Ons verhaal kent nogal wat voorgeschiedenis..

meegeleefd met de dek/veulen verhalen van Simra en mij. Wat ik trouwens heel erg lief vond en waar
ik ook veel steun aan heb gehad in die tijd.

[KS-MK] Bijzonder mengelmoesje in de maak.. Quarter/Haflinger/Fjord?
Of om een lang verhaal kort te maken:
Ik wilde enorm graag een veulen van mijn merrie Simra. Gek op fjorden, dus Gio gekozen als hengst.
Mijn merrie Simra & Gio

Simra 3x naar hengstenhouder v/d Berg gebracht, 2x gedekt, 1x om de dag geïnsemineerd maar steeds leeg gescand...

Na wat onderzoek bleek mijn merrie de ziekte van Cushing te hebben en zwaar verminderd vruchtbaar plus flinke baarmoederontsteking. Alle hoop, bloed, zweet (geld!), emotie en tranen voor niets geweest dacht ik.. Dus eerst een heel traject door met Sim om haar beter te krijgen, vocht/ontsteking uit de baarmoeder en cushing medicijnen.. De paardenkliniek hebben we dit jaar veel en veel te vaak bezocht.. Allemaal nare onderzoeken voor Sim

Tot dat Amber (eigenaresse van Gio) met een prachtig idee kwam.. Het eerst geboren veulen van Gio
stond eventueel te koop voor een goed adres. Om een lang verhaal kort te maken; vandaag zijn we afgereisd
naar het verre Zeeland om onze nieuwe vriend op te halen !!

Zijn officiële naam is Lucky maar ik heb hem Lars genoemd. Kort, stoer en heeft voor mij extra betekenis omdat Lars de 1e fjord was waar ik stapelverliefd op werd. Lars is een Gio (Hermansen) x Ella (van Zortin).
Hij is geboren op 12 april 2015 en officieel ingeschreven als rodblakke

Het is echt een schat van een beest; lekker eigenwijs, stoer en nieuwsgierig maar in koele bloede

Meneer liep zo de trailer op en heeft zich de 3 uur durende reis voorbeeldig gedragen. Kijk en geniet mee:
Als pasgeboren hummeltje

Hij is thuis! Whaaa, zo leuk, zo blij!

Mama?! Waar ben je..

Even hierna probeerde hij te drinken bij haar.. Bucky heeft hem toen (niet zo) vriendelijk verzocht om
op te hoepelen

Nog even een schattig filmpje

Oh enne.. Wat Simra hier allemaal van vond..