keer dat ie weg liep; 'Hmm toch niet'.
Ik vind het eerder zielig.

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:04

Ik denk dat veel mensen hier ook al zagen aankomen dat het veulen ging springen, omdat je wéét dat er iets gaat gebeuren in dit filmpje. Onder die mensen val ik ook ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:37

Geen blooper te noemen,
het had veel erger kunnen aflopen,
je mag echt van geluk spreken. :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:20

Bah wat een naar filmpje.. Vind dit geen blooper, maar een bijna-ongeluk door jou toedoen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:35

Al had er niet bij gestaan dat er iets ging gebeuren, dan nog zie je dit al vanaf begin af aan aankomen. Het veulen blijft daar heen en weer lopen en wil duidelijk uit die bak.
Denk ook dat je veel geluk hebt gehad. Of nja, wat heet geluk. Echt een goeie ervaring met die rijbak heeft 't veulen nu ook niet opgedaan natuurlijk.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:50

Wie zegt dat het veulen er niets aan over heeft gehouden, kan jij voelen wat het veulen voeld?? Dat er misschien geen zichtbaar letsel is oké, maar dat neemt niet weg dat van binnen nog wel alles goed is...Nja goed dat is mijn visie ervan, vind het een ontzettend domme actie en alles behalve grappig. Mensen moeten wat beter nadenken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:28

LoveBaileys schreef:
Wie zegt dat het veulen er niets aan over heeft gehouden, kan jij voelen wat het veulen voeld?? Dat er misschien geen zichtbaar letsel is oké, maar dat neemt niet weg dat van binnen nog wel alles goed is...Nja goed dat is mijn visie ervan, vind het een ontzettend domme actie en alles behalve grappig. Mensen moeten wat beter nadenken...

Je merkt het wel als er wél iets mis is hoor...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:34

Hoeft niet Bizzy, kan ook pas opspelen als hij over 1,5 jaar onder het zadel komt te lopen en toch wel een gevoelige rug blijkt te hebben of vlot kreupel te worden na inspanning, als hij nu 1,5 jaar oud is doet hij immers nog nietse inspannends?

Ik had verwacht dat hij door het draad zou rennen, maar het hek leek hem blijkbaar een veiliger ontsnaproute.
Niet echt snugger nee (van longeur).

YLoveSpooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:01

Als hij door dat ( Prikkel??? ) Draad heen was gesprongen...
Mijn pony is ook een keer door prikkeldraad heen gesprongen,
Het hoefde maar 5 cm hoger te zin of hij was zijn voorhoef kwijt geweest, daar moet je toch niet aan denken? Ik snap niet dat je zo onvoorzichtig bent met z'n jong veulen. het zal me niets verbazen dat als je bezig gaat met inrijden is diezelfde bak, dat hij dan weet ik veel wat gaat doen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:03

Mijn reactie op eht filmpje : Waar zijn je nadenkfuncites gebleven??

Dit is niet normaal :n :n :n echt niet....

schaam je...

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:09

Wat is er nu zo erg aan je veulen mee laten lopen als je aan het longeren bent? Wij deden dat ook altijd, alleen probeerde die van ons niet uittebreken :+ , tussen de longeerlijn kwamen ze (meestal) niet. En kan rijden met je veulen erbij dan ook niet? Het kan overal en altijd gebeuren dat een veulen (of groter) paard besluit om ergens overheen te springen, dat is toch geen fout van die mensen? Al, op het moment dat jullie zagen dat dat (trouwens wel heel erg mooie) veulentje eruit wilde, hem er toch maar even uit halen of vasthouden ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:10

er is niets mis mee.!
maar als je dit gedrag ziet... je ziet dat het veulen bang is.. en een uitweg zoekt..
komop zeg.. daar denk je toch bij na??

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 16:29

Nou...wat een leuk filmpje...

Nou ja, laat het een les zijn...

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:11

Jeetje mina, dat is echt puur geluk hebben dat die er niets aan overgehouden heeft! :x

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:20

Heel onverantwoordelijk! een accident waiting to happen! was het dit hek niet geweest, had ie in het touw gelopen, of in het andere hek gehangen. Triest dat er niet naar zijn lichaamstaal word gekeken...