De britse kampioenshengst die maar voor 1 jaar in NL stond, Egoes Pickle O
De merrie hadden we net gekocht en niet gezien voordat ze naar de hengst ging. ( we hadden haar een jaar eerder wel op de centrale keuring gezien waar ze voorlopig keur werd).
dit is de voorlopig keurmerrie: Haverford Little Mist:

Vol spanning keken we uit naar dit veulen, 31 maart was ze uitgerekend.
Ze begon al vroeg tekenen te geven maar ze had het toch nog volgehouden tot 2 april.
Op zaterdagavond 2 april was ze daar dan. Scheerdonk's Lorene! Helemaal gelukkig dat het een merrie was, want dat zou betekenen dat ze mag blijven omdat dit mijn eerste eigen veulentje is.
Dit is ze dan! Nog maar 15 minuutjes oud en ze begint al op te staan. Na 20 minuten lukt het haar al te staan en 5 minuten later loopt ze al rond te huppelen.

Zondag 3 april mag ze samen met mama naar buiten.

wat een hoofdje

Na 2,5 week vraagt Lisa (livado fotografie) of ze een keer fotos mag komen maken van Lorene. Natuurlijk mag dat!
Een paar fotootjes van Lisa:

En wat is ze een boefje, touwtje in haar mond en niet loslaten

Maar wat heeft ze een loef karaktertje, komt zo op schoot liggen wanneer je in de wei ligt.

Een paar dagen later heb ik zelf wat foto's gemaakt.

En wat ik al eerder zei, ze is echt een boefje

Na 4 weken ziet ze er zo uit:

Zoals je ziet begint ze al grijze oogranden te krijgen.
Na is ze ruim 10 weken.

Wat ben ik ongelooflijk blij met deze kleine meid. Volgend jaar verwachten we weer een half broer/zusje van kleine Lorene. En nog 2 andere welsh veulentjes.
Vol spanning wachten we weer tot april 2017 om 3 kleintjes rond te zien huppelen