Bedankt voor de leuke reacties!
Er waren geen twee veulens in 1 nacht, het veulen van Gypsi was de avond ervoor geboren. Maar niettemin super dat ze achter elkaar aan zijn gegaan.
Suelza, het is wel haar eerste veulen, goed he?
Barb, ja, het is een bruine. En volgens mij droogt hij aardig licht op....
Pipi, inderdaad echt leuk dat Femke er bij kon zijn. We hebben allebei zo ontzettend met smart gewacht, dat ik echt blij ben dat ze op een christelijke tijd besloot haar kind te krijgen, zodat wij het allemaal mochten zien.
Hert was alleen niet zo makkelijk voor Mira. Ze was de hele avond al onrustig, vandaar dat Femke ook ruim op tijd was. Ze bleef maar rondjes draaien en aanstalten maken te gaan liggen. Dan zakte ze door de knieën, maar ging toch weer staan. En dan kwam ze weer bij ons staan buurten, steun zoeken. Volgens mij wist ze niet wat haar overkwam.
We waren ook even bang dat ze het veulen staand zou krijgen, want ze bleef heel lang staan en rondlopen. Maar uiteindelijk gaf ze zich toch over en ging ze liggen.
Het uitdrijven vond ze ook erg moeilijk. Het is natuurlijk haar eerste veulen en het is ook geen kleintje, dus ze had echt moeite hem er uit te krijgen. Daar heeft Jan (mijn man) dan ook een handje bij geholpen. Daarna heeft ze een paar minuten echt helemaal languit knockout gekregen, ze was zó moe.....
Maar toen ze weer bij haar positieven was, en in de gaten had wat er gebeurd was (ze had in eerste instantie niet eens door dat er een veulen achter haar lag), was ze vrij snel helemaal verliefd.
En waar ik een beetje bang voor was, is niet gebeurd. Mira is een merrie met best een moeilijk karakter, ik was bang dat ze het veulen niet zou laten drinken, maar daar was geen sprake van. Als een volleerde merrie ging ze klaar staan voor hem en toen hij eenmaal beet had, stond ze met haar ogen dicht te genieten, heel mooi was dat.
En in tegenstelling tot Gypsi (die lieve, makke pony die nu veranderd is in een feeks
) vindt Mira het helemaal niet erg dat je bij haar kindje komt kijken! Ze is de rust zelf en daar moet ik best even aan wennen.....