Vandaag alweer een week geleden is mijn merrie (Rubah) bevallen van haar merrieveulen. Voor Rubah haar eerste veulen, en het werd meteen een flinke meid!
Rubah is een gevlekte/gestippelde vos, uit een appaloosa kruising moeder, met een overo vader. Ik denk dat ze een maximal sabino is..
Al goed, samen met valk Akhal Teke hengst Dahilly van stoeterij Argamak heeft ze een bijzonder veulentje gebrouwen. 4 hoge witte benen, vlekken onder haar buik en een witkop. Een sabino dus.
Ik ben enorm trots op deze 2 merries, en eigenlijk is Lazuli, zoals ze heet, precies waar ik op hoopte.
Lazuli is een wakker veulen, mensgericht, en kijkt me vanaf een afstand al met een alerte, ''brutale'' apenkop aan, zoals haar moeder ook kan kijken.
Met Rubah ben ik vorig jaar rustig aan in de endurance begonnen, en nu als tussenpauze, omdat ze nog jong is (nu 5), een veulentje gefokt. Komende winter gaan we trainen om volgend jaar fanatiek endurance te rijden. Lazuli houd ik aan om later ook de endurance mee in de gaan, en op termijn ook te fokken en mijn eigen ''lijntje'' op te zetten. Dat is het plan!
Superblij was ik ook dat mijn vriend en beste vriendin bij de bevalling konden zijn. We kampeerden die nacht bij de wei, en toen we onze tanden aan het poeten waren brak voor onze neus Rubah haar water. Allemaal heel bijzonder....
Kijk en geniet!

Net geboren:

Liefde:

Een paar dagen oud:

Hier kun je haar vlekken wat beter zien. Tussen haar achterbenen lopen de vlekken ook door. De kans is wel dat ze gaat verschimmelen. We zullen zien wat voor kleur ze blijkt te zijn.

Nieuwschierige knuffel