Ja , ik heb me al een tijdje niet laten zien en onder tussen ben ik alweer bijna 5 maanden oud.
Jullie vragen je vast af waarom ik een tijdje niets heb laten horen van me ....
Nou dat zal ik eens vertellen , toen ik op de kleuterschool was hadden we het over beroepen , wie later welk beroep wou gaan doen. Ik wist het nog niet dus ben ik eerst eens wat dingen gaan proberen en oefenen. Want als ik wat laat zien dan moet het er wel goed uit zien natuurlijk , anders lijkt het net of ik niets leer op school

Eerst zat ik te denken aan een carierre als dressuur paard :
Netjes lopen kan ik al :

En ook de andere kant op gaat goed :

Ik kan zelfs al wat moeilijkere oefeningen :

En wat ook heel belangrijk schijnt te zijn is vriendelijk lachen naar de jury

Maar ik vond dat dressuur toch een beetje saai worden en ik ging diep nadenken over wat ik dan kon worden .....

En ineens wist ik het ! Ik bedacht het ideale wat ik ga doen als ik groot ben ! De droom van elk paard !
Ik word later een wild paard !

Racen over grote open vlaktes :

Vechten met rivalen en over hoge opstakels heen springen (hier oefen ik allebei die dingen tegelijk even op m'n opa

En wild paard zijn is echt niet makkelijk hoor

Je moet zo snel zijn als de wind :

Je omgeving in de gaten houden of er geen gevaar drijgt :

Op volle snelheid opstakels kunnen omzeilen door ineens te stoppen :

En vooral niet bang zijn om een beetje vuil of nat te worden als je door een diep meer galoppeerd !

Wat ook moeilijk is .... dat is om je kudde merries in bedwang te houden , want die vrouwen kunnen knap eigenwijs zijn

Deze probeerde er vandoor te gaan en dan moet je streng optreden :

Gelukkig kon ik d'r terug drijven zodat ze bij de kudde bleef

Ook deze was zo eigenwijs.... ze bleef niet stil staan wanneer ik dat wou ! Het beste is dan om je goed schrap te zetten zodat ze duidelijk snappen wat je bedoeld

Zo ... ik ga nu eerst maar eens uitpuffen voordat ik weer verder ga oefenen .... misschien bedenk ik me nog wel , wat zo'n leven als wild paard .... dat is toch wel erg vermoeiend hoor !

Tot de volgende keer allemaal