Emily Nevita (v. Indoctro) ondanks alles toch op de foto

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Re: Emily Nevita (v. Indoctro) ondanks alles toch op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:25

Jeetje wat een vreselijk verhaal. Mijn paard is dit ook overkomen nadat hij 3 weken oud was. Gelukkig is alles goed gekomen en is het paard ook echt een paard geworden met respect naar mensen.

Hoe gaat het nu?

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:49

jeetje wat een naar verhaal! heel veel succes verder en het is wel een prachtig veulen!

Hoe gaat alles nu?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:41

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:06

In België is er een Kliniek (De Brem) die steeds merries klaar hebben staan doorheen het hele veulenseizoen die ze met hormonale behandelingen zo 'programmeren' dat ze elk veulen direct opnemen en melk geven.
Vrienden van ons hebben er dit jaar mee te maken, merrie ook gestorven, het veulen wordt nu opgevoed door een dravermerrie.

http://www.debrem.be/paarden.php?load=aandacht&id=33

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 17:57

Hoi allemaal,

leuk dat jullie het vragen. Het gaat nu heel erg goed met de kleine Emily! Ze is nu een maand en 2 weken oud en doet het echt goed. Ze is de eerste weken wat aan de diarree geweest, maar dit is nu ook over. Ze eet brokjes en drinkt ook nog melk. Ze staan nu met z'n vijven daar.
Hier nog een foto van Emily op hemelvaartsdag vorige week:
Afbeelding
Helaas kunnen we daar niet zulke mooie foto's maken zo in de stal, maar foto's maken kan haar hele leven nog, hihi :D
We zijn in ieder geval erg blij dat ze het zo goed doet! Ze groeit goed dus dat is helemaal mooi.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:14

Dat is goed om te lezen! Fijn dat het goed met haar gaat! En gezellig dat er nu wat meer veulens bij staan, wat aan de andere kant ook weer niet zo positief is, want daar zal het ook niet goed zijn gegaan met de moeders..

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:24

Nee inderdaad marije, met de andere moeders van de veulens is het helaas ook niet goed afgelopen.. Alhoewel de meeste wel een dag of 2 of meer bij hun moeder gelopen hebben.

Emily is elke keer weer blij als er een nieuw veulen arriveert haha. Die mensen van de opvang zeggen dat ze iedere keer met vier benen in de lucht springt en bokkend door de stal gaat als er een nieuw vriendje komt :D Gekkie. Ze is dus energiek zat!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:38

Tessa wat fijn dat het zo goed met Emily gaat!!

Snel meer foto's maken!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:59

Wat ontzettend zielig voor de merrie zeg! :(:)
'Gelukkig' heb je er een prachtveulentje aan over gehouden :+:

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:31

Careano schreef:
Hoi allemaal,

leuk dat jullie het vragen. Het gaat nu heel erg goed met de kleine Emily! Ze is nu een maand en 2 weken oud en doet het echt goed. Ze is de eerste weken wat aan de diarree geweest, maar dit is nu ook over. Ze eet brokjes en drinkt ook nog melk. Ze staan nu met z'n vijven daar.
Hier nog een foto van Emily op hemelvaartsdag vorige week:
Afbeelding
Helaas kunnen we daar niet zulke mooie foto's maken zo in de stal, maar foto's maken kan haar hele leven nog, hihi :D
We zijn in ieder geval erg blij dat ze het zo goed doet! Ze groeit goed dus dat is helemaal mooi.

Lees het verhaal met tranen in mijn ogen. Verschrikkelijk dat je je merrie moest missen. Bij mij overleed het veulen vorige week. Het is precies andersom, maar de stress na zo'n geboorte en het verdriet is herkenbaar.
Sterkte met het verlies van je merrie en gefeliciteerd dat het zo goed gaat met het veulen!!

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:43

Wat een vreselijk bericht! Arm meisje ook, dat zo moederziel alleen nu op de wereld staat. Gelukkig heeft ze jullie! Sterkte ook voor jou.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:01

Wat een naar verhaal, weer.
Ben heel blij, om te zien dat het met de kleine nu goed gaat...
Jeetje, wat moet dat moeilijk voor je zijn, om die foto's van de bevalling te zien, waar je merrie nog zo trots op staat.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:30

allereerst wil ik je ontzettend veel sterkte wensen,met het verlies van je merrie.ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik het las.gelukkig dat het na de omstandigheden,met het veulen de goede kant opgaat.ik hoop toch zo dat ze gezond blijft,ze is echt heel mooi.ik hoop dat ze je wat vreugde kan geven.na het verlies van je mooie merrie.nogmaals heel veel sterkte.groetjes heidi