Ik had het veulen eigenlijk al eerder verwacht. Ze was op 15 juni uitgeteld, maar aangezien ze opeens veranderde dacht ik dat het echt eerder geboren zou worden. Drie week voor de uitgerekende datum ging het Birthalarm dan ook om. Helaas bleek Beau het heerlijk te vinden om plat te slapen. Hierdoor ben ik in de voorgaande weken dan ook in totaal ongeveer 50x gebeld door het alarm. Zelfs de stand voor plat slapende merries, weerhield Beau er niet van om mij uit mijn slaap te houden. De laatste dagen heb ik de normale stand weer op het birthalarm gezet, en laat ze nu net tijdens de bevalling niet plat zijn gaan liggen! Oftewel na drie week slapeloze nachten heb ik ook nog de bevalling gemist. Monsterpaard! Om 23.00 uur nog gekeken, toen was er niets aan de hand en heeft ze nog wortels gegeten. Om 23.57uur was het veulen al geboren.
Ik weet nog niet of ik met haar naar de keuring gaan. Van Olst komt nog langs om het veulen te beoordelen. Maar mogen jullie hier een mening over hebben, geef deze gerust. Dit is mijn eerste veulen dat ik ooit gefokt heb en ik ben niet helemaal thuis in de keuring. Veulen blijft ook gewoon bij mij en ik heb haar puur gefokt om in de toekomst een opvolger voor mijn fantastische merrie te hebben.
Genoeg gekletst hier de foto’s.

Glamourdale (Lord Leatherdale x Negro)

Beau Force (Johnson x Variant)

Hoogdrachtig op 13 juni. 16 juni is Kinky geboren

Plat liggen slapen is gewoon héérlijk!

Birthalarm gaat af, ik check de camera en denk ‘WTF??!!’

‘Hoi mama’

Uit het vlies geworsteld

Lopen leer je met vallen en opstaan

En uiteindelijk is staan natuurlijk een makkie.

‘Nana nana nááááá’

Eerste keer buiten.

‘Jiháááá, ik ben een rénpaard’!

…

‘Yo what’s up?!’

‘Die grote knappe is toevállig MIJN mama!’

‘Doeii!’